Partnerzy serwisu:

Wodorowy pociąg Alstomu na testach w Holandii. Będzie alternatywą dla elektryfikacji linii?

Michał Szymajda 04.11.2019 63

Wodorowy pociąg Alstomu na testach w Holandii. Będzie alternatywą dla elektryfikacji linii?
fot. Alstom
Kursujący już w Niemczech wodorowy pojazd Coradia iLint będzie testowany przez Arrivę na niezelektryfikowanych liniach kolejowych w Holandii. Pojazdy wykonują już regularne jazdy z pasażerami w północnych Niemczech.
Testy wodorowej Coradii iLint będą się odbywać na linii w północnej Holandii, pomiędzy Groningen a Leeuwarden. Oficjalnie ich start zapowiedzieli w tym mieście, podczas konferencji klimatycznej, Arriva, Alstom, zarządca infrastruktury ProRail i dostawca paliwa: Engie.

Testy będą prowadzone z prędkością maksymalną pojazdu – 140 km/h – przez dwa tygodnie w pierwszej połowie 2020 roku. Alstom chce pokazać, że użycie pojazdów wodorowych może być alternatywą dla elektryfikacji 1000 kilometrów linii kolejowych w Holandii, gdzie obecnie odbywa się ruch pojazdami spalinowymi lub hybrydowymi.

Bernard Belvaux, szef Alstomu na kraje Beneluksu, podkreślą, ze Arriva nie będzie testowała pojazdu prototypowego, lecz taki, który kursuje już w niemieckim regionie Elbe-Weser, sąsiadującym z Holandią. Na razie do regularnej komunikacji wprowadzono dwa iLinty, a do 2021 będzie ich 14. Na dodatek kolejne 27 iLintów rozpocznie pracę w Zagłębiu Ruhry od roku 2022.

Arriva dwa lata temu wygrała drugi przetarg na obsługę niezelektryfikowanych linii kolejowych w regionie Groningen i we Fryzji. W związku z tym wprowadzi do ruchu 18 nowych pociągów Wink, które produkowane są przez Stadlera.

Nowe pociągi WINK mogą być napędzane zarówno odnawialnym uwodornionym olejem roślinnym (HVO), jak i energią z baterii. HVO to paliwo odnawialne, wytwarzane z oleju roślinnego i odpadów tłuszczu. W roku 2025 trasa Leeuwarden-Groningen będzie częściowo zelektryfikowana. Wówczas na odcinkach niezelektryfikowanych pociągi będą korzystały już tylko z energii zgromadzonej w akumulatorach a stosowanie biodiesla stanie się zbędne.

Oprócz tego Arriva wraz ze Stadlerem przeprowadzi modernizację 51 posiadanych przez holenderski oddział przewoźnika pojazdów GTW. Otrzymają nowe wnętrze, a silniki spalinowe będą wspierane przez baterie ładowane podczas hamowania.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony