Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Idom i BBF zaprojektują modernizację linii od Orzesza przez Tychy do Oświęcimia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
20-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Idom i BBF zaprojektują modernizację linii od Orzesza przez Tychy do Oświęcimia
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAzdjęcie ilustracyjne
Konsorcjum Idom i BBF przygotują projekt, który w następnej perspektywie budżetowej pozwoli na rewitalizację linii kolejowych pomiędzy Oświęcimiem, Tychami i Orzeszem.

PKP PLK powtórzyła pod koniec ubiegłego roku przetarg na projekt „rewitalizacji linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 dla połączenia: Orzesze Jaśkowice – Tychy – Baraniec – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim”. Pierwotnie ten ciąg transportowy miał być naprawiony do 2023 roku, jednak inwestycja zostanie zrealizowana później. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione z braku ważnych ofert – o tym wszystkim można przeczytać tutaj.

Kosztorys wynosił 21,72 mln zł brutto. W przetargu złożone zostały cztery oferty: Idom (21,7 mln zł brutto, czas realizacji 655 dni), Schuessler-Plan (24,5 mln zł, 655 dni), Solid-Rail (27 mln, 640 dni) oraz Multiconsult (17,2 mln 640 dni). Po aukcji elektronicznej najkorzystniejsza okazała się oferta Idom (w konsorcjum z BBF). Cena brutto po aukcji została obniżona do 12,798 mln złotych brutto. Wykonawca wprawdzie nie otrzymał żadnych punktów (z 20 możliwych) za dodatkowe wsparcie kluczowego personelu, ale oferta cenowa wystarczyła, żeby wygrać postępowanie. Zamówienie zostało udzielone pod koniec czerwca – dowiadujemy się z unijnego biuletynu zamówień publicznych.

Podpisanie umowy na projekt to dobra wiadomość. – To projekt, który na liście priorytetów województwa jest postawiony bardzo wysoko. Przewidujemy, że zadanie to uzyska dofinansowanie –  zapewniał na początku roku przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, Janusz Berkowski (więcej na ten temat można przeczytać tutaj).

Zadanie polega na opracowaniu projektów budowlanych wraz z kompletem uzgodnień, opracowaniu kompletu materiałów niezbędnych do uzyskania decyzji lokalizacyjnych oraz pozwoleń na budowę (bez pozyskiwania decyzji), opracowaniu dokumentacji przetargowej na wybór wykonawcy robót budowlanych oraz uzyskanie pośrednich certyfikatów weryfikacji WE oraz pośrednich deklaracji weryfikacji WE wraz z dokumentacją techniczną.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij