Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK kończy remont na linii Gniezno – Sława Wlkp.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK kończy remont na linii Gniezno – Sława Wlkp.
Fot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0Dworzec Rybno Wielkie na linii nr 377
Do końca zmierzają prace na linii kolejowej nr 377. Na jej 12-kilometrowym fragmencie dopuszczalna prędkość ma wynosić 80 km/h. Tak szybko pojadą jednak wyłącznie pociągi towarowe. Na razie nie ma bowiem konkretnych planów wznowienia zamkniętego w 1995 r. ruchu pasażerskiego.

Jeszcze w tym miesiącu zakończyć mają się prace na wielkopolskiej linii nr 377 łączącej Gniezno-Winiary ze Sławą Wielkopolską. 39-kilometrowa trasa dziesięć lat temu została otwarta po długiej przerwie dla ruchu towarowego. Połączenia pasażerskie zlikwidowano tam w połowie lat 90. zeszłego stulecia i obecnie nie ma planów ich przywrócenia.

80 km/h na odcinku 12 km

– Remontujemy tę linię kolejową na 12-kilometrowym odcinku między stacjami Olekszyn i Stawiany – mówi Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Roboty zaczęły się w czerwcu tego roku i obejmują wymianę toru, likwidację rozjazdów na stacjach Kiszkowo oraz Rybno Wielkie i zastąpienie ich odcinkami torów oraz wymianę mostownic na jednym moście. – Wykonywane są też prace nawierzchniowe na przejazdach kolejowo-drogowych – podsumowuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury.

Inwestycję realizuje poznański Zakład Robót Komunikacyjnych DOM. – Koszt prac to około 8 mln zł netto – wskazuje Zbigniew Wolny. Kwota ta pozwoli na znaczącą poprawę parametrów technicznych trasy. Prędkość dopuszczalna między Olekszynem a Stawianami ma bowiem wynosić 80 km/h. PKP PLK nie odpowiedziały jednak wprost na nasze pytanie, czy spodziewany jest wzrost zainteresowania przewoźników po umożliwieniu szybszego przejazdu.

Za ten remont zapłaci już PKP PLK

Losy linii nr 377 były w ostatnim czasie bardzo nietypowe. W kilka lat po jej zamknięciu przywracający przejezdność remont sfinansował bowiem Operator Logistyczny Paliw Płynnych, który w okolicach Stawian ma swoją bazę paliwową. Od tamtego czasu na linii utrzymywany jest regularny ruch towarowy. Choć pojawiały się pomysły wznowienia połączeń osobowych, do tej pory składy pasażerskie przejechały trasę tylko kilkakrotnie – w ramach przejazdów specjalnych dla sympatyków kolejnictwa. Tym razem remont finansowany jest już w sposób bardziej powszechny. – Wydajemy środki własne naszej spółki – stwierdza Zbigniew Wolny z PKP Polskich Linii Kolejowych.

Jak informowaliśmy w czerwcu, PKP PLK zleciły także inne prace dotyczące linii łączącej Gniezno ze Sławą. Zarządca chce, by do końca roku na tej trasie powstał system zdalnego sterowania radiołącznością. Ma on objąć także odcinek linii nr 281 z Gniezna do Kcyni. Zamówienie wykonać ma Radionika sp. z.o.o.

W ostatnim okresie oferta pasażerska była szczątkowa

Ostatni raz tabela nr 388 obejmująca trasę Gniezno – Sława Wlkp. pojawiła się w sieciowym rozkładzie jazdy pociągów w 1995 r. Rozkład 1995/96 zakładał kursowanie tylko dwóch par pociągów, i to jedynie w dni nauki szkolnej. Przejazd całej trasy zajmował ok. 75 minut. Wszystkie pociągi zostały wykreślone jeszcze w trakcie obowiązywania rocznego grafiku połączeń, w grudniu 1995 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

ZRK DOM: Kolejny przetarg na pojazdy specjalne

Tabor i technika

ZRK DOM: Kolejny przetarg na pojazdy specjalne

Roman Czubiński 23 lipca 2021

Kolejna spółka z grupy PLK kupiła dwie nowoczesne podbijarki

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

ZRK DOM: Kolejny przetarg na pojazdy specjalne

Tabor i technika

ZRK DOM: Kolejny przetarg na pojazdy specjalne

Roman Czubiński 23 lipca 2021

Kolejna spółka z grupy PLK kupiła dwie nowoczesne podbijarki

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5