Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rozpoczęła się przebudowa stacji Oświęcim. Dwa lata opóźnienia na LK 93

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
03-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rozpoczęła się przebudowa stacji Oświęcim. Dwa lata opóźnienia na LK 93
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Rozpoczęła się przebudowa stacji Oświęcim w ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na trasie Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Cały projekt zakończy się o ponad dwa lata później niż zakładano.

PKP PLK realizuje wart ponad 800 mln zł netto projekt przebudowy linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice. Porr modernizuje linie kolejową z Oświęcimia do Czechowic-Dziedzic, a ZUE na odcinku Trzebinia – Oświęcim. Według umów z wykonawcami prace powinny były już się zakończyć. Tymczasem jak informuje PKP PLK, inwestycja potrwa aż do końca 2023 roku. Modernizacja linii nr 93 powoduje szereg utrudnień dla pasażerów.

Dwa lata dłużej na odcinku Trzebinia - Oświęcim

- PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują wielobranżowe inwestycje na trasie nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice w ramach dwóch umów, obejmujących odcinki Trzebinia – Oświęcim i Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Celem przedsięwzięcia jest przygotowanie krótszych podróży min. z Małopolski na Śląsk – podkreśla Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK. Jak informuje, na odcinku Trzebinia - Oświęcim większość prac pomiędzy Libiążem a Oświęcimiem jest wykonana. - Od 29 sierpnia pociągi jadą po dwóch nowych torach. Podróżni korzystają z dostępniejszych nowych peronów w Chrzanowie oraz w Chełmku i Gorzowie - podaje.

Jak tłumaczy przedstawicielka PLK, inwestycje realizowane są w systemie „projektuj i buduj”. - Na terminy prac wpływ miały m.in. zmiana zakresu robót na wiaduktach kolejowych w Chrzanowie, objętych ochroną konserwatorską. Na etapie postępowań przetargowych zakładano całkowitą przebudowę wszystkich wiaduktów. W trakcie uzgodnień z konserwatorem zabytków i PZD Chrzanów zapadły nowe ustalenia dotyczące prac na dwóch obiektach w Chrzanowie ( przy ul. Siennej i Krasickiego) – wyjaśnia przyczyny opóźnienia. Realizację tych wiaduktów zaplanowano w przyszłym roku, po zaprojektowaniu nowego zakresu i pozyskaniu decyzji administracyjnych.

- Wiadukty są ważną częścią inwestycji PLK. Na odcinku Trzebinia – Oświęcim są 22 wiadukty, w tym 7 w Chrzanowie. Przebudowane obiekty zapewnią sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy pociągów min. z Trzebini do Oświęcimia. Dzięki poszerzeniu jezdni ułatwią również komunikację drogową w mieście – podkreśla Szalacha dodając, że termin prac budowlanych między Trzebinią a Oświęcimiem uzależniony jest także od przejmowania działek - w celu rozbudowy dróg pod wiaduktami kolejowymi - od podmiotów zewnętrznych oraz pozyskania dodatkowej decyzji lokalizacyjnej. Na zmiany terminów wpływ miały także kolizje z infrastrukturą elektroenergetyczną, które nie były wcześniej określone. Likwidacja kolizji wymagała porozumień z jej właścicielami infrastruktury oraz uzgadniania projektów.

Przyczyny zmian harmonogramu na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice 

Jak podkreśla Szalacha, na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, widoczne są efekty prowadzonych robót. - Oprócz nowych peronów w Kaniowie i Dankowicach przy torze nr 1 oddano do eksploatacji 6 km nowego toru nr 1 na odcinku Dankowice – Czechowice Dziedzice wraz z obiektami inżynieryjnymi : 10 przepustów; 4 mostów i 2 wiaduktów kolejowych. Harmonogram prac na tym odcinku został zaktualizowany, m.in. dlatego że na stacji Oświęcim będzie przejście podziemne – dogodniejsza droga dla podróżnych (korzystniejsze rozwiązanie niż planowany remont kładki). Ponadto konieczne są dodatkowe roboty na 11 obiektach inżynieryjnych – wyjaśnia.

Jak informuje przedstawicielka PKP PLK, obecnie zamawiający i wykonawca uzgadniają warunki realizacji prac.

Rozpoczęła się przebudowa stacji Oświęcim


Jak poinformowały kilka dni temu PKP Polskie Linie Kolejowe, rozpoczęły się prace na stacji Oświęcim. Roboty zaczęły się od zabezpieczenia terenu i rozbiórki zużytej sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Maszyny wykorzystywane będą do demontażu torów i peronów.

Na stacji zaplanowano trzy nowe, wyższe perony, wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oznakowanie. Będzie 5 wind - przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Bezkolizyjny trakt o długości 133 m zastąpi kładkę nad torami, a mieszkańcy zyskają wygodną komunikację z dwóch stron miasta. 

Modernizacja stacji - oprócz obszaru pasażerskiego obejmuje tory, sieć trakcyjną, obiekty, urządzenia telekomunikacyjne i sterowania ruchem kolejowym, a także drogi i dojścia w obrębie stacji oraz odwodnienie. W zakresie prac jest również budowa nowej nastawni dla obsługi ruchu kolejowego - czytamy w komunikacie.

Warto dodać, że przygotowywane są projekty na kolejnych liniach przebiegających przez stację Oświęcim. Idom i BBF projektują modernizację linii od Orzesza przez Tychy do Oświęcimia. Ruszył też przetarg na studium linii 138 Mysłowice – Oświęcim
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij