NUMER 10/2021
NUMER 11/2021
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

Wiemy, jakie pociągi kupi Wielkopolska dzięki dofinansowaniu z Polskiego Ładu

| Jakub Rösler 02.11.2021 3,6k

Wiemy, jakie pociągi kupi Wielkopolska dzięki dofinansowaniu z Polskiego Ładu
EZT Elf w barwach KW. Podobne pociągi Wielkopolska kupi dzięki Polskiemu Ładowifot. Jakub Rösler
Województwo wielkopolskie w ramach Polskiego Ładu uzyskało dofinansowanie na zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Region kupi 4 zupełnie nowe, 5-członowe składy, które wzmocnią kursy realizowane w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Wielkopolska otrzyma ponad 115 milionów złotych dofinansowania, a cały projekt jest wart 128 milionów złotych.
Wielkopolski projekt, który uzyska dofinansowanie z Polskiego Ładu jest jedynym w Polsce, w ramach którego zostanie zakupiony nowy tabor kolejowy. O innych projektach kolejowych, z tego programu pisaliśmy ostatnio. Wielkopolska otrzyma ponad 115 milionów złotych na zakup nowych pociągów elektrycznych. Całość projektu jest warta 128 milionów złotych.

Wiemy jaki tabor kupi Wielkopolska


– Projekt zakłada zakup czterech nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych zgodnych z TSI. Planuje się, że pojazdy będą poruszały się maksymalną prędkością 160 km/h, na ich pokładzie będzie co najmniej 240 miejsc siedzących i min. 6 miejsc na rowery. Tabor będzie wyposażony w system ERTMS/ETCS, defibrylator, klimatyzację, biletomaty, system informacji pasażerskiej, Wi-Fi, monitoring – poinformował "Rynek Kolejowy" Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego.

Jak dodaje, pojazdy będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (toaleta, pętla indukcyjna dla osób słabosłyszących, rampy). Tabor zostanie wydzierżawiony spółce Koleje Wielkopolskie do obsługi ruchu regionalnego i aglomeracyjnego. Zakłada się, że pojazdy będą eksploatowane w szczególności na zelektryfikowanych liniach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej 

Przetarg UMWW już wkrótce


Jankowiak dodaje, że, zgodnie z regulaminem konkursu, Województwo jest zobowiązane do rozpisania przetargu na nowy tabor w okresie 6 miesięcy od otrzymania wstępnej promesy z Banku Gospodarstwa Krajowego. Wicemarszałek mówi też, że wg. szacunków Urzędu Marszałkowskiego wszczęcie przetargu będzie możliwe jeszcze w 1 kwartale 2022 roku.

– Chcielibyśmy, aby nowy tabor pojawił się w Wielkopolsce do końca 2023 r., niemniej jednak należy uwzględnić możliwości produkcyjne potencjalnych Wykonawców – kończy Jankowiak.

W ostatnim czasie Województwo zakupiło używanego Linka z Pesy, a Koleje Wielkopolskie skorzystały z opcji na zakup 2 kolejnych spalinowych Impulsów. Powyższe pojazdy wzmocnią kursy Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, z Wolsztyna przez Poznań do Wągrowca i Gołańczy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2021
NUMER 11/2021
W najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy" przyjrzeliśmy się polskiej i europejskiej polityce wobec programu Zielona Kolej. Oprócz tego piszemy m. in. o problemach z projektowaniem nowych linii kolejowych i ważnych zmianach w podatku od nieruchomości kolejowych. Przyjrzeliśmy się tez zasadności połączeń kolejowych do lotnisk regionalnych i tematowi podwyżek cen energii. Zapraszamy do Czytania!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5