Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Wielkopolskie kupują 6-letniego Linka z Pesy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
30-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koleje Wielkopolskie kupują 6-letniego Linka z Pesy
fot. MS, Rynek KolejowySA139 008 jeździł już w barwach KW
Urząd marszałkowski województwa wielkopolskiego przystał na ofertę Pesy, która chciała sprzedać dwuczłonowego spalinowego Linka. Pojazd jeździł już wcześniej w Kolejach Wielkopolskich i ponownie trafi do tego samorządowego operatora.

Urząd marszałkowski poszukiwał jednego dwuczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego. Warunkiem była jego produkcja po 2014 roku. Pesa złożyła jedną ofertę w przetargu, z Linkiem. Producent z Bydgoszczy chce otrzymać za niego 9,5 mln zł netto (11,685 mln zł brutto). Taki był też budżet przeznaczony na zamówienie.

SA139 008 wyprodukowany został w Bydgoszczy w 2015 roku z przeznaczeniem dla niemieckiego operatora Regentalbahn, który jednak kontrakt, w porozumieniu z Pesą, anulował. Pracował już w Kolejach Wielkopolskich, Kolejach Dolnośląskich i Polregio. Jego właścicielem dotąd pozostawała Pesa.

Koleje Wielkopolskie eksploatują już dwa SA139, których właścicielem jest urząd marszałkowski. Pojazd z numerem 008 będzie trzecim. Wraz z nim urząd marszałkowski zamówił instruktaż techniczny w zakresie utrzymania pojazdu, gwarancję, oprogramowanie oraz dokumentację techniczną oraz licencję na oprogramowanie.

Flota spalinowych pojazdów KW powiększyła się w tym roku o cztery spalinowe Impulsy 2, wyprodukowane przez Newag, o czym piszemy tutaj. To jedyne własne pojazdy przewoźnika, reszta należy do samorządu województwa.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Jakub Rösler 24 lipca 2025

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

PESA Atribo już w barwach Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Atribo odkupione z Włoch blisko Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Nowe Elfy w lipcu przyszłego roku

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Tabor i technika

Zobacz również:

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Jakub Rösler 24 lipca 2025

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

PESA Atribo już w barwach Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Atribo odkupione z Włoch blisko Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Nowe Elfy w lipcu przyszłego roku

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij