Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 97: Kolejna umowa na uzupełnienie modernizacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 97: Kolejna umowa na uzupełnienie modernizacji
Fot. Stowarzyszenie Kolej BeskidzkaNa stacji Sucha Beskidzka
PKP PLK zleciły na 45-kilometrowym odcinku linii 97 dodatkowe prace torowo-sieciowe. Zamówienie otrzymał z wolnej ręki wykonawca modernizacji – krakowskie Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej. Umowa jest warta blisko 10 mln zł.

Zamówienie w trybie „projektuj i buduj” dotyczy dodatkowych zakresów robót między km 0,150 a 46,480 (odcinek Skawina – Sucha Beskidzka). – Przedmiotem zamówienia jest udzielenie zamówienia podobnego do umowy z 29 maja 2017 na zaprojektowanie oraz realizację dodatkowego zakresu robót – wyjaśnia zamawiający. Zakres prac będzie obejmował układ torowy wraz z odwodnieniem, obiekty inżynieryjne, sieć trakcyjną, elementy elektroenergetyki oraz teletechniki, a także obiekt obsługi podróżnych.

Umowę z Przedsiębiorstwem Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (dotychczasowy wykonawca modernizacji odcinka i własna spółka PLK) zawarto 19 czerwca. Jej wartość netto wynosi 9,89 mln zł. Wybór wykonawcy (jedynym kryterium była cena) został dokonany z wolnej ręki. – Postanowienie dotyczące udzielenia zamówienia było zamieszczone w ogłoszeniu dla zamówienia podstawowego. Zamówienie jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego, a wartość zamówienia została uwzględniona w oszacowaniu zamówienia podstawowego – tłumaczy taką decyzję PKP PLK.

Wykonanie dodatkowych prac ma umożliwić podwyższenie parametrów linii. Prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich ma wzrosnąć do 100 km/h, a dla towarowych – do 80 km/h. Stacje będą mogły przyjmować składy pasażerskie o długości 200 m (regionalne) lub 220 m (dalekobieżne). Pociągi towarowe będą mogły zostać wydłużone nawet do 510 m. Obiekty inżynieryjne powinny zostać dostosowane do obciążeń 221 kN.

Udzielone przez PKP PLK zamówienie przypomina to, o którym pisaliśmy w ubiegłym roku (dotyczyło ono wówczas urządzeń sterowania ruchem kolejowym). Modernizacja fragmentu linii 97 jest współfinansowana ze środków unijnego Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. W wyniku całej inwestycji czas przejazdu Kraków Płaszów – Sucha Beskidzka ma zostać skrócony o 16 minut.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5