Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dwie oferty na nowe EZT dla Wielkopolski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dwie oferty na nowe EZT dla Wielkopolski
fot. Jakub Rösler
Właśnie minął termin składania ofert w przetargu na zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przez województwo wielkopolskie. W postępowaniu wpłynęły oferty Pesy oraz Newagu lecz obie przekraczają budżet samorządu wojewódzkiego.

Wielkopolska była jedynym województwem, jakie otrzymało dofinansowanie na zakup nowych pociągów w ramach pierwszego naboru do programu inwestycji strategicznych, tzw. Polskiego Ładu. Region otrzymał ponad 115 milionów złotych dofinansowania centralnego, co ma pozwolić na zakup czterech pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociągi wzmocnią flotę samorządowego przewoźnika, a więc Kolei Wielkopolskich i będą wykorzystywane w ramach Poznańskiej Kolei metropolitalnej.

Nowe jednostki zbliżone do Elfów 2

Przetarg na nowe EZT ogłoszono w połowie lipca. Wielkopolska chce zakupić jednostki zdolne rozpędzać się do minimum 160 km/h i mieszczące minimum 240 pasażerów na miejscach siedzących. Więcej o samym zamówieniu i dokładnej specyfikacji nowych elektrycznych pociągów można przeczytać tutaj. Pojazdy będą niemal identyczne do Elfów 2, które wielkopolski samorząd zakupił kilka lat temu, a które wożą już pasażerów w ramach kursów PKM.

Dwie oferty, obie poza budżetem

Właśnie minął termin składania ofert w przetargu. Obyło się, chyba, bez zaskoczeń, ponieważ zamówieniem zainteresowane są tylko dwa podmioty, a więc Pesa i Newag. Bydgoski producent zaoferował dostawę czterech pociągów za 142,188 miliona złotych oraz zaoferował 72 miesiące gwarancji. Newag chce zainkasować za realizację zamówienia 157,440 miliona złotych i oferuje 60 miesięcy gwarancji.

Mimo ogromnego rządowego dofinansowania, obie oferty przekraczają budżet samorządu, opiewający na 133 miliony złotych. Wszystkie pociągi mają zostać dostarczone w ciągu maksymalnie 26 miesięcy od dnia podpisania umowy, natomiast dwie pierwsze jednostki muszą dotrzeć do zamawiającego po maksymalnie 22 miesiącach od zawarcia umowy.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakie pociągi kupują Kujawy?

Tabor i technika

Jakie pociągi kupują Kujawy?

Jakub Rösler 17 marca 2023

Wielkopolskie pociągi z Polskiego Ładu. Kiedy ruszy przetarg?

Tabor i technika

Ceny rosną, kujawsko-pomorskie kupi mniej pociągów z Polskiego Ładu

Tabor i technika

Polski Ład: Trzy województwa kupią nowe pociągi

Prawo i polityka

Ruszyła przebudowa byłego dworca kolejowego w Otyniu

Infrastruktura

Zobacz również:

Jakie pociągi kupują Kujawy?

Tabor i technika

Jakie pociągi kupują Kujawy?

Jakub Rösler 17 marca 2023

Wielkopolskie pociągi z Polskiego Ładu. Kiedy ruszy przetarg?

Tabor i technika

Ceny rosną, kujawsko-pomorskie kupi mniej pociągów z Polskiego Ładu

Tabor i technika

Polski Ład: Trzy województwa kupią nowe pociągi

Prawo i polityka

Ruszyła przebudowa byłego dworca kolejowego w Otyniu

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5