Elektryczne Zespoły Trakcyjne Stadler FLIRT jeżdżą po węgierskich torach już od 18 lat. Państwowe Koleje MÁV mają w swoim parku taborowym aż 123 pojazdy tej popularnej serii. Przez kilkanaście lat węgierskie jednostki Stadler FLIRT przejechały już łącznie ponad 300 milionów kilometrów.
Koleje węgierskie MÁV eksploatują pociągi Stadler FLIRT od 2007 roku. Narodowy przewoźnik pozyskał łącznie 123 jednostki, które dostarczano przez 10 lat w kilku transzach od 2006
do 2016 roku.
Wszystkie pojazdy to czteroczłonowe pociągi pierwszej generacji, przystosowane do jazdy z prędkością 160 km/h przy jednym systemie zasilania, prądem przemiennym 25kV AC, jakie występuje na węgierskiej sieci kolejowej. Pociągi mają bezprzedziałowy układ wnętrza w konfiguracji regionalnej z miejscami do siedzenia wyłącznie 2. klasy, ale są wykorzystywane zarówno do obsługi pociągów osobowych, jak i międzyregionalnych (InterRégió).
Ponadto po węgierskich torach jeżdżą pojazdy z rodziny FLIRT, należące do węgiersko-austriackiego operatora GySEV (Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút), zarządzającego siecią kolejową w zachodniej części kraju. Przedsiębiorstwo GySEV posiada w sumie 20 pojazdów Stadler FLIRT, w tym 10 pociągów pierwszej generacji oraz 10 nowszych jednostek FLIRT 3. W ubiegłym roku
zamówił kolejnych 9 egzemplarzy z opcją na dodatkowe 4.
Każda jednostka pokonuje rocznie co najmniej 200 000 kilometrów. Według producenta przez kilkanaście lat eksploatacji należące do MÁV pociągi przyczyniły się do oszczędności energii elektrycznej o wartości 250 mln euro i zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o około 2 mln ton. Oczekuje się, że jednostki FLIRT na Węgrzech, które obecnie zbliżają się do jednej trzeciej planowanego okresu eksploatacji, odzyskają swoją pierwotną wartość zakupu wyłącznie dzięki efektywności energetycznej w końcowej fazie użytkowania. Odnotowane oszczędności można w dużej mierze przypisać nowoczesnym systemom trakcyjnym pociągów, które zużywają znacznie mniej energii niż starszy tabor.
Jednostki Stadler FLIRT cechują się również wysoką niezawodnością. Ich dostępność pozostaje na poziomie 96%.