NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Groźny wypadek Pendolino pod Opolem. 18 osób rannych [aktualizacja]

| Martyn Janduła / Michał Szymajda 07.04.2017 1092

Groźny wypadek Pendolino pod Opolem. 18 osób rannych [aktualizacja]
Pendolino po wypadku w Ozimku Fot. Tomasz Wróbel
Groźny wypadek Pendolino pod Opolem. 18 osób rannych [aktualizacja]
Groźny wypadek Pendolino pod Opolem. 18 osób rannych [aktualizacja]
Groźny wypadek Pendolino pod Opolem. 18 osób rannych [aktualizacja]
Groźny wypadek Pendolino pod Opolem. 18 osób rannych [aktualizacja]
Groźny wypadek Pendolino pod Opolem. 18 osób rannych [aktualizacja]
Groźny wypadek Pendolino pod Opolem. 18 osób rannych [aktualizacja]
W piątek 7 kwietnia do groźnego wypadku doszło na jednotorowym odcinku między Opolem a Częstochową. Pod pociąg Pendolino wjechała ciężarówka. Zdarzenie miało miejsce około godziny 15.12 na przejeździe z sygnalizacją świetlną i dźwiękową na jednotorowym szlaku Chrząstowice – Ozimek . Są ranni. 
Aktualizacja: Piątek 7 kwietnia, godzina 22:00

Informacja z PKP PLK: Służby techniczne PLK przystąpiły do usuwania uszkodzonego składu z torów. Wstępnie określono również, że naprawy wymaga 450 podkładów, słup sieci trakcyjnej, potrzebna będzie również regulacja toru. Naprawa uszkodzonego torowiska planowana jest do środy 12 kwietnia 2017 r. Prace będą trwały non stop.

Pociągi dalekobieżne na trasie Świnoujście – Przemyśl, Warszawa – Wrocław i do Jeleniej Góry kierowane są zmienioną trasą przez Strzelce Opolskie. Taka sytuacja dotyczy 28 pociągów PKP IC w dobie. Za pociągi regionalne obowiązuje komunikacja autobusowa na odcinku Fosowskie – Opole Główne. Autobusy zastąpią 22 pociągi Przewozów Regionalnych w dobie. Podróżni na stacjach i w pociągach są na bieżąco informowani o organizacji ruchu.

Następujące pociągi PKP Intercity zostaną skierowane drogą okrężną:

  • IC 8302 Matejko relacji Świnoujście – Przemyśl Główny od Opola przez Strzelce Opolskie, Pyskowice, Jawornica
  • EIC 1623 Łużyce relacji Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny od Lublińca przez Krupski Młyn, Pyskowice
  • IC 3604 Mehoffer relacji Przemyśl Główny – Jelenia Góra od Lublińca przez Krupski Młyn, Pyskowice
  • EIC 6120 Odra relacji Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia od Opola przez Strzelce Opolskie, Pyskowice, Lubliniec
  • IC 8314.Chełmnoński relacji Wrocław Główny – Przemyśl Główny od Opola Do Lublińca przez Pyskowice
  • IC 6306 Kossak relacji Wrocław Główny – Przemyśl Główny od Opola do Lublińca przez Pyskowice
  • IC 6110 Fredro relacji Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia od Opola do Lublińca przez Pyskowice
  • EIP 1605 relacji Warszawa Wschodnia – Jelenia Góra od Lublińca do Opola przez Pyskowice
  • IC 3602 Wyspiański relacji Przemyśl Główny – Wrocław Główny od Lublińca do Opola przez Pyskowice
  • IC 16110 Ślęża relacji Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny od Lublińca do Opola przez Pyskowice
  • EIP 1608 relacji Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny od Lublińca do Opola przez Pyskowice
  • IC 3600 Boznańska relacji Przemyśl Główny – Wrocław Główny od Lublińca do Opola przez Pyskowice
Aktualizacja: Piątek 7 kwietnia, godzina 18:00

Jak podały przed godziną 18:00 PKP Polskie Linie Kolejowe, na pokładzie pociągu było do 250 osób. Osoby podróżujące z tyłu składu nie odczuły mocno skutków zderzenia, a najciężej ranni są pasażerowie pochodzą z wagonu na czole składu, który uderzył w przeszkodę. To stamtąd pochodzi większość z 18 rannych osób, z których poważnie poszkodowanych jest 7 (2 osoby zabrał śmigłowiec lotniczego pogotowia). Lewa burta pojazdu (patrząc w kierunku jego jazdy) jest znacznie bardziej uszkodzona niż prawa. Zostało w niej wybitych wiele szyb, które poraniły pasażerów. Czoło pociągu zatrzymało się około 500 metrów od przejazdu, stąd wnioskujemy, że maszynista musiał wdrożyć hamowanie nagłe, ponieważ w innym wypadku zatrzymałby się dalej.

– Alstom wyraża współczucie dla wszystkich poszkodowanych i życzy pełnego powrotu do zdrowia. Jesteśmy w stałym kontakcie z operatorem pociągu – powiedział Marek Gawroński, rzecznik prasowy producenta pociągu, firmy Alstom.

Z najnowszych informacji wynika, że kierowca ciężarówki zdawał sobie sprawę z zagrożenia, które wywołał i gdy nie zdołał zjechać z przejazdu, opuścił kabinę i telefonicznie próbował zaalarmować o niebezpieczeństwie. Są to jednak informacje jeszcze nie potwierdzone.

– Na trasie Fosowskie – Opole Główne dla pociągów regionalnych funkcjonuje zastępcza komunikacja autobusowa. W piątek obejmie ona 10 pociągów. Na okolicznych stacjach i przystankach wygłaszane są komunikaty na temat zmian w organizacji ruchu. Komisja ustali szczegółowe okoliczności zdarzenia i wyjaśni obecność samochodu na przejeździe. Wstępnie PLK informują, że urządzenia na przejeździe działały prawidłowo – poinformowała Joanna Kubiak z biura prasowego PKP PLK.

Wypadek między Opolem a Częstochową

Do zderzenia z ciężarówką doszło na jednotorowym odcinku linii kolejowej pomiędzy Opolem a Częstochową w pobliżu stacji Ozimek. Na tym odcinku pociągi Pendolino mogą rozpędzać się do prędkości 140 km/h. Jak poinformowała „Rynek Kolejowy” Marta Ziemska z biura prasowego PKP IC, w zderzeniu brał udział pociąg EIP 6102 relacji Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia. W wyniku kolizji doszło do wykolejenia przynajmniej pierwszego wózka pociągu z numerem bocznym 008. Zniszczone zostało czoło pojazdu, nie doszło jednak do zniszczenia samej kabiny maszynisty.

Według pierwszych informacji rannych zostało 9 pasażerów w pociągu, do wieczora liczba ta wzrosła jednak do 18. Na miejscu pomocy udzielały im zespoły ratunkowe. Do zdarzenia zostały także wysłane dwa śmigłowce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego oraz 17 zastępów straży pożarnej. Podróżnym z pociągu PKP IC zapewniono przewóz autokarami. Zorganizowana zostła także zastępcza komunikacja autobusowa dla pociągów Przewozów Regionalnych na odcinku Fosowskie – Opole Główne. Na okolicznych stacjach i przystankach wygłaszane są komunikaty na temat zmian w organizacji ruchu. 

Ciężarówki nie powinno być na tym przejeździe

Komisja ustali szczegółowe okoliczności zdarzenia i wyjaśni obecność samochodu na przejeździe. W tej chwili wiemy jednak, że na tym przejeździe ciężarówka nigdy nie powinna się znaleźć – obowiązuje tam zakaz jazdy pojazdów ciężarowych powyżej 5 ton. Zakaz jest bardzo wyraźnie oznaczony.

Ciężarówka, która brała udział w zdarzeniu sama przewoziła na naczepie inny ciągnik siodłowy. Z pierwszych ustaleń wynika, że bardzo nisko zawieszona naczepa utknęła na wyniesionym nieco ponad okoliczny teren przejeździe. 

Miejsce zderzenia widać w 2:29:35 sekundzie poniższego filmu:  
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Opolszczyzna (5)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Opolszczyzna (5)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS