Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Porr zmodernizuje linie kolejową z Oświęcimia do Czechowic-Dziedzic

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
27-08-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Porr

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Porr zmodernizuje linie kolejową z Oświęcimia do Czechowic-Dziedzic
Fot. PORR
Porr uzyskał od PKP PLK zlecenie na kompleksową modernizację kluczowej trasy kolejowej Oświęcim – Czechowice-Dziedzice na południu Polski. Warta 495 mln zł (około 116 mln euro) umowa stanowi obecnie największy zlecony spółce Porr kontrakt na roboty z zakresu budownictwa kolejowego w Polsce. Prace mają zostać zakończone do końca lipca 2021 r.

Modernizowany przez Porr odcinek jest częścią linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice. Linia ma duże znaczenie dla ruchu pasażerskiego oraz towarowego. W szczególności trasa jest wykorzystywana do transportu węgla kamiennego ze śląskich kopalni i tranzytu towarów przez Republikę Czeską na południe Europy.

Niewiele czasu na projekt

– Ponieważ mamy do czynienia z umową typu „zaprojektuj i wybuduj”, niezwłocznie rozpoczniemy prace projektowe. Projekt koncepcyjny musi być gotowy w ciągu zaledwie sześciu miesięcy, w terminie najpóżniej 16 miesięcy po podpisaniu umowy musimy posiadać wszystkie urzędowe pozwolenia na budowę. W wyniku dogłębnej analizy robót budowlanych oraz optymalizacji przebiegu robót, zobowiązaliśmy się ukończyć wszystkie prace objęte umową w ciągu 35 miesięcy, tzn. do końca lipca 2021 roku – mówi Siegfried Weindok, członek zarządu Porr.

– Przy tak złożonym projekcie niezbędne są wysokie kwalifikacje w zakresie budownictwa kolejowego, perfekcyjnie zgrana praca zespołowa oraz dogłębna znajomość wszystkich lokalnych warunków. Kontrakt potwierdza zatem doskonałą renomę, którą cieszy się Porr w Polsce – podkreśla Karl-Heinz Strauss, prezes zarządu Porr AG.

Pełny pakiet robót dla linii kolejowej nr 93

Na 21-kilometrowym odcinku zostanie poddanych renowacji łącznie 63 km torów oraz 106 rozjazdów, a modernizacji wszystkie instalacje sygnalizacji i sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjna oraz 13 przejazdów kolejowych. Perony na wszystkich stacjach będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ponadto, prace remontowe obejmą 45 obiektów inżynieryjnych, w tym sześć wiaduktów kolejowych.

To już piąty kontrakt realizowany na południu Polski przez Porr dla PKP PLK. Aktualnie, oprócz nowego kontraktu na linii nr 93, spółka realizuje dwa projekty budowlane na linii E30 – Opole – Kędzierzyn oraz Jaworzno – Trzebinia. Ponadto remontuje odcinek Toszek – Kędzierzyn na linii nr 153 oraz linia nr 142 Katowice Ligota – Tychy. Łączna wartość tych pięciu projektów budowlanych wynosi około 285 mln euro (1,210 mld zł). Bliskie usytuowanie wszystkich wymienionych budów rodzi efekty synergii, już choćby przy planowaniu możliwości oraz przy kosztach logistycznych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij