Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wielkopolska zatwierdziła trzy z pięciu projektów Kolei Plus

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
03-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wielkopolska zatwierdziła trzy z pięciu projektów Kolei Plus
fot. BR
Jak informuje nas Robert Pilarczyk, dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego, samorząd zdecydował już o realizacji trzech projektów w ramach programu Kolej Plus. Mowa o rewitalizacjach linii do Śremu, Międzychodu oraz Gostynia.

Województwo wielkopolskie zgłosiło do programu Kolej Plus pięć projektów. Cztery z nich dotyczą rewitalizacji istniejących już linii kolejowych, natomiast jeden, dotyczący Turku, odnosi się do budowy zupełnie nowej linii kolejowej. Dla każdego z projektów wykonano wstępne studium planistyczno-prognostyczne, których niektóre zapisy poznaliśmy. W ubiegłych tygodniach analizowaliśmy i opisywaliśmy każdą z pięciu planowanych inwestycji, a więc rewitalizację linii kolejowych do Śremu, Międzychodu, Gostynia oraz Czarnkowa, a także budowę nowego szlaku do Turku.

Trzy projekty zatwierdzone


W kwietniu poznaliśmy listę rankingową projektów zakwalifikowanych do dofinansowania w ramach programu Kolej+. Na liście znalazły się wszystkie wielkopolskie projekty, co oznacza, iż mogą one liczyć na rządowe dofinansowanie w wysokości maksimum 85% wydatków kwalifikowanych do każdego projektu. Jakie są więc dalsze decyzje wielkopolskiego samorządu odnośnie tego, które z projektów będą zrealizowane?

– Województwo wielkopolskie na dany moment potwierdziło wolę dalszego procedowania 3 wielkopolskich projektów. Mowa o rewitalizacjach linii kolejowych do Śremu, Międzychodu oraz Gostynia. Należy jednak zaznaczyć, że pozyskanie dofinansowania uwarunkowane jest podpisaniem przez Samorząd i PKP PLK umów o realizacji inwestycji – mówi nam Robert Pilarczyk, dyrektor Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.

Linie do Turku i Wągrowca pod znakiem zapytania


Pilarczyk dodaje też, iż kwestia realizacji dwóch pozostałych projektów, a więc rewitalizacji ciągu Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec oraz budowy nowej linii Konin – Turek pozostaje otwarta, lecz decyzje w tym zakresie jeszcze nie zapadły.

– W przypadku linii do Turku prowadzimy rozmowy z naszymi samorządowymi partnerami (powiatami oraz gminami) w sprawie finansowania inwestycji, a dokładniej sfinansowania wkładu własnego, który został określony w zasadach programu jako wydatki ponoszone na realizację projektu w kwocie stanowiącej co najmniej 15% udziału w wydatkach kwalifikowanych oraz wydatki niekwalifikowane z wyłączeniem podatku VAT od wydatków kwalifikowanych. W przypadku Czarnkowa czekamy natomiast na potwierdzenie informacji o tym, iż budżet całego programu Kolej+ zostanie podwojony i rzeczywiście będzie wynosił 11 miliardów złotych – tłumaczy Robert Pilarczyk.

Dyrektor przekazał nam też, iż w przypadku trzech projektów skierowanych do realizacji (Gostyń, Śrem oraz Międzychód), umowa z PKP PLK potwierdzająca wolę realizacji tych inwestycji powinna zostać zawarta w przeciągu około miesiąca.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

Infrastruktura

Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek

Infrastruktura

Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek

Jakub Rösler 18 lutego 2025

Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?

Infrastruktura

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

Infrastruktura

Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek

Infrastruktura

Nie będzie linii kolejowej Konin – Turek

Jakub Rösler 18 lutego 2025

Kolej Plus już 3 mld złotych droższa, a to nie koniec. Co dalej?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij