NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Wielkopolskie korzystają z opcji na dwa spalinowe Impulsy

| Jakub Rösler 18.10.2021 4,2k

Koleje Wielkopolskie korzystają z opcji na dwa spalinowe Impulsy
fot. Newag
Koleje Wielkopolskie postanowiły skorzystać z opcji na dwa dodatkowe spalinowe pojazdy trakcyjne Impuls! Jest to rozszerzenie podstawowego zamówienia, które opiewało na cztery składy. Pociągi pojawią się w Wielkopolsce jesienią 2023 roku i znacząco wzmocnią możliwości przewoźnika na trasie z Wolsztyna przez Poznań do Wągrowca.
Jak poinformowały nas Koleje Wielkopolskie, przewoźnik wykorzysta opcję i zakupi dwa dodatkowe spalinowe Impulsy. Jest to rozszerzenie podstawowego zamówienia, które opiewało na cztery sztuki pociągów. Wszystkie z nich już kursują po trasach w województwie wielkopolskim. Składy mają pojawić się w Wielkopolsce jesienią 2023 roku, a za kilka dni nastąpi podpisanie umowy na dofinansowanie zakupu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.

– 21 października nastąpi podpisanie umowy na dofinansowanie z organizatorem przewozów, Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Kolejnym krokiem będzie finalizowanie rozmów z firmą Newag na dostawę dwóch kolejnych spalinowych zespołów trakcyjnych Impuls – informuje nas Beata Wagner, z Wydziału Promocji i Marketingu Kolei Wielkopolskich.

Wagner dodaje też, że pojazdy będą kursować przede wszystkim na trasie z Wolsztyna, przez Poznań do Wągrowca, gdzie występują największe potoki pasażerów spośród ciągów spalinowych, które obsługują KW. Jak mówi nam Wagner, w razie potrzeby pojazdy mogą także obsługiwać pozostałe trasy spalinowe w rozkładzie przewoźnika, a więc Leszno - Zbąszynek i Leszno - Ostrów Wielkopolski.

– Koszt zakupu 1 pojazdu wynosi 23,739 miliona złotych. W ramach opcji planujemy zakupić 2 pojazdy, więc łączny koszt wyniesie 47,478 miliona złotych. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana w dniu 21 października br. a sygnatariuszami będą Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego oraz Koleje Wielkopolskie. Wartość dofinansowania to 32,810 miliona złotych – dodaje Wagner.

Pociągi z opcji, podobnie jak zakupione poprzednio, zabiorą na pokład minimum 330 pasażerów, z czego 160 osób na miejscach siedzących. Jak podkreśla Wagner, taki układ dobrze sprawdza się w eksploatowanych do tej pory pojazdach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5