NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Feroco w likwidacji. Syndyk zastąpił zarząd i zwalnia załogę

| Michał Szymajda 01.12.2016 61

Feroco w likwidacji. Syndyk zastąpił zarząd i zwalnia załogę
Stacja Palędzie zmodernizowana na magistrali E20 przez FerocoFot. Feroco
25 listopada Sąd Rejonowy Poznań – Stare Miasto zmienił tryb postępowania upadłościowego poznańskiej spółki Feroco na upadłość likwidacyjną. Feroco zajmowało się przebudową kilku magistrali kolejowych na zlecenie PKP PLK w poprzedniej perspektywie dofinansowania UE.
Informację o zmianie statusu Feroco otrzymaliśmy od jej pracownika proszącego o anonimowość. Jak napisał; załoga spółki otrzymuje wypowiedzenia a wypłacanie wynagrodzenia zostało wstrzymane.

Informację o przejściu w stan upadłości likwidacyjnej potwierdziliśmy w sekretariacie poznańskiej spółki. wiemy też, że syndyk masy upadłościowej zastąpił już zarząd. Teraz zleci on oszacowanie masy upadłościowej, po czym zapewne zacznie z majątku firmy spłacać wierzycieli.

Ponad dwa lata w upadłości układowej

Po raz pierwszy wniosek spółki wykonującej modernizacje i naprawy infrastruktury kolejowej o upadłość układową został zgłoszony w kwietniu 2014 roku, ale wycofano go po dwóch tygodniach. Ponownie stało się to w końcu lipca 2014 roku. Wtedy z kierowania spółką zrezygnował jej prezes – Jacek Jerzy Kowalski. W ten sposób spółka działała do 25 listopada 2016.

Wstrzymane płatności

W 2014 roku spółka będąca własnością Zbigniewa Jakubasa, miała poważny konflikt z PKP PLK, po tym jak zarządca infrastruktury wstrzymał dla niej płatności w związku z prowadzonymi kontraktami.

– Otrzymaliśmy sygnały, w tym od podwykonawców Feroco, że firma ta, nie płaci im za wykonane prace – informował wówczas rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. – Ponieważ PLK na bieżąco reguluje wszystkie płatności wobec blisko 100 wykonawców z którymi współpracuje, do czasu zweryfikowania tych informacji, czasowo wstrzymała płatności 4 faktur wystawionych przez Feroco. Po audycie wewnętrznym uruchomiono płatność z 1 faktury – dodaje rzecznik.

Feroco odpierało te zarzuty. Jako powód spółka podała niemożność kontynuowania prac z winy PPTM. W czerwcu 2014 roku "Zarząd i pracownicy Feroco" wystosowali list otwarty do wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej, w którym zwracali się z prośbą o pomoc i spowodowanie, by podległe państwu spółki Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe oraz PKP PLK, respektowały prawo i zasady elementarnej uczciwości w obrocie gospodarczym". Na list ministerstwo nie odpowiedziało.

Feroco wyrzucone z placu robót pod Skierniewicami

– W sytuacji, gdy firma nie radzi sobie z kontraktem i terminowym realizowaniem zadań, rozstajemy się z nią i znajdujemy innych wykonawców, którzy podejmują realizację określonej umowy. Takie rozwiązanie zostało zastosowane na linii Warszawa – Skierniewice wobec Feroco, które miało poważne opóźnienia w realizacji kontraktu, nie reagowało na wezwania konsorcjum do nadrobienia zaległości i w końcu porzuciło plac budowy, stawiając konsorcjum i zamawiającego w trudnej sytuacji. Zastosowanym rozwiązaniem było w tym przypadku szybkie znalezienie innych firm, które realizowały ten kontrakt – informował rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Poznań (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS