NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pierwsze z 15 Flirtów dla MAV już gotowe [zdjęcia]

| Michał Szymajda 11.04.2016 264

Pierwsze z 15 Flirtów dla MAV już gotowe [zdjęcia]
Pierwszy z 15 nowych Flirtów dla MAV Fot. Stadler Polska
Pierwsze z 15 Flirtów dla MAV już gotowe [zdjęcia]
Pierwsze z 15 Flirtów dla MAV już gotowe [zdjęcia]
Pierwsze z 15 Flirtów dla MAV już gotowe [zdjęcia]
Pierwsze z 15 Flirtów dla MAV już gotowe [zdjęcia]
Fabryka Stadlera w Siedlcach ma pełne ręce roboty. Rozpoczęły się już dostawy Flirtów dla Kolei Holenderskich (NS), gotowe są też pierwsze trzy z piętnastu ezt dla Kolei Węgierskich (MAV).
– 3 pojazdy dla Węgrów są już gotowe i aktualnie trwa proces ich uruchomienia statycznego. Pięć kolejnych jest w trakcie montażu, na różnych etapach zaawansowania. Transport pierwszych dwóch pojazdów na Węgry, gdzie odbędzie się ich uruchomienie dynamiczne, jest zaplanowany na połowę kwietnia. Wartość zamówienia na 15 elektrycznych pociągów to kwota 370 mln zł. – powiedziała Marta Jarosińska, kierownik ds. komunikacji Stadler Polska.

Na Węgrzech produkty Stadlera są dobrze znane. Wraz w 15 pojazdami budowanymi obecnie w Siedlcach, węgierski przewoźnik państwowy MAV będzie posiadał ich w sumie 123. Z kolei operator Gysev prowadzący ruch pomiędzy Węgrami a Austrią posiada kolejne 10 pojazdów, także wyprodukowanych w Siedlcach w latach 2013-2015.

W końcu 2015 roku Stadler zakończył produkcję 20 ezt Flirt trzeciej generacji dla PKP Intercity, w tym roku cała produkcja siedleckiego zakładu trafi jednak w ręce operatorów spoza Polski. Oprócz 15 pociągów dla MAV, w Siedlcach powstaje 58 Flirtów dla Kolei Holenderskich, z których część jest już gotowa (można je zobaczyć TUTAJ). Oprócz tego Stadler dostarczy pociągi operatorom włoskim. Łącznie w 2016 roku Siedlcach powinno powstać ok. 90 składów.

Zakład produkcyjny w Siedlcach powstał w 2007 roku na terenie wydzierżawionej od PKP hali montażowej po tym, jak w czerwcu 2006 roku Stadler otrzymał pierwsze zlecenie z Polski, na dostawę 14 pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska). W latach 2011–2012 został rozbudowany, dzięki czemu zwiększyły się jego moce produkcyjne, zaś pod koniec 2014 roku spółka dokonała zakupu działki o powierzchni ok. 5 500 ha za 28,7 mln zł, na której się znajduje. Do końca 2015 z zakładu wyjechało 252 pojazdy – w tym 54 pojazdy typu FLIRT dla polskich klientów.

Rozmowę z Peterem Spuhlerem, CEO i właścicielem Stadler Rail AG można przeczytać TUTAJ
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1149)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1149)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5