Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

E4MSU Griffin już wkrótce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
15-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Gliwickie ZNLE, po rozpoczęciu produkcji lokomotywy elektrycznej E6ACT „Dragon”, szykuje się do zrealizowania nowego projektu. E4MSU „Griffin” ma być pojazdem dedykowanym m.in. dla rynku europejskiego. Powstaje już wersja wielosystemowa - poinformował prezes ZNLE Gliwice Tomasz Fugiel podczas konferencji "Rynku Kolejowego" poświęconej perspektywom rynku lokomotyw.

Ma powstać kilka wersji tego pojazdu, przystosowanych dla prędkości 140 i 190 km/h, a także jedno- i wielosystemowe. - Pierwszy egzemplarz tej lokomotywy powstaje w wersji wielosystemowej. Oczywiście, tutaj prowadzimy pewien „wyścig” z bydgoską Pesą - wskazał prezes Fugiel.

Zgodnie z zapewnieniami producenta, „Griffin” ma cechować się wysoką niezawodnością i najlepszą ceną na rynku. W zamyśle projektantów z ZNLE Gliwice, jednosystemowa wersja będzie wykorzystywać napięcie 3 kV DC – uniwersalna E4ACU będzie mogła rozpędzić się do prędkości 140 km/h, a pasażerska E4ACP – do 190 km/h. Wersja wielosystemowa to napięcia 3 kV DC, 15 kV AC 16 2/3 Hz oraz 25 kV AC 50 Hz. W tym przypadku powstanie lokomotywa E4MSU (uniwersalna, prędkość do 140 km/h) oraz pasażerska E4MSP (pasażerska, 190 km/h). Dzięki taki parametrom, dla „Griffina” dostępna będzie niemal cała kolejowa zelektryfikowana Europa (za wyjątkiem południa Anglii, Francji i Holandii).

Tworząc E4MSU, ZNLE Gliwice przyświeca cel stworzenia platformy lokomotyw bazujących na maksymalnej liczbie wspólnych podzespołów. „Griffin” będzie także przystosowany do montażu różnych systemów bezpieczeństwa – ETCS, SHP (Polska), PZB (Niemcy) oraz LS90 (Czechy).

- To produkt dla Europy, ale czeka nas jeszcze długi i żmudny proces homologacji - podkreśla prezes Tomasz Fugiel.

Podstawowe dane techniczne E4MSU „Griffin”:

  • Układ wózków: Bo-Bo
  • Masa: 88 t
  • Maksymalny nacisk osi: 22 t
  • Moc: 5,6 MW
  • Maksymalna siła pociągowa: 330 kN
  • Masa pociągu pasażerskiego: 800 t
  • Masa pociągu towarowego: 3200 t

 


 

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

STK Wrocław kupiło 4 Dragony

Biznes

STK Wrocław kupiło 4 Dragony

wś, Rynek Kolejowy 12 października 2011

Fugiel: Produkcja Griffina wyszła z fazy projektowej

Tabor i technika

Fugiel: Produkcja Griffina wyszła z fazy projektowej

wś, Rynek Kolejowy 26 października 2011

Dragon z bezterminowym Świadectwem

Biznes

Dragon z bezterminowym Świadectwem

jm, Rynek Kolejowy 05 stycznia 2012

Griffin oficjalnie zaprezentowany

Tabor i technika

Griffin oficjalnie zaprezentowany

Rynek Kolejowy 18 września 2012

Metro wreszcie przyspiesza

Zintegrowany transport

Metro wreszcie przyspiesza

Rynek Kolejowy 12/2012 24 listopada 2012

Zobacz również:

STK Wrocław kupiło 4 Dragony

Biznes

STK Wrocław kupiło 4 Dragony

wś, Rynek Kolejowy 12 października 2011

Fugiel: Produkcja Griffina wyszła z fazy projektowej

Tabor i technika

Fugiel: Produkcja Griffina wyszła z fazy projektowej

wś, Rynek Kolejowy 26 października 2011

Dragon z bezterminowym Świadectwem

Biznes

Dragon z bezterminowym Świadectwem

jm, Rynek Kolejowy 05 stycznia 2012

Griffin oficjalnie zaprezentowany

Tabor i technika

Griffin oficjalnie zaprezentowany

Rynek Kolejowy 18 września 2012

Metro wreszcie przyspiesza

Zintegrowany transport

Metro wreszcie przyspiesza

Rynek Kolejowy 12/2012 24 listopada 2012

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij