Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Niemcy niezadowoleni z wodorowych pociągów. Wracają spalinowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
02-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
fot. taunusbahn.de
Niemiecki operator kolejowy traci cierpliwość do składów wodorowych. Ze względu na ich częste awarie jest zmuszony realizować usługi transportu kolejowego za pomocą składów spalinowych.

Niemiecki przewoźnik w Hesji, Rhein-Main Verkehrsbund (RMV), zapowiedział w komunikacie, że na linię RB15 z Bad Homburg do Brandoberndorf powrócą od stycznia jednostki spalinowe. Działanie to jest podyktowane zawodną pracą jednostek wodorowych iLint.

RMV porozumiało się z innym przewoźnikiem – Regionalverkehere Start Deutschland GmbH – spółką zależną państwowego Deutsche Bachn Regio w sprawie udostępnienia jednostek spalinowych. Wypożyczonych zostanie 16 pojazdów. Zaś producent felernych składów wodorowych, czyli Alstom, pokryje koszt zastępczych jednostek. Linia RB12 Königstein – Frankfurt nadal będzie obsługiwana pociągami wodorowymi. Zadaniem Alstomu będzie także dokonanie przeglądu jednostek iLint i doprowadzenie ich do stanu, który zapewni długoletnią i niezawodną pracę.

Na linii RB15 spotkać będzie można teraz jednostki spalinowe Lint41, które również pochodzą z fabryk Alstomu. – Decydując się na powrót do sprawdzonych jednostek diesla, tworzymy to, co najważniejsze: niezawodną ofertę podróży kolejami Taunusbahn dla naszych obywateli. Niezaprzeczalnie jednak pociągi z silnikiem diesla nie mają już długiej przyszłości. Tym bardziej godne ubolewania jest to, że Alstom swoimi błędami wyrządził krzywdę i wystawił na szwank zaufanie do nowych rodzajów napędów swoją dwuletnią serią awarii – napisał w oświadczeniu Ulrich Krebs, przewodniczący Rady Nadzorczej RMV.

Projekt Taunusbahn to lokalna kolej, za którą stoi związek 13 miast i gmin odpowiedzialnych za lokalny transport publiczny. Bazą funkcjonowania były rozwiązania wodorowe. Przewoźnik jednak od początku zmagał się z awariami składów. Dolna Saksonia, gdzie jako pierwsze kursowały pociągi wodorowe, również ma złe doświadczenia z tymi samymi jednostkami. Kraj związkowy już ogłosił, że nie chce w najbliższym czasie kupować pociągów wodorowych.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5