Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Węgierskie pokazały nowe wagony klasy 1. [zdjęcia, film]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Węgierski państwowy operator pasażerski MÁV-Start inwestuje olbrzymie pieniądze w tabor pasażerski. Po nowych piętrowych Kissach i jednopoziomowych Flirtach przyszedł czas na prezentację nowych wagonów. Część z nich zbudowano jako pojazdy o podwyższonym komforcie.

Wagony oznaczone są jako ARmz mają być przyszłością węgierskich kolei, pierwsze wejdą do ruchu 25 października i będą znajdować się na razie w krajowych składach IC Plus. W środku są dwa przedziały (oznaczone jako klasa 1+) tylko z czterema bardzo wygodnymi fotelami z podparciem nóg, co umożliwia jazdę niemal w pozycji leżącej. Jest indywidualne oświetlenie, osobny dla przedziałów system informacji pasażerskiej, wieszaki na ubrania. Dwa przedziały sześciomiejscowe są „strefą ciszy”. Można też wybrać któreś z piętnastu miejsc pierwszej klasy w przestrzeni bezprzedziałowej. Bardzo atrakcyjne jest wykończenie wnętrza wagonów, wszędzie jest wykładzina. O takich udogodnieniach, jak ładowarki tradycyjne i usb oraz Wi-Fi nie trzeba wspominać. W przestrzeni barowej nie ma miejsc siedzących, jest za to niewielki stolik przy oknie.

Wagony są homologowane na prędkość 200 km/h, choć na Węgrzech jeszcze nie jeździmy z takimi prędkościami. Wagony nie posiadają nowoczesnych, szczelnych, cichych przejść międzywagonowych, a jedynie tradycyjne, z otuliną gumową.

Poprzez zakup nowych wagonów Węgrzy chcą obniżyć średni wiek wagonów poniżej 25 lat. Warto jednak przypomnieć, że duża część składów wagonów została w tym kraju zastąpiona nowoczesnymi zespołami trakcyjnymi od Stadlera.

W 2017 roku Koleje Węgierskie podjęły decyzję o zakupie 120 nowych wagonów. Zbudowano je na Węgrzech, piszemy o tym tutaj. Część z nich to wagony do ruchu międzynarodowego, które już można spotkać w pociągach do Polski.

Film z prezentacji wagonów można obejrzeć tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prawie 1/3 elektrowozów PKP Intercity jest wyłączona z ruchu

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć więcej wagonów na następne wakacje

Tabor i technika

Niewiele ponad połowa polskich elektrowozów jest w stanie dobrym

Tabor i technika

Węgierski MAV kupuje piętrowe zestawy Kiss od Stadlera

Tabor i technika

Zobacz również:

Prawie 1/3 elektrowozów PKP Intercity jest wyłączona z ruchu

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć więcej wagonów na następne wakacje

Tabor i technika

Niewiele ponad połowa polskich elektrowozów jest w stanie dobrym

Tabor i technika

Węgierski MAV kupuje piętrowe zestawy Kiss od Stadlera

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5