Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie korzystają z opcji na dwa spalinowe Impulsy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
18-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Koleje Wielkopolskie

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Wielkopolskie korzystają z opcji na dwa spalinowe Impulsy
fot. Newag
Koleje Wielkopolskie postanowiły skorzystać z opcji na dwa dodatkowe spalinowe pojazdy trakcyjne Impuls! Jest to rozszerzenie podstawowego zamówienia, które opiewało na cztery składy. Pociągi pojawią się w Wielkopolsce jesienią 2023 roku i znacząco wzmocnią możliwości przewoźnika na trasie z Wolsztyna przez Poznań do Wągrowca.

Jak poinformowały nas Koleje Wielkopolskie, przewoźnik wykorzysta opcję i zakupi dwa dodatkowe spalinowe Impulsy. Jest to rozszerzenie podstawowego zamówienia, które opiewało na cztery sztuki pociągów. Wszystkie z nich już kursują po trasach w województwie wielkopolskim. Składy mają pojawić się w Wielkopolsce jesienią 2023 roku, a za kilka dni nastąpi podpisanie umowy na dofinansowanie zakupu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.

– 21 października nastąpi podpisanie umowy na dofinansowanie z organizatorem przewozów, Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Kolejnym krokiem będzie finalizowanie rozmów z firmą Newag na dostawę dwóch kolejnych spalinowych zespołów trakcyjnych Impuls – informuje nas Beata Wagner, z Wydziału Promocji i Marketingu Kolei Wielkopolskich.

Wagner dodaje też, że pojazdy będą kursować przede wszystkim na trasie z Wolsztyna, przez Poznań do Wągrowca, gdzie występują największe potoki pasażerów spośród ciągów spalinowych, które obsługują KW. Jak mówi nam Wagner, w razie potrzeby pojazdy mogą także obsługiwać pozostałe trasy spalinowe w rozkładzie przewoźnika, a więc Leszno - Zbąszynek i Leszno - Ostrów Wielkopolski.

– Koszt zakupu 1 pojazdu wynosi 23,739 miliona złotych. W ramach opcji planujemy zakupić 2 pojazdy, więc łączny koszt wyniesie 47,478 miliona złotych. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana w dniu 21 października br. a sygnatariuszami będą Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego oraz Koleje Wielkopolskie. Wartość dofinansowania to 32,810 miliona złotych – dodaje Wagner.

Pociągi z opcji, podobnie jak zakupione poprzednio, zabiorą na pokład minimum 330 pasażerów, z czego 160 osób na miejscach siedzących. Jak podkreśla Wagner, taki układ dobrze sprawdza się w eksploatowanych do tej pory pojazdach.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Jakub Rösler 24 lipca 2025

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

PESA Atribo już w barwach Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Jakub Rösler 24 lipca 2025

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

PESA Atribo już w barwach Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij