Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Środkowy odcinek kolejowej Zakopianki bez wykonawcy. Będzie nowy przetarg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
06-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Środkowy odcinek kolejowej Zakopianki bez wykonawcy. Będzie nowy przetarg
Fot. Kolejarz Dawid, SM42.pl
Ponad pół roku po otwarciu ofert na wykonanie prac na linii 98 Sucha Beskidzka – Chabówka PKP PLK unieważniła postępowanie. To może opóźnić inwestycję na kolejowej trasie do Zakopanego. 

W maju ubiegłego roku PKP PLK ogłosiły  szacowany na ćwierć miliarda zł przetarg na wykonanie prac na linii 98 Sucha Beskidzka – Chabówka. Zakres inwestycji obejmie siedem stacji i przystanków, tory, mosty oraz urządzenia na przejazdach kolejowo-drogowych (opisaliśmy go tutaj).

Po lipcowym otwarciu ofert okazało się, że mieszczą się one w granicach 482 mln zł – 618 mln zł, przy kosztorysie na poziomie 317 mln zł brutto. Przekraczanie kosztorysów przez wykonawców charakteryzowało prawie wszystkie ubiegłoroczne przetargi PKP PLK. Inwestor miał do wyboru podniesienie budżetu na inwestycję lub unieważnienie postępowania. Dopiero teraz, ponad siedem miesięcy po otwarciu ofert, zdecydowano się na przerwanie procedury wyboru wykonawcy.

Rewitalizacja linii Sucha Beskidzka – Chabówka to środkowy odcinek projektu, mającego skrócić podróż z Krakowa do Zakopanego z trzech do nieco ponad dwóch godzin (w innych informacjach podaje się 2 godz. 15 minut). Problem w tym, że sąsiednie odcinki Skawina – Sucha BeskidzkaChabówka – Zakopane są już w realizacji. Rewitalizacja jednotorowej linii nr 98 na pewno wiązać się będzie z całkowitymi zamknięciami i może to rodzić obawy o wykorzystanie efektów prac na pozostałych odcinkach tym bardziej, że stanowiąca alternatywę dla linii 98 nowa linii Podłęże – Piekiełko jest dopiero projektowana i nie ma zagwarantowanego finansowania, a jej otwarcie nastąpi najwcześniej za osiem lat.

Jak sprawdziliśmy, podczas ostatniej aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego Ministerstwo Infrastruktury nie podniosło budżetu inwestycji na liniach 97, 98 i 98 do Zakopanego. Czekamy na informację PKP PLK, jakie są dalsze plany względem tej inwestycji. Ogólny plan, zakładający wykonanie wszystkich odcinków do końca 2023 roku i uzyskanie dofinansowania unijnego, jest coraz trudniejszy do realizacji. W przetargu na pracę na linii 98 zakładano termin realizacji na 55 miesięcy z dodatkowymi punktami za skrócenie realizacji.

Aktualizacja: - Przetarg unieważniono, gdyż wszystkie oferty przekraczały kwotę, jaką PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzały przeznaczyć na zrealizowanie przedsięwzięcia na linii nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka. Inwestycja będzie kontynuowana, ogłoszony będzie nowy przetarg - poinformowała "Rynek Kolejowy" Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Infrastruktura

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Karpacz. Rekordowy powrót pociągów

Pasażer

Karpacz. Rekordowy powrót pociągów

Koleje Dolnośląskie 16 października 2025

Zaczyna się modernizacja linii 98 – ostatniego odcinka kolejowej zakopianki

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Infrastruktura

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Karpacz. Rekordowy powrót pociągów

Pasażer

Karpacz. Rekordowy powrót pociągów

Koleje Dolnośląskie 16 października 2025

Zaczyna się modernizacja linii 98 – ostatniego odcinka kolejowej zakopianki

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij