Przewozy Regionalne rozstrzygnęły przetarg na naprawy główne z modernizacją 5 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. Zamówienie zrealizują Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych z Gliwic, które w rywalizacji o ten kontrakt pokonały konsorcjum bydgoskiej Pesy i ZNTK "Mińsk Mazowiecki".
Remont lokomotyw obejmie montaż przetwornicy statycznej do zasilania elektronicznych urządzeń pokładowych, modernizację silników trakcyjnych prądu stałego i szaf elektrycznych (wysokiego i niskiego napięcia), zabudowę nowej sprężarki, montaż nowoczesnego elektronicznego prędkościomierza i reflektorów halogenowych, montaż elektronicznych tablic kierunkowych na czołach lokomotywy oraz wbudowanie licznika energii elektrycznej prądu stałego.
Kompleksowej przebudowie zostanie poddana również kabina maszynisty, w której zostaną zainstalowane takie elementy jak np.: system klimatyzacji, oświetlenie kabiny w technologii LED, elektrogrzejne szyby czołowe, ergonomiczne fotele maszynisty i pomocnika i dwusystemowy radiotelefon do łączności pociągowej, zgodny z systemem ERTMS/ETCS. Pulpit maszynisty zostanie zmodernizowany w oparciu o zasady ergonomii, zostanie w nim zachowane miejsce przeznaczone do instalacji monitora ERTMS/ETCS. Nie zmieni się natomiast prędkość konstrukcyjna modernizowanych pojazdów, nadal będzie ona wynosiła 125 km/h.
Przypominamy, że Przewozy Regionalne mod czasu przekazania organizacji i taboru do przewozów międzywojewódzkich pociągami pośpiesznymi spółce PKP Intercity nie posiadały własnych elektrowozów. Zmieniło się to w ciągu ostatniego roku. W tym czasie przewoźnikowi PR udało się nabyć 11 wycofywanych z eksploatacji w PKP Intercity lokomotyw typu EU/EP07. Po przeprowadzeniu koniecznych napraw, lokomotywy będę mogły ciągnąć składy wagonowe Przewozów Regionalnych, w miejsce wynajmowanych teraz lokomotyw towarowych od PKP Cargo.