NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Środkowy odcinek kolejowej Zakopianki bez wykonawcy. Będzie nowy przetarg

| Jakub Madrjas 06.03.2019 42

Środkowy odcinek kolejowej Zakopianki bez wykonawcy. Będzie nowy przetarg
Fot. Kolejarz Dawid, SM42.pl
Ponad pół roku po otwarciu ofert na wykonanie prac na linii 98 Sucha Beskidzka – Chabówka PKP PLK unieważniła postępowanie. To może opóźnić inwestycję na kolejowej trasie do Zakopanego. 
W maju ubiegłego roku PKP PLK ogłosiły  szacowany na ćwierć miliarda zł przetarg na wykonanie prac na linii 98 Sucha Beskidzka – Chabówka. Zakres inwestycji obejmie siedem stacji i przystanków, tory, mosty oraz urządzenia na przejazdach kolejowo-drogowych (opisaliśmy go tutaj).

Po lipcowym otwarciu ofert okazało się, że mieszczą się one w granicach 482 mln zł – 618 mln zł, przy kosztorysie na poziomie 317 mln zł brutto. Przekraczanie kosztorysów przez wykonawców charakteryzowało prawie wszystkie ubiegłoroczne przetargi PKP PLK. Inwestor miał do wyboru podniesienie budżetu na inwestycję lub unieważnienie postępowania. Dopiero teraz, ponad siedem miesięcy po otwarciu ofert, zdecydowano się na przerwanie procedury wyboru wykonawcy.

Rewitalizacja linii Sucha Beskidzka – Chabówka to środkowy odcinek projektu, mającego skrócić podróż z Krakowa do Zakopanego z trzech do nieco ponad dwóch godzin (w innych informacjach podaje się 2 godz. 15 minut). Problem w tym, że sąsiednie odcinki Skawina – Sucha BeskidzkaChabówka – Zakopane są już w realizacji. Rewitalizacja jednotorowej linii nr 98 na pewno wiązać się będzie z całkowitymi zamknięciami i może to rodzić obawy o wykorzystanie efektów prac na pozostałych odcinkach tym bardziej, że stanowiąca alternatywę dla linii 98 nowa linii Podłęże – Piekiełko jest dopiero projektowana i nie ma zagwarantowanego finansowania, a jej otwarcie nastąpi najwcześniej za osiem lat.

Jak sprawdziliśmy, podczas ostatniej aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego Ministerstwo Infrastruktury nie podniosło budżetu inwestycji na liniach 97, 98 i 98 do Zakopanego. Czekamy na informację PKP PLK, jakie są dalsze plany względem tej inwestycji. Ogólny plan, zakładający wykonanie wszystkich odcinków do końca 2023 roku i uzyskanie dofinansowania unijnego, jest coraz trudniejszy do realizacji. W przetargu na pracę na linii 98 zakładano termin realizacji na 55 miesięcy z dodatkowymi punktami za skrócenie realizacji.

Aktualizacja: - Przetarg unieważniono, gdyż wszystkie oferty przekraczały kwotę, jaką PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzały przeznaczyć na zrealizowanie przedsięwzięcia na linii nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka. Inwestycja będzie kontynuowana, ogłoszony będzie nowy przetarg - poinformowała "Rynek Kolejowy" Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5