Partnerzy serwisu:
Biznes

PLK wzmacnia własne spółki. Duże zadania bez przetargów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
20-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PLK wzmacnia własne spółki. Duże zadania bez przetargów
Fot. Mateusz Klimas, SM42.pl
Prezes PKP PLK zapowiada wzmocnienie spółek infrastrukturalnych z grupy PLK: ZRK DOM, PPMT, DOLKOM i PNUIK. Mają kupić nowoczesny sprzęt i już w tym roku rozpocząć zlecane z tzw. wolnej ręki prace na ważnych odcinkach sieci kolejowej.

W grupie PKP PLK są obecnie cztery przedsiębiorstwa infrastrukturalne, powstałe na bazie dawnych struktur Polskich Kolei Państwowych. DOLKOM jest kontynuatorem dolnośląskich zakładów wykonujących naprawy nawierzchni kolejowej systemem zmechanizowanym. PNUIK to spółka powstała z połączenia Zakładu Napraw Infrastruktury w Dębicy z Zakładem Mostowym w Suchej Beskidzkiej. ZRK DOM to wydzielony w 2001 roku z jednolitego PKP Oddział Zmechanizowanych Robót Drogowych – DOM, a PPMT powstał w wyniku połączenia Zakładu Napraw Infrastruktury oraz Zakładu Maszyn Torowych w Gdańsku.

Jak zapowiedział prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, spółki te mają zostać wzmocnione i stanowić pewnego rodzaju rezerwę. W przypadku, gdy zawiedzie wykonawca inwestycji własna spółka z grupy PLK będzie mogła kontynuować prace. – Znowelizowane prawo zamówień publicznych pozwala nam zlecać im prace bez przetargów – mówi Merchel. 

Jak zapowiada prezes, wszystkie cztery spółki mają zostać wyposażone w nowoczesne maszyny budowlane, przeznaczone do prac nawet na liniach, gdzie prędkość docelowa po modernizacji wyniesie 200 km/h. – Przechodzimy na nową jakość – zaznacza prezes.

Drugim zadaniem dla spółek będzie wykonywanie prac przygotowawczych przed rozpoczęciem właściwych robót w ramach dużych kontraktów. Pewne jest, że już w tym roku takie zadania wykona w trybie bezprzetargowym Dolkom na przeznaczonym do modernizacji odcinku linii E59 Poznań – Szczecin.

Być może uda się rozpocząć podobne działania na kolejnym odcinku linii E75 Rail Baltika, ale zależy to od procedur środowiskowych. Jeżeli wszystko się powiedzie, prace wykona PPM-T. Natomiast PNUiK ma w stu procentach wykonać program rozjazdowy, wprowadzony do Krajowego Programu Kolejowego podczas jego aktualizacji.

Jak informuje Ireneusz Merchel, PKP PLK wzmacnia również własne biura projektowe. W podobnym zresztą celu – większej niezależności od rynku zewnętrznego oraz zabezpieczenia się na wypadek problemów z wykonaniem zleconego przez zarządcę infrastruktury zamówienia.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

PLK skraca czas jazdy z Warszawy do Wrocławia. Z KPO

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

PLK skraca czas jazdy z Warszawy do Wrocławia. Z KPO

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij