Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wodorowy iLint z Alstomu w Holandii bardzo się spodobał

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
01-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wodorowy iLint z Alstomu w Holandii bardzo się spodobał
fot. Alstom
Władze prowincji Groningen opublikowały wyniki przeprowadzonych w marcu 2020 r. testów zespołów trakcyjnych Coradia iLint. Alstom może mieć powody do zadowolenia.

Władze holenderskiej prowincji Groningen opublikowały raport przedstawiający wyniki testów wodorowego pociągu Coradia iLint, które zostały przeprowadzone w marcu na 65-kilometrowej linii łączącej Groningen i Leeuwarden. Testy miały na celu sprawdzenie, czy pociąg wyposażony w ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru może być w pełni zrównoważoną alternatywą dla składów spalinowych, które obsługują obecnie pasażerów w północnych regionach Holandii.

Wyprodukowany przez Alstom pociąg wodorowy poddano kompleksowym testom, przeprowadzonym w prowincji Groningen przez operatora kolejowego Arriva, holenderskiego zarządcę infrastruktury kolejowej ProRail oraz firmę energetyczną Engie. Przebieg procesu nadzorowała firma DEKRA, niezależny dostawca usług w zakresie testów, inspekcji i certyfikacji. Testy odbyły się bez udziału pasażerów.

W raporcie podkreślono, że pociąg wodorowy Alstom pomyślnie przeszedł testy i osiągnął cztery ramowe cele: otrzymał zezwolenie holenderskiego organu ds. bezpieczeństwa na obsługę holenderskiej sieci kolejowej, odnotował zerową emisję, idealnie spełnił oczekiwania w zakresie obsługi pasażerskiej zgodnie z bieżącym rozkładem jazdy, zapewnił szybkie i proste tankowanie oraz umożliwił szerszej publiczności bliższe zapoznanie się z działaniem transportu wodorowego.

– Holandia to drugi, po Niemczech, kraj w Europie, w którym potwierdzono unikalność bezemisyjnego rozwiązania, jakim jest dla niezelektryfikowanych linii pociąg wodorowy Alstom. Testy potwierdziły, że wodorowy pojazd jest w pełni dopracowany pod względem dostępności i niezawodności, zapewnia taką samą wydajność jak pojazdy z silnikami spalinowymi, a przy tym wyróżnia się niskim poziomem hałasu i zerową emisją. Pociąg wodorowy Coradia iLint bezsprzecznie wspiera przejście na zrównoważone systemy globalnego transportu – Bernard Belvaux, Dyrektor Zarządzający Alstom w krajach Beneluksu

Wodorowy iLint przeszedł pomyślnie testy także w zakresie wydajności w obsłudze pasażerskiej, zarówno według rozkładu obejmującego wszystkie stacje, jak i w relacji ekspresowej. Podczas eksploatacji nie odnotowane zostały żadne problemy dotyczące zużycia wodoru, kompatybilności infrastruktury, przyspieszenia, hamowania, dokowania, jazdy z minimalną prędkością czy też wydajności urządzeń pomocniczych.

Zdaniem holenderskich maszynistów pociąg zapewnia komfort jazdy, a prowadzi się go łatwo i przyjemnie. Tankowanie ekologicznego wodoru odbywało się bezpiecznie i co więcej, szybciej niż zakładano. Testy potwierdziły ponadto, że bezemisyjny pociąg ma znacznie niższy poziom hałasu niż stosowane obecnie pociągi spalinowe. Jest to ogromna korzyść zarówno dla pasażerów jak i dla mieszkańców terenów położonych wzdłuż linii.

Jak podkreślają autorzy raportu, wszystkie zamierzone cele zostały osiągnięte, a pociąg wodorowy jest realną alternatywą dla składów spalinowych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Siemens: W niedzielę debiut wodorowego Mireo w Niemczech

Tabor i technika

Zobacz również:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Niemcy niezadowoleni z wodorowych pociągów. Wracają spalinowe

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Siemens: W niedzielę debiut wodorowego Mireo w Niemczech

Tabor i technika

Zobacz również:

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Kasper Fiszer 08 czerwca 2025

Niemcy niezadowoleni z wodorowych pociągów. Wracają spalinowe

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij