NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

W nowym rozkładzie jazdy ruszy przystanek Opoczno Południe

| Dominik Lebda, Rynek Kolejowy 28.07.2014 295

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-07-28 12:54:18 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Boże świat się kończy, rak włoszczowski się rozrasta.
Maciej G
2014-07-28 13:00:18 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
jak widać możliwe, że to nie rak tylko słuszny kierunek rozwoju.

Bez obaw Pendolino tam chyba nie będzie stawać?;)
2014-07-28 13:29:11 Autor: hehe
---.play-internet.pl
Czekamy na komentarz wielkiego znawcy "CEEEMKOOLOGA"... :D
2014-07-28 13:29:14 Autor: gość
---.internetdsl.tpnet.pl
Ale serio ktoś planuje kończyć trasę jakiegoś pociągu w Opocznie Pd.???
2014-07-28 13:35:28 Autor: aa
---.58.199.91
Czekam na oficjalny komentarz użytkownika K65.


O ile jeszcze nie popełnił rytualnego harakiri.... Nie martw się chłopie, to nie koniec świata!
2014-07-28 13:37:25 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
To gdzie następny przystanek?
No i kiedy?
2014-07-28 13:47:16 Autor: byly pasazer
---.232.234.195.atman.pl
A kogo obchodzą wywody jakichs dzieciakow w stylu Kolejarza IQ 65 czy frustrata Kryniczanina?



Kogo to obchodzi?


Jaki mają wpływ na to, czy peron w Opocznie powstanie?

Żaden. Mogą sobie tylko poużywać na rynku kolejowym, pohejtować.


No to do dzieła, frustraci!
2014-07-28 14:02:03 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na przystanku Opoczno Płd. z powodzeniem mogłoby kończyć bieg część pociągów RE z Radomia, a nawet Lublina (nie mówiąc już o planowych kursach TLK przezeń np. do Wrocławia, choć pomijanie w tym momencie Kielc mogłoby być dyskusyjne). Oczywiście skomunikowanych z czymś dalekobieżnym, a nie tak od czapy.

Tylko do tego to trzeba by poprawić stan l.22 od strony Radomia (na co się na razie nie zanosi).

A poza tym, skoro już Opoczno urasta do rangi ważnego węzła, warto wziąć się za l.25 na całym odcinku od Skarżyska w kierunku Tomaszowa (remont) oraz za odcinek Tumlin-Wąsosz Konecki (budowa). A jak ten już powstanie to jeszcze za łącznik pomiędzy stacją Opoczno a CMK-ą tworząc alternatywę dla l.8 między Kielcami a Warszawą - to taki zdecydowanie korzystniejszy odpowiednik łącznicy czarnieckiej, skoro już Kielce koniecznie chcą (częściowo) jeździć do stolicy CMK-ą (bo temu ma służyć ta kuriozalna łącznica w Czarncy).

Wiem, w polskich realiach "niedasistyczne mrzonki" bez względu na ilość funduszy i wszystkiego innego też.
2014-07-28 14:25:15 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Kflik
Geometria linii, sieć trakcyjna, nawierzchnia kolejowa i rozjazdy są dostosowane do prędkości 250 km/h, zasilanie do 230 km/h, a obiekty inżynierskie są przebudowywane dla prędkości 300 km/h. Linia wyposażona jest w system ETCS-u poziomu 1. W 2013 roku przepustowość linii wynosiła 24 pary pociągów.
Więc jest to rak włoszczowski.

Na linii obowiązuje zakaz jazdy pociągów z prędkościami poniżej 120 km/h (z powodu nagminnego puszczania EN57/ED72) a powinien wynosić poniżej 130 km/h by wyeliminować TLK/IR jadące 120 km/h. Nie powinno to jednak dotyczyć towarowców, dla których minimalna Vmax (obecnie ustalona na 120 km/h) powinna być ustalona na 100 km/h czyli dla kontenerowców i lekkich towarowych, w wolnych slotach w godzinach nocnych mogłyby jeździć towarowce z Vmax 80 km/h.

Gdzie chcesz jeszcze perony?

Może w Szeligach bo Mszczonów jest pokrzywdzony zróbmy perony, najlepiej dwa i uruchommy pociągi KM jadące do z Warszawy do Opoczna przez Szeligi najlepiej z pominięciem Mszczonowa?
Może w Strzałkach bo Nowe Miasto nad Pilicą jest pokrzywdzone a poza tym jest tam lotnisko?
Może w Idzikowicach, bo Opoczno okaże się za małe a przyległości będą domagać się dodatkowego postoju, zwłaszcza Drzewica?
Może w Psarach bo Szczekociny czują się pokrzywdzone wyrżnięciem stacji?
Może w Górze Włodowskiej lub Olszamowicach albo Korytowie?
Jest to absurdalne ale po żywieniu raka włoszczowskiego tego niedługo będzie się niestety reszta domagała.

Maciej Głowicki

@PiotrW

Jak teraz jest problem z uruchomieniem pociągów przez KM dalej niż z Radomia do Drzewicy i aż jednego pociągu Radom - Koluszki i Drzewica - Koluszki made by PR. Zmień dilera bo odlatujesz :P
2014-07-28 14:26:56 Autor: D33333
---.30.96.194.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Autor artykułu rozmija się z prawdą, jest krytyka Opoczna Południe, ja ten przystanek od zawsze uważam za bezsensowny, oczywiście ten który ja wymyśliłem dla znanego polityka się sprawdził w co już nikt nie wątpi no chyba że zostanie ośmieszony przez 47 zatrzymujących się na nim pociągów łącznie z tym z Pardyża kończącym bieg w Opocznie.
2014-07-28 14:26:59 Autor: JaceK
---.dynamic.chello.pl

JaceK
W odpowiedzi na post PiotrW:
"Na przystanku Opoczno Płd. z powodzeniem mogłoby kończyć bieg część pociągów RE z Radomia, a nawet Lublina (nie mówiąc już o planowych kursach TLK przezeń np. do Wrocławia, choć pomijanie w tym momencie Kielc mogłoby być dyskusyjne). Oczywiście skomunikowanych z czymś dalekobieżnym, a nie tak od czapy.

Tylko do tego to trzeba by poprawić stan l.22 od strony Radomia (na co się na razie nie zanosi).

A poza tym, skoro już Opoczno urasta do rangi ważnego węzła, warto wziąć się za l.25 na całym odcinku od Skarżyska w kierunku Tomaszowa (remont) oraz za odcinek Tumlin-Wąsosz Konecki (budowa). A jak ten już powstanie to jeszcze za łącznik pomiędzy stacją Opoczno a CMK-ą tworząc alternatywę dla l.8 między Kielcami a Warszawą - to taki zdecydowanie korzystniejszy odpowiednik łącznicy czarnieckiej, skoro już Kielce koniecznie chcą (częściowo) jeździć do stolicy CMK-ą (bo temu ma służyć ta kuriozalna łącznica w Czarncy).

Wiem, w polskich realiach "niedasistyczne mrzonki" bez względu na ilość funduszy i wszystkiego innego też."
Według PLK na przystanku nie mogą kończyć biegu pociągi. Mogą go kończyć tylko na stacji. A Opoczno Płd. nią nie będzie.
2014-07-28 14:27:21 Autor: szorbu
---.net.pulawy.pl
Mam spore wątpliwości co do wykorzystania przystanku Opoczno Płd. Jakie są potrzeby przewozowe z tego rejonu w kierunku Warszawy. W Opocznie mieszkało w 1998 roku 22096 osób, we Włoszczowie 10955 osób. Na podstawie rzeczywistego wykorzystania kolei przez tak wyalienowane z życia gospodarczego ośrodki można przewidywać, że generowany potok podróżnych wyniesie około 0,5 promila na dobę. W przypadku Włoszczowy jest to około 6 osób i w przypadku Opoczna Płd jest to 10 osób. Koszty utrzymania infrastruktury i koszty energetyczne oraz koszt zatrzymywania się pociągów będą około 12-krotnie większe od wpływów z biletów sprzedanych z tych i do tych stacji. Życzę powodzenia...
2014-07-28 14:39:19 Autor: Kflik
---.245.68.119
@ scorpio

to nie ma większego znaczenia jakie są parametry linii.

TGV też ma stacje w mniejszym miejscach jeśli ktoś uznaje to za uzasadnione.
Zatrzymują się tam TGV.
Tutaj nie mówimy nawet o Pendolino, choć gdyby jakaś poza szczytowa para (poza szczytem z punktu widzenia wyjazdu z Katowic czy Krakowa) się tu zatrzymała też nie byłoby to nic przerażającego.
2014-07-28 14:45:10 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@scorpio, @JaceK

Ja nawet nie liczę na to, że NAWET GDYBY w Opocznie Płd. zatrzymywało się 15 par pociągów zewsząd dowsząd (w ramach możliwych kierunków) to komukolwiek przyszłoby do głowy uruchamianie i komunikowanie z nimi czegokolwiek od strony Radomia/Lublina. Dlatego ten mój post to raczej tylko takie dywagacje pt. "co by mogło być gdyby..."

Za dużo tu niemocy, niechęci, niedasizmu, marazmu, znudzenia i braku planowania inwestycji pod kątem potrzeb mieszkańców - tych bliższych i tych dalszych od stacji... Skoro przez tyle lat nie mogą wymęczyć tych 100 km l.8 od Radomia do Warszawy to o czym tu śnić? To nie Francja, Niemcy czy Czechy... :-/
2014-07-28 15:08:07 Autor: dertuf
---.mt.pl
Czy w nowym rozkładzie będzie ujęty nowo powstały przystanek Dębica Wschód? Spokojnie mogą się już na nim zatrzymywać pociągi osobowe.
2014-07-28 15:08:22 Autor: Kryniczanin
---.204.115.37.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Gratuluję.

Przewoźnicy autobusowi mają kolejne powody do radości!
2014-07-28 15:11:14 Autor: Drogowiec
---.dip0.t-ipconnect.de
Przystanek niepotrzebny, ale stacja, koniecznie z mijanką żeby ekspresy mogły przejechać bez zwalniania, może się przydać.

Dlaczego: Mam nieprzyjemność tymczasowo mieszkać w niemieckim miasteczku, które ma stację ICE jakieś 3 km od miasta; zatrzymują się tu pociągi ekspresowe co ok. 2 godziny.
Do pracy do miasta ekspresami dojeżdża stąd całkiem sporo ludzi — parking na 400 aut jest zawsze pełny. Dla zainteresowanych i orędowników walki cenowej — bilet jednorazowy kosztuje 33€, za 64 km, które pociąg pokonuje w 32 min => średnio 120 km/h. W sennym miasteczku koszty życia mniejsze a połączenie do pracy dobre. Dlatego, jeśli nikt niczego nie schrzani to z czasem dojazdu do stolicy około 1 h, Opoczno może zacząć konkurować z warszawską Białołęką...
2014-07-28 15:22:26 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
Litości... Opoczno Południowe to nie przystanek, a stacja. Nie rozumiem, jak branżowy portal może popełniać takie błędy.
2014-07-28 16:26:57 Autor: arrivederci
---.free.aero2.net.pl

arrivederci
Przeciwnicy TLK i IR na cmk niech spadają na drzewo. Podobnie łącznic czy peronów. Po co komu "prestyż" jeśli nie może z tego skorzystać?
2014-07-28 16:44:24 Autor: paf
---.play-internet.pl
@ Drogowiec

Ale ze stacji w Warszawie trzeba jeszcze dojechać do roboty, a to spokojnie może być druga godzina (no chyba, że dziarski mieszkaniec Opoczna podłapie pracę w Złotych Tarasach, ale jako sprzedawca dżinsów na śmieciówce to nie zarobi nawet na bilety).

Kolejarz 65 ma z teoretycznego punktu widzenia całkowitą rację i żadne pokrzykiwania tego nie zmienią. Niestety, proceder niszczenia jedynej linii tunelowej przyspiesza i świadczy to o warcholstwie i głupocie naszych rodaków.

To jest identyczna sytuacja jak z obwodnicami drogowymi miast, wokół których buduje się nowe osiedla (bo dobry dojazd...) i które w związku z tym szybko przestają być obwodnicami. Tutaj też mówi się już o dowózce ludzi z Kielc do stacji Włoszczowa Północ. Być może wkrótce jakiś developer zacznie budować "świetnie skomunikowane" osiedla wokół tych nowych peronów.

I mam jeszcze w zanadrzu inny przykład, mianowicie tramwajów w Warszawie, które stają co 150 metrów , bo lobby emeryckie wymusza to na władzach miasta. W miastach niemieckich podróż tramwajem jest dużo szybsza niż miejskim autobusem, w Warszawie nawet Swingi wloką się niemiłosiernie przez zbędne przystanki. Czekam aż CMK osiągnie status przeciętnej linii tramwajowej w Warszawie - znając upór rodaków z pewnością za jakiś czas się uda! Pani Zenobia z Pierdziszewa będzie miała stację pod domem , co wszak oznacza ogólnokrajowy sukces i powszechną szczęśliwość.
2014-07-28 17:02:38 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@Kryniczanin

przewoźnicy autokarowi będą się cieszyć, jak z CMK znikną wszystkie tańsze pociągi (bez znaczenia jakiej kategorii, chodzi o średnią cenę biletu) a nie od tego, że kilka pociągów w dobie pojedzie kilka minut dłużej (i to tych wolniejszych pociągów, jednak i tak z całkowitym czasem przejazdu znacznie lepszym od autobusu).
2014-07-28 17:04:28 Autor: LOL
---.range86-171.btcentralplus.com
Ale przecież główna wina i tak leży po stronie zarządcy sieci kolejowej. Gdyby linia przez Radom do Krakowa z Warszawy i Wiedenka miały parametry v=120 ale płynne bez zwolnień to nie byłoby żadnej potrzeby wpuszczania TLK, PR i innych na CMK. Tylko ekspresy i szybkie towarowe.
2014-07-28 17:05:40 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@paf

obecnie CMK nie idzie w stronę tramwaju z postojem co 150m tylko w stronę tramwaju jadącego szybką linią z jakimikolwiek postojami po drodze i to tylko dla wybranych kursów - pozostałe nadal pojadą bez jakichkolwiek postojów.
2014-07-28 17:36:16 Autor: Kryniczanin
---.204.174.41.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
I tak oto ginie kolej dalekobieżna w tym kraju. Przy ogłuszającym aplauzie...
2014-07-28 18:07:35 Autor: mps
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Opoczno pd to istniejąca STACJA kolejowa, na której aktualnie trwa budowa peronu przy jednym z torów głównych. Jak najbardziej mogą tam kończyć i zaczynać bieg pociągi pasażerskie, ale peron jeden, więc można zapomnieć o płynnych krzyżowaniach pociągów, które tam mają stawać (tak jak we Włoszczowie Pn).
2014-07-28 18:21:50 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Kryniczanin

nie rozumiem.
co chcesz powiedzieć?
Mamy wiele pociągów dalekobieżnych które zatrzymują się częściej niż planowana odległość między przystankami na CMK po wybudowaniu Opoczna. Co więcej zatrzymują się tak wszystkie pociągi, nie tylko wybrane, a niektórzy twierdzą, że to (taka częstotliwość postoi) i tak za mało.

Można pewnie dyskutować, czy warto ponosić taki koszt (budowa przystanku)
ale nie, że to koniec kolei dalekobieżnej. To jest raczej problem w stylu czy warto by każdy pociąg zatrzymywał się na stacji Warszawa Zachodnia czy nie.
Tu nawet nie będzie zatrzymywać się każdy.

Może to optymalizacja wykorzystania potencjału linii kolejowej i właśnie krok do rozwoju połączeń, także dalekobieżnych? Próba perspektywicznego myślenia a nie na poziomie (jak kilkadziesiąt lat temu) puścimy dwa kwalifikowane pociągi ekspresowe na dobę i będzie "Europa".
2014-07-28 18:33:02 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Kryniczanin

W ogóle cie nie rozumiem. Sprawiasz wrażenie osoby inteligentnej, a tutaj marudzisz bez sensu . Opoczno i Włoszczowa to strzały w dziesiątkę, żaden bus z tych miejscowości do Warszawy i Krakowa nie pobije pociągu. Może i są małe, ale to nie żadne wsie. Poza tym we Włoszczowej ma zastosowanie swoisty P&R.
Te nieliczne TLK i IRy jakie mają się tam zatrzymywać, w żaden sposób nie spowolnią szybkich EIC czy czegoś tam. No, chyba żeby kursowały co pół godziny.
2014-07-28 18:44:29 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@szczur

być może takie stacje budzą sprzeciw bo dla wielu
postój na trasie = TLK/iR = podział na kategorie pociągów = segment ekonomiczny na CMK.
Tymczasem nic nie stoi na przeszkodzie (z resztą jak wiemy...niewahadełko zostało zobligowane...) by niektóre pociągi wyższych kategorii(jeśli koniecznie musimy mieć różne kategorie) zatrzymały się częściej. Mogą nawet naprzemiennie, jeden staje Włoszczowa Płn, drugi Opoczno dwa kolejne nigdzie.
2014-07-28 18:45:01 Autor: Kryniczanin
---.158.218.230.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post szczur:
"Kryniczanin

W ogóle cie nie rozumiem. Sprawiasz wrażenie osoby inteligentnej, a tutaj marudzisz bez sensu . Opoczno i Włoszczowa to strzały w dziesiątkę, żaden bus z tych miejscowości do Warszawy i Krakowa nie pobije pociągu. Może i są małe, ale to nie żadne wsie. Poza tym we Włoszczowej ma zastosowanie swoisty P&R.
Te nieliczne TLK i IRy jakie mają się tam zatrzymywać, w żaden sposób nie spowolnią szybkich EIC czy czegoś tam. No, chyba żeby kursowały co pół godziny."
Jakie strzały w dziesiątkę? To że za pół darmo jedzie się linią o profilu HS i prawie HS. I ta propaganda o tłumach. Wsiada kilka osób a na 1 i 8 stracone miliony pasażerów i co mam się z tego cieszyć? CMK powinna być zastrzeżona tylko i wyłącznie do najwyższej kategorii zgodnie z jej przeznaczeniem. Segment economy powinien śmigać co godzinę linią 1 i 8.

Strzałem w 10 można nazwać Kraków BP. A największymi porażkami właśnie gosiewo i zegarkowo.

Czy robienie w środku pola przystaneczków do obsługi stolic województw obecnych i byłych jest normalne?
2014-07-28 18:46:18 Autor: Kryniczanin
---.158.218.230.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"@szczur

być może takie stacje budzą sprzeciw bo dla wielu
postój na trasie = TLK/iR = podział na kategorie pociągów = segment ekonomiczny na CMK.
Tymczasem nic nie stoi na przeszkodzie (z resztą jak wiemy...niewahadełko zostało zobligowane...) by niektóre pociągi wyższych kategorii(jeśli koniecznie musimy mieć różne kategorie) zatrzymały się częściej. Mogą nawet naprzemiennie, jeden staje Włoszczowa Płn, drugi Opoczno dwa kolejne nigdzie."
Jeśli Gosiewo i Zegarkowo wygenerują tylu pasażerów w cenie promocyjnej choć 75pln do Warszawy że opłaci się tam zatrzymać EIC to nie mam nic przeciwko.
2014-07-28 18:51:02 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
To którą stację typujemy do peronizacji? Typujcie śmiało, zwłaszcza Sheva17 :-P
2014-07-28 18:52:57 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
Zwolennicy obecnego stanu rzeczy zdają się nie rozumieć na czym polega istota problemu. Tutaj nie chodzi o to, że obecnie we Włoszczowie "w dniu roboczym odjeżdża 12 pociągów TLK (PKP Intercity) oraz 6 pociągów Interregio (Przewozy Regionalne)". Ja osobiście nie mam nic przeciwko temu, niech będzie to nawet 20 pociągów TLK i 10 IR. Problem polega na tym, że owe 12 + 6 pociągów przestało obsługiwać sieć osadniczą (Częstochowa, Piotrków/Kielce, Radom) kosztem malutkiej Włoszczowy. Budowa peronu na istniejącej stacji (babol w artykule nadal nie poprawiony - czyżby dziennikarze branżowego portalu RK nie widzieli niczego złego w nazywaniu stacji przystankiem?) Opoczno Płd. tylko pogłębia ten efekt, bo będzie stanowić kolejny pretekst do przerzucenia pociągów dotowanych (TLK) na CMK kosztem LK1/LK8.
2014-07-28 18:57:33 Autor: Kryniczanin
---.158.218.230.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
No właśnie to też pokazuje jak proste myślenie przyświeca tym co chcą dalej tego co jest. A więc tak. Zły stan części linii nr 8 jedno lekarstwo CMK, zły stan i modernizacja linii nr 1 lekarstwo CMK, 5 lat opóźnienia moderny Warszawa - Radom lekarstwo peronik na CMK, Kielce i Częstochowa która jest bardzo znana na świecie odcięte od kolei dalekobieżnej - lekarstwo peronik na CMK, katastrofalny stan linii Sosnowiec Płd - Bukowno - lekarstwo osobówki przez CMK i tak dalej.

Zero refleksji jedna recepta CMK.
2014-07-28 19:01:08 Autor: Kryniczanin
---.158.218.230.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Jakby zależało Wam na Włoszczowie i Opocznie to byście zaproponowali kompromisową relację na ED74 która by wszystkich zadowoliła czyli Katowice - JAworzno Szczakowa - Olkusz - Kozłów (tu skomunikowanie z TLK Kraków - Wawa via Kielce) - Koniecpol (zmiana czoła ) - Włoszczowa Północ - Opoczno Południowe - Tomaszów Mazowiecki (tak tak tylko ja o nich pamiętam) - Koluszki - Skierniewice - Warszawa.

I Włoszczowa i Opoczno by w godnym czasie dojechało a i wiele więcej by skorzystało.

Taka relacja TLK i IR jest akceptowalna.
2014-07-28 19:04:14 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Małopolanin

To nie są pociągi które przestały obsługiwać "sieć osadniczą"
bo gdyby nie CMK to w ogóle by ich nie było.

To są pociągi które _zaczęły_ obsługiwać sieć osadniczą (okolice stacji Włoszczowa i Opoczno) ;)
2014-07-28 19:05:10 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Kryniczanin

taki pociąg jak podajesz miałby katastrofalny czas przejazdu więc byłby muchowozem i marnowaniem kasy.
2014-07-28 19:13:26 Autor: Kryniczanin
---.204.90.211.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Kryniczanin

taki pociąg jak podajesz miałby katastrofalny czas przejazdu więc byłby muchowozem i marnowaniem kasy."
Brawo, na to czekałem i tak wygląda to Wasze dbanie o Opoczno i Włoszczową. Taki pociąg powinien być dotowany i miałby bardzo ciekawą wymianę np. Warszawa - Tomaszów, Warszawa - Opoczno, Warszawa - Włoszczowa, szkoda że nie ma przystanku w Szczekocinach, Warszawa - Olkusz, Warszawa - Bukowno, Warszawa - Jaworzno.

No, ale wiem nie spełnia jednej roli czyli co tam inni mi się należy.
2014-07-28 19:14:54 Autor: Kryniczanin
---.204.90.211.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Małopolanin

To nie są pociągi które przestały obsługiwać "sieć osadniczą"
bo gdyby nie CMK to w ogóle by ich nie było.

To są pociągi które _zaczęły_ obsługiwać sieć osadniczą (okolice stacji Włoszczowa i Opoczno) ;)"
Jaką tam masz sieć osadniczą? Możesz ją wskazać, dla ułatwienia podaj miejscowości po choć minimum 30 tysięcy mieszkańców w promieniu 30km.
2014-07-28 19:20:01 Autor: Kryniczanin
---.204.182.130.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Aż mnie dziwi że "znawcy" potoków wszelakich jeszcze nie mają pomysłów na przetrasowanie Sztygara i Bolka. Od Radomia do Idzikowic i po CMK i do Zawiercia. Będzie 10 minut szybciej i ile frajdy zaliczymy wschodnią łącznicę Idzikowic :-)
2014-07-28 19:27:09 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Kryniczanin
Adam ED74 proponuję raczej relację Gliwice - Katowice - Jaworzno Szczakowa - Bukowno - Olkusz - Kozłów - Jędrzejów - Kielce - Skarżysko Kamienna - Szydłowiec - Radom - Pionki Zachodnie - Dęblin - Garwolin - Pilawę - Warszawę Rembertów. Rozpisz mi czas jazdy jak możesz.
A o Bolka nawet tak nie pisz, bo jeszcze "psęłdomiuośnicy" CMK to podchwycą i tak pojadą te pociągi od grudnia :-D
Maciej G
2014-07-28 19:35:55 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Najlepszy i najbardziej sensowny komentarz dał @scorpio.
Puszczona kula śnieżna toczy się.
Co po Opocznie?

Przystanek Gosiewo ma już swoją ideologię.
Do Opoczna trzeba będzie coś dorobić,
Jakieś mauzoleum, miejsce kultu.

Później inni pójdą za ciosem.
Sołtys pojedzie na Targową, walnie siekierą.
I kolejny przystanek powstanie.
Gdzieś w lesie.
Żeby na grzyby blisko było.
A PIC - "Z EIC Premium - na grzyby".
Ceny promocyjne.
2014-07-28 19:38:04 Autor: Kryniczanin
---.158.218.230.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Stawiam następnie Mszczonów CMK :-)
2014-07-28 21:50:09 Autor: sb
---.internetdsl.tpnet.pl
Pociągi nie zatrzymają się w Dąbrowie Górniczej, Zawierciu ale we Włoszczowie, Opocznie tak... ja chyba czegoś tutaj nie rozumiem...
2014-07-28 22:12:42 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Nie będę się wdawał w dysputy czy jest sens czy nie, bo raz, że są inni uczenia, a dwa, że szkoda mi czasu...

...ale jeśli już jest... Kochana PLK - jeden przystanek przy torze nieparzystym, drugi(!) przy parzystym - lub, co w Polsce bezpiecznie (:D), przy ich torach dodatkowych. Robienie układu rozjazdów jak we Włoszczowie, jakie by ruchome głowice dziobów nie były, zawsze mocno zmniejsza prędkości przejazdu. Rozjazd, to rozjazd. A jeszcze zmiana torów o dwa, zawsze dławi linię.

No, ale kasa mniejsza, fakt. Jeden peronik to oszczędność, ale nie czasu... Od takie połowiczne rozwiązanie. Dwa kroki do przody i jeden w tył.
2014-07-28 22:20:54 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Pendolinek:

Jak dla mnie, to Pendolino może stawać nawet na moście nad Pilicą, ba nawet Czarną Włoszczowską! Serio :D. Byle max(!) w 2h dojechał do W-awy. Nie ma zmiłuj v200 na CMK, choćby na 40 km, ale najlepiej 80 km - musi być. W ostatni piątek, 25 lipca weszło w życie nowe rozporządzenie, to roboty!

Apelowałem to Zawiercian i Myszkowian - nie dla psa kiełbasa. Pomoc regionalna wg UE wygląda tak a nie inaczej, OK. Tylko dlaczego WSZYSTKIE pary Pendolino Kato W-wa muszą we Włoszczowach stawać?! Może by tak puścić rano jednego Sprintera i popołudniu też. Do Wrocka z kolei w ogóle jest za mało par, jeszcze mniej niż do Kato. Kraków ma za dużo, no, ale tam nie ma EC na Słowację. Wiadomo dlaczego :D.
2014-07-28 22:27:43 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Kryniczanin

Te przykłady z Bolkiem z Sztygarem są kompletnie nieadekwatne, to tak samo jakbyś sugerował, że my znawcy chcemy zabrać jedyne dwa pociągi łączące z Katowice z Warszawą z trasy przez Częstochowę na trasę po CMK.

Ten wątek był ponoszony milion razy.
Jak poprawić stan linii 1 i 8 i obniżyć koszt przejazdu po nich (lub podwyższyć na CMK - ale lepiej nie...) to przewoźnikom może się opłacać przenieść tam część pociągów z CMK - obecnie byłby to krok wspierający PolskiegoBusa.
Nie mieszajmy jednak tego z faktem budowy przystanku. Może koszt jego budowy jest niewarty poniesienia, nie wiem, ale bzdurą jest twierdzenie, że to szkodzenie kolei dalekobieżnej. Przeciwnie. Zyska się nowych pasażerów. Większość pociągów jadących CMK i tak się tam nie zatrzyma.

"Sieć osadnicza" to wsie i miasta;) Włoszczowa i Opoczno więc zupełnie spokojnie się na to łapie, a nie widze powodów by musieli jechać do Katowic przez Tunel albo do Warszawy przez Koluszki tylko w imię spełniania jakiś dziwnych pomysłów, że na CMK dla pociągu np. Katowice - Warszawa - Białystok nie może być przystanku/stacji co ok 75km (tyle dzieli miasta Włoszczowa i Opoczno) i to tylko dla wybranych pociągów.

@sb
W Dąbrowie Górniczej zatrzymują się pociągi TLK i iR czyli takie które pewnie zatrzymają się w Opocznie.
iR stają chyba też w Będzinie.

BTW
ja bym chętnie widział jakiś nowy przystanek gdzieś na CMK na odcinku przecinającym Jurę;) Poprawiłby sie dojazd w te ciekawe turystycznie obszary - wystarczy jeśli będą się tam zatrzymywać te Regio Katowice - Kielce, Warszawa nie musi mieć tam ani jednego bezpośredniego pociągu jeśli to szkodzi kolei dalekobieżnej;)
(ale ten przystanek to już większy żart niż Opoczno:)
2014-07-28 22:42:16 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Jakie strzały w dziesiątkę? To że za pół darmo jedzie się linią o profilu HS i prawie HS. I ta propaganda o tłumach. Wsiada kilka osób a na 1 i 8 stracone miliony pasażerów i co mam się z tego cieszyć? CMK powinna być zastrzeżona tylko i wyłącznie do najwyższej kategorii zgodnie z jej przeznaczeniem. Segment economy powinien śmigać co godzinę linią 1 i 8.

Strzałem w 10 można nazwać Kraków BP. A największymi porażkami właśnie gosiewo i zegarkowo.

Czy robienie w środku pola przystaneczków do obsługi stolic województw obecnych i byłych jest normalne?"
Już kiedyś prosiłem o wskazanie tych milionów pasażerów. Z Katowic przecież praktycznie wszystkie TLK (poza dawnymi D) jadą osławioną „siecią osadniczą”. Zgodnie z Waszą tezą powinny teraz wozić tłumy, tymczasem frekwencja w nich znacznie spadła po wyrzuceniu ich z CMK…
Ale zgoda co do bezsensu budowy tych przystanków (?), IMHO nie ma zbyt wielkich szans by koszty bezpośrednie i pośrednie związane z zatrzymaniem tam nonpendolino zostały pokryte z wpływów od wsiadających tam pasażerów.
2014-07-28 22:45:23 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"@Pendolinek:

Jak dla mnie, to Pendolino może stawać nawet na moście nad Pilicą, ba nawet Czarną Włoszczowską! Serio :D. Byle max(!) w 2h dojechał do W-awy. Nie ma zmiłuj v200 na CMK, choćby na 40 km, ale najlepiej 80 km - musi być. W ostatni piątek, 25 lipca weszło w życie nowe rozporządzenie, to roboty!

Apelowałem to Zawiercian i Myszkowian - nie dla psa kiełbasa. Pomoc regionalna wg UE wygląda tak a nie inaczej, OK. Tylko dlaczego WSZYSTKIE pary Pendolino Kato W-wa muszą we Włoszczowach stawać?! Może by tak puścić rano jednego Sprintera i popołudniu też. Do Wrocka z kolei w ogóle jest za mało par, jeszcze mniej niż do Kato. Kraków ma za dużo, no, ale tam nie ma EC na Słowację. Wiadomo dlaczego :D."
Jak to dlaczego? Dlatego, żeby nie musiały się tam zatrzymywać pociągi z Krakowa. Katowice przecież poza wyborami się nie liczą :-)
2014-07-28 23:33:52 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Super. Będę jeździł do Gdańska w 3.5h :)
2014-07-28 23:51:14 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Oj, Wiedenka z porównaniu z Radomką jest wręcz ultranowoczesną i megaszybką magistralą! To właśnie dzikie miliony w pociągach TLK, nie z Katowic czy Zawiercia, ale z Myszkowa, Cz-owy, Radomska, Piotrkowa i Koluszek będą stanowić o sile i nowej jakości, niewiarygodnej wręcz prędkości nowego oblicza TLK z Katowic do Warszawy.

Bo TLK i IR z Katowic do Warszawy w 2015 roku jako ostatnim pojadą przez CMK.
Ale to Wam gwarantuje na 300%! Zobaczycie, hahahahihihi! :D:D:D.
I bardzo dobrze, bo Wiedenka zmienia się nie do Poznania.
Do tego kolejne miliony z Katowic przez Łódź nad morze...

(Ile się w roboczy dzień koło południa A1 z Łodzi - Strykowa do Gdynii, tak średnio?)

...niestety, linia nr 8 czyli Radomka ma miej szczęścia.
Mimo iż ograniczono na CMK ilość pociągów TLK z Krakowa do Warszawy,
to, jednak kilka chyba zostanie. Niestety, ale tempo mo(r)drnizacji odcinka od Warszawy do Warki,
a zwłaszcza od Warki do Radomia w połączeniu brakiem dobrej oferty cenowej i promocyjnej TLK, powodują,
że tu wiele pociągów nie i ma i jeszcze wiele lat nie będzie. Objazd przez Dęblin, wiele nie zmienia, bo i linia nr 7 będzie remontowana a i pomiędzy Otowckiem a Pilawą też jest jeden tor, jak na linii nr 8 d Warki do Radomia.

Reasumując: jedyny sens puszczenia pociągów TLK, ale i IR z Krakowa do Warszawy przez Kielce musi być poprany minimum dwugodzinnym taktem i hiperfajną ofertą cenową. Bo czasem na pewno nie :D.
2014-07-29 00:48:12 Autor: Bukowianin
---.dynamic.chello.pl
Bukowno żąda bezpośredniego połączenia z z Opocznem!!!
2014-07-29 03:47:47 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cytat z art. ; „Po Włoszczowie, Opoczno to drugie miasto, które w ostatnich kilku latach uzyska dostęp do pociągów kursujących po Centralnej Magistrali Kolejowej. Wielokrotnie krytykowany przystanek Włoszczowa Północ obecnie stanowi przykład dobrego wykorzystania potencjału CMK, który jest wykorzystywany poprzez bezpośrednie i szybkie połączenia w kierunku Krakowa, Katowic, Warszawy i dalej.”


Ale czego Peron Włoszczowa Płn. stanowi dobry przykład Panie Lebda???


Chyba PATOLOGII, której mechanizm był już tu wielokrotnie wyjaśniany i demaskowany.



Jak dla Pana Panie Lebda podstawowym zmartwieniem jest maksymalne wykorzystanie linii biegnącej 300 km po „szczerych polach”, co stanowi 40 % długości terytorium kraju, z celowo zaplanowanym „efektem tunelu”, a jednocześnie całkowitym milczeniem pomija Pan fakt tego, co się z związku z tym dzieje na osi Kraków – Kielce – Skarżysko – Radom- Warszawa, gdzie rzeszom ludzi urządza się tym samym „kolejowy holokaust” odcinając ich od połączeń dalekobieżnych - to naprawdę nie mam więcej pytań. Analogicznie na osi linii wiedeńskiej, ale ta linia ma lepszy stan i jakoś z trudem się jeszcze broni, choć rak włoszczowski i tam ma przerzuty.



Cytat z artykułu : „ Zyskują one na popularności, dlatego brak krytyki wokół budowy peronu Opoczno Południe nie zaskakuje a sama inwestycje jest nie tyle zrozumiała, co oczywista i konieczna do realizacji.”


Żadna „oczywista” i żadna „konieczna”.

Krytyka na forach tematycznych jest. Była też ileś miesięcy temu na łamach DzGP : „Miała być szybka linia, a będzie druga Włoszczowa” Natomiast szerszej krytyki MEDIALNEJ nie ma, ponieważ PO PIERWSZE tę brednie buduje TYM RAZEM PO !!!, a nie PIS, a to zasadniczo zmienia postać rzeczy, gdyż jak wiadomo PO (podobnie jak niegdyś Unii Wolności) w Tym Kraju wszystko wolno i to nie podlega żadnej krytyce medialnej - tak samo jak nie ma żadnej afery taśmowej i ściga się nagrywających, PO DRUGIE sitwa kolejarska sprytnie za pomocą MANIPULACJI wprowadzenia na CMK segmentu ekonomicznego IR/TLK, którego wcześniej tam nie było wywołała „złudzenie optyczne” istnienia wymiany pasażerskiej na patologicznym peroniku na CMK w Gosiewie – i „ciemny lud” to kupił, w tym „ciemny lud dziennikarski” w 90% nieznający się na kolei, a PO TRZECIE patologia włoszczowska (przypieczętowana opoczyńską) korzystna jest dla kogo ???? – ano dla Warszawki i Krakówka – czyli tam gdzie siedziby mają MEDIA - tak więc nikt nie będzie podcinał gałęzi na której siedzi i cwanego wykorzystywania zaistniałej patologii - reszta kraju (np. Kielce i Radom) niech zdycha. Kogo to obchodzi w Warszawce czy zadufanym Krakowie.




Cytat z artykułu : „Obecnie z peronu we Włoszczowie w dniu roboczym odjeżdża 12 pociągów TLK (PKP Intercity) oraz 6 pociągów Interregio (Przewozy Regionalne), m.in. do Warszawy, Jeleniej Góry, Krakowa, Katowic, Kołobrzegu czy Zakopanego.”


Panie Lebda proszę łaskawie nie pitolić. Przecież segmentu połączeń pospiesznych (ekonomicznych IR/TLK ) wcześniej na CMK W OGÓLE NIE BYŁO. Proszę raczej odnieść się do 3 pierwszych lat funkcjonowania Gosiewa, gdzie Kolejarze ostro siłowali się z zatrzymywaniem drogiego EX Malinowski z mizernym skutkiem oraz uruchamianiem kombinowanej relacji taniego pospiesznego Kordeckiego. O tym jakoś Pan Panie Lebda nie raczył wspomnieć, tylko od razu sprytnie przechodzi Pan do czasów obecnej manipulacji cenowej począwszy od 2009 roku. Także to nie jest tak, że postawiono peron i w miarę upływu czasu zaczął zyskiwać kolejnych pasażerów i zaczęto zatrzymywać kolejne pociągi TYLKO ZMIENIONO REGUŁY GRY na CMK i liniach nr 1 & 8 – wprowadzając na CMK pociągi IR/TLK z 2-3 krotnie zaniżoną ceną w stosunku do EX/IC. Po czym kulejarze teraz „rżną głupa” , że im się rzekomo peron udał. Poza tym wymiana na poziomie kilku osób na jeden zatrzymujący się pociąg ekonomiczny trudno uznać za sukces, a pamiętajmy przecież, że cały czas bazuje to na zaniżonych cenach i mimo tego wyniki nie są wcale dobre.


Proponuje Włoszczowej Płn. puścić taryfę Ekspresową (E) na wszystkie pociągi, a peronik Edgara Gosiewskiego opustoszeje szybciej niż budynek w czasie ewakuacji.









Cytat z artykułu : „Planujemy, że pierwsze pociągi będą mogły zatrzymać się przy nowym peronie w nowym rozkładzie jazdy na lata 2014/2015 – mówi Maciej Dutkiewicz. PLK zakładają szacunkowy czas przejazdu pociągów z Opoczna do Warszawy na poziomie około godziny, a do Katowic czy Krakowa około 1 godziny i 30 minut.”


Panie Dutkiewicz takie pytanko kontrolne do Pana.

A co by było jakby z Radomia do Warszawy zrobić czas przejazdu pociągiem w 1 h oraz jednocześnie jakby z Radomia zrobić czas przejazdu do Krakowa w 1 h 30 minut ????


Czyli nic więcej tylko :
RÓWNE standardy Radom – Warszawa co Opoczno – Warszawa
RÓWNE standardy Radom – Kraków co Opoczno - Kraków


TYLKO TYLE I AŻ TYLE.



No co by było???


Proszę ruszyć główką (PLKowską :P)
2014-07-29 04:50:08 Autor: K65
---.174.72.103
Autor: aa
---.58.199.91

Cytat z @aa „Czekam na oficjalny komentarz użytkownika K65.


A co tu jeszcze komentować???

Widać, że dalej rządzą nami debile pokroju Gosiewskiego, tym razem platformerskiej proweniencji. Dla mnie to akurat żadne zaskoczenie, ponieważ zawsze uważałem PO za PIS-BIS oraz te same popłuczyny po AWS-UW. Gorzej dla masowego elektoratu PO i naiwnej rzeszy jej wyborców (Vide Olbrychski), którzy w PO widzieli, a co gorsza DALEJ widzą antidotum na PISurów i dlatego na tę partię w przeszłości głosowali, co więcej - nawet pomimo afery taśmowej - dalej będą głosować. Cóż za głęboka naiwność i frajerstwo. Taka „Murzyńskość”( – jak? jak?-) „Murzyńskość”.

W czasach głębokiego Kaczyzmu w roku – bodaj- 2006 „Donaldu Tusku” wypowiedział, mniej więcej takie zdanie : „Jeżeli w Polsce za finanse będą zabierali się tacy ludzie jak Gosiewski – to naprawdę (do obywateli ) PILNUJCIE SWOICH PORTFELI.”

Jeżeli Anno Domini 2014 Donaldu Tusku budując identyczne kuriozum na CMK mentalnie i intelektualnie zrównał się już z Edgarem Gosiewskim - TO NAPRAWDĘ (tym razem Ja ostrzegam) PILNUJCIE SWOICH PORTFELI !!! Skok na kasę z OFE to zapewne tylko preludium.





Cytat z @aa: O ile jeszcze nie popełnił rytualnego harakiri.... Nie martw się chłopie, to nie koniec świata!


Ale dlaczego niby miałbym popełnić harakiri???

Przecież to nie mnie sprawa osobiście dotyczy, tylko licznych rzeszy ludzi zamieszkałych w ciągach osadniczych linii wiedeńskiej i kielecko- radomskiej, którym tylko bezinteresownie dobrze życzę - nic więcej. Po ludzku, po prostu żal tylko tej rzeszy ludzi - przykładowo z Kielc czy Radomia, którzy są BEZCZELNIE i CYNICZNIE oszukiwani oraz robieni „w trąbę” przez te Kutwy i Gnidy (bo tak tych ludzi należy zwyczajnie nazwać) z Grójeckiej, Targowej i Chałubińskiego.

Trzeba być naprawdę albo wyjątkowo ślepym, albo wyjątkowo głupim albo –niestety - wyjątkowo CYNICZNYM , aby nie dostrzegać tego, iż całe rzesze ludzi z miast przeszło 200 tys. jak choćby Kielce i Radom są perfidnie oszukiwani i trzymani w „getcie wykluczenia komunikacyjnego” po to tylko, aby za wszelką cenę „stając na rzęsach” udowadniać zasadność budowy kuriozum włoszczowskiego (i opoczyńskiego) żywiąc tego pasożyta tanimi pociągami ekonomicznymi o czasie przejazdu zbliżonym ekspresów. Bo tylko za pomocą tej manipulacji można udowodnić, a nawet nie tyle udowodnić, co wytworzyć „złudzenie optyczne” (dla ciemnego ludu) jakiejkolwiek wymiany pasażerskiej na tych kuriozalnych peronach w szczerym polu na CMK.

Ale najwyraźniej widać , że dla licznej rzeszy forumowej gawiedzi, co gorsza dla decydentów kolejowych nie jest ważne wykluczenie komunikacyjne z korytarza tranzytowego całej sieci dużych miast, (a tym samym licznych średnich i małych miast powiązanych) oraz to, że wszystko tam zdycha, natomiast ważne jest jak tu dogodzić i jak tu zapewniać dogodne skomunikowanie jakimś dwóm przypadkowym wiochom, na które przez zupełny przypadek natknęła się na swoim przebiegu CMK – LINIA Z ZAŁOŻENIA EKSTERYTORIALNA – jakby ktoś nie wiedział.



Owszem to nie koniec świata dla MNIE, ale dla Kielc i Radomia to już „koniec świata” – przynajmniej tego KOLEJOWEGO, ponieważ utrwalenie patologii włoszczowsko- opoczyńskiej na CMK sprawi, że te miasta nigdy się nie podźwigną nie wyjdą z obecnego kryzysu kolejowego w jakim się znalazły po 2009 roku.


Ale cóż. Ważne, że jakiś mikol z Warszawy czy innego Krakowa będąc w 3 godzinnej ekstazie jazdy po CMK zwali sobie kapucyna w taryfie D czy innej IR i będzie go na to stać . By żyło się Leppiej.


Ja nie mam żadnego powodu do popełnienia harakiri, ponieważ stoję po właściwej stronie w tym sporze oraz ostro napominam i wzywam do opamiętania się. Z tego punktu widzenia Ja mam czyste sumienie w tej sprawie. A że nie mam wpływu na decyzje podejmowane jak wyraźnie widać przez kompletnych idiotów lub skrajnych cyników (już coraz bardziej wątpię, czy aby nie tych pierwszych) oraz nie mam żadnego wpływu zastopowanie tej perfidnej patologii, to przecież nie moja wina. Ja robię tylko to, co do mnie należy i mam sumienie czyste.

To nie Ja się będę smażył w Piekle (jeżeli takowe istnieje) za tą skrajną podłość, krzywdę i niegodziwość z jaką ewidentnie mamy tu do czynienia, tylko osoby odpowiedzialne za obecny rozwój wypadków. Ja w tej sprawie mam czyste sumienie –to wszystko.
2014-07-29 04:51:20 Autor: K65
---.174.72.103
Autor: byly pasazer
---.232.234.195.atman.pl


I co masz głąbie merytorycznego do powiedzenia???

A kogo obchodzi TWÓJ bezproduktywny post głupcze???

Może gdyby w tym chorym kraju słuchano takich ludzi jak Kryniczanin, czy moja skromna osoba , a tego typu debilizmy jak Włoszczowa Płn. czy Opoczno Płd. były tępione w zarodku i wypalane gorącym żelazem- to stan spraw publicznych miałby się zgoła odmiennie. A jak w Polsce jest każdy widzi.




Autor: PiotrW---.neoplus.adsl.tpnet.pl


I jeszcze Ty Piotrze jako radomianin chcesz się pod tę patologię podpiąć. Za grosz już nie masz godności i szacunku do samego siebie.

To KOLEJ ma się dostosować pod Kielce i Radom w korytarzu Warszawa – Kraków (bo to jedyny naturalny tranzyt), a nie te miasta moją się dostosować pod KOLEJ oraz różnych wąsatych i brodatych KULEJARZY i linię CMK, bo tak sobie ubzdurali w ich durnych, zakutych łepetynach.





Autor: Arrivederci
---.free.aero2.net.pl


Cytat z „Arrivederci :

Przeciwnicy TLK i IR na cmk niech spadają na drzewo. Podobnie łącznic czy peronów. Po co komu
"prestyż" jeśli nie może z tego skorzystać?”


Jeżeli nie ma na rynku przewozów kolejowych wystarczającego popytu na "PRESTYŻ"- jak to ująłeś tzn. że nie ma wystarczającego popytu na dalsze istnienie linii CMK w systemie. Na potrzeby segmentu ekonomicznego TLK IR , jeżeli tylko na tego typu połączenia w Polsce istniałby realny popyt – linia CMK w takim układzie nie jest do niczego potrzebna. Koniec kropka. Jak to mówią albo rybka albo pipka; albo wóz albo przewóz. Tak samo jak nie strzelasz do muchy z armaty, tak samo niepotrzebna nam jest w systemie linia kalibru CMK o dystansie 300 km po „szczerych polach” jeżeli miałaby ona obsługiwać pociągi pospieszne.




Autor: Kryniczanin
---.158.218.230.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl


Cytat : „Jakby zależało Wam na Włoszczowie i Opocznie to byście zaproponowali….”

Ale przecież tej skrzeczącej tu na forum gawiedzi nie zależy bynajmniej na losie mieszkańców Włoszczowyi i Opoczna. To tylko cyniczny pretekst.

Większość piszących tutaj to stuknięte mikolstwo z Warszawy i Krakowa/ GOP-u mające „kuku-mamuniu” na punkcie jeżdżenia po linii CMK , której to linii zasmakowało po raz pierwszy na wiosnę 2009 roku, kiedy Moruś wjechał tam ze swoimi tanimi kiblami, a wcześniej oglądało ją „zza szyby” - niczym wystawę w ekskluzywnym butiku. Zrozum, że te świry by oddały nawet nerkę i sprzedały własną siostrę, aby tylko za wszelką cenę móc na tę linię wejść i osiągnąć tam mikolski orgazm. Stąd ich fundamentalna obrona Gosiewa – bo to klucz do wejścia na CMK w taryfie ekonomicznej, a tylko ta dla nich jest dostępna.

Inna część piszących tutaj to wąsaci/(i nie wąsaci) kulejarze z różnych patologicznych spółek kolejowych- od PLK począwszy, poprzez Patologie Regionalne po PIC włącznie - zamieszanych w cały ten patologiczny proceder włoszczowski , usiłujący wmawiać „włoszczowską papkę” społeczeństwu i robić „wodę z mózgu” każdemu myślącemu człowiekowi, że mieli rację, a ich kuriozalny wynalazek się sprawdza, a co więcej, że to strzał w dziesiątkę. A durne społeczeństwo ma jak zwykle chylić czoła i przyklaskiwać kolejnym durnowatym kulejarskim POmysłom, budżet państwa ma dosypać kolejne transze pieniędzy, a kulejarze będą dalej robili w bambuko większość Polaków udając, że ciężko pracują i w „pocie czoła” wożą ludzi.

W przypadku stołecznego czy krakowskiego mikolstwa przecież bynajmniej nie chodzi o troskę o los mieszkańców Włoszczowy czy Opoczna, a jedynie o to, aby mieć półdarmowy/ ćwierć-darmowy wstęp na CMK, a patologia włoszczowska czy opoczyńska otwiera furtkę do taniego jeżdżenia po linii CMK, gdyż aby te kuriozalne perony generowały jakikolwiek ruch pasażerski ceny musiały być sztucznie obniżone 2- 3 razy z poziomu taryfy zaporowej E do poziomu taryfy ekonomicznej D (TLK) lub śmieciowej (IR). A i tak wymiana w Gosiewie w taryfach ekonomicznych/ śmieciowych (czyli 2-3 krotnie zaniżonych) wynosi zaledwie kilka osób na 1 zatrzymujący się pociąg.

Co to za sukces ???

Toż przecież Kielce w ostatnim roku normalności w 2008 roku, przy fatalnym stanie technicznym 8-ki miały kilkudziesięcioosobową wymianę pośrednią w relacji Warszawa- Kraków. O czym więc mowa???

Ale oczywiście mikolstwo i kolejarstwo będzie obłudnie twierdzić , że chodzi im o los biednej, skrzywdzonej i pomijanej tyle lat oraz niedostrzeganej Włoszczowy. Jakoś los ponad 200 tys. wykluczonych „gett komunikacyjnych” Kielc i Radomia tych obłudników nie rusza. Wyżyny obłudy i hipokryzji – fuj! - brzydzę się takimi ludźmi.
2014-07-29 07:41:57 Autor: Kryniczanin
---.204.136.224.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post g0sc123:
"Już kiedyś prosiłem o wskazanie tych milionów pasażerów. Z Katowic przecież praktycznie wszystkie TLK (poza dawnymi D) jadą osławioną „siecią osadniczą”. Zgodnie z Waszą tezą powinny teraz wozić tłumy, tymczasem frekwencja w nich znacznie spadła po wyrzuceniu ich z CMK…
Ale zgoda co do bezsensu budowy tych przystanków (?), IMHO nie ma zbyt wielkich szans by koszty bezpośrednie i pośrednie związane z zatrzymaniem tam nonpendolino zostały pokryte z wpływów od wsiadających tam pasażerów."
Oglądnij sobie statystyki przewozowe z 2008 i obecne a zobaczysz. Około 30% zasługa rozwalenia i zniszczenia spójnego systemu komunikacyjnego kraju.
2014-07-29 08:39:49 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Propaganda nierobów z PLKi dla plebsu rodem z niemieckich tabloidów. Gdyby PLKowe dziady działały normalnie, to mielibyśmy Wawa-Radom na 160 już od pięciu lat i byłoby:

Kraków Gł. - Wawa C. TLK linią 8: 3h 30'
Kraków Gł. - Wawa C. Ex linią 4: 2h 05'.

I wszystko załatwione.
2014-07-29 08:49:49 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@K65

"I jeszcze Ty Piotrze jako radomianin chcesz się pod tę patologię podpiąć. Za grosz już nie
masz godności i szacunku do samego siebie."

Jak prestyż to prestyż. :-)

Kolejarzu, kolejarzu...

Podobnie jak Ty, ja też uważam, że przede wszystkim to linie 1&8 powinny stanowić kręgosłup połączeń Warszawa-Katowice/Kraków.

Ogólnie dość uważnie śledzę dyskusje nt. CMK vs linie 1&8 i wydaje się, że zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy "nie-prestiżu" na CMK mają sporo racji. Rzecz jednak w tym, że niekoniecznie wszyscy sięgają do sedna problemu.

A sednem jest imho stan "linii osadniczych". Ktoś kiedyć wyliczył, że gdyby l.8 odzyskała dawne parametry to czas przejazdu Wa-Kr wyniósłby między 3:15 a 3:30. Można domniemywać, że wówczas mało któremu przewoźnikowi przyszłoby do głowy uruchamianie "nie-prestiżu" po CMK mając po drodze Opoczno i Włoszczowę, podczas gdy "obok" miałby Radom, Skarżysko z przyległościami i Kielce, o drobnicy nie wspominając.

Wniosek? Dążyć do remontu ósemki. Dlaczego więc dzieje się to z takimi oporami? To jest największa zagadka. Przecież fundusze są (ewentualnie można się o nie starać), wykonawcy prac są, co robić - też wiadomo...

Imho, powody są co najmniej 2. Trąci to nieco teorią spiskową, jednak...

1) Wyremontowana ósemka stanowi zbyt duże "zagrożenie" dla CMK. Czasowe - bo byłoby to ok. 3:30 vs ok. 2:30 (o ile dobrze kojarzę). To jest różnica, ale nie na tyle znacząca, aby przeciętny pasażer przyszedłszy na dworzec w ciemno wybrał podróż CMK-ą. Przeciwnie - wiele osób wolałoby poświęcić tę godzinę więcej, by dojechać 2 razy taniej. No a to oznacza spadek ilości podróżnych "w prestiżu".

2) Wyremontowana ósemka wymagałaby nakładów na utrzymanie wysokich parametrów technicznych. A przecież można by te środki przeznaczyć na "ukochane dziecko" nie dzieląc się nimi z jakąś tam trasą "osadniczą".

Że te powody są głupie to wiadomo już dziś, gdy pasażerowie chcąc uniknąć drogiego prestiżu wybierają PB. No, ale co tam - najważniejsze to zrobić dobre wrażenie przed wyborami, a i po nich też... I właściwie to jest kolejny powód wdupiemania "tras osadniczych". Liczy się tylko błysk, pijar, obrazowo mówiąc, mknący polami lśniący w promieniach słońca dziobak. Że drogi, że pusty, że rozkomunikowany, że "roztaryfowany" - nieważne. Ważne, że ślicznie wygląda na filmie...

Tak, wiem, to nie jest artykuł o dziobaku...
2014-07-29 09:00:46 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@PiotrW;
Nie 2:30/3:30, ale 2:10/3:30

Tyle powinno być, i to już jest ok. Ale dzięki niezawodnej ekipie z Targowej, tak nie będzie jeszcze dłuuuugo:

http://www.rynek-kolejowy.pl/51799/pendolino_ponizej_trzech_godzin_do_gdanska.htm
http://www.rynek-kolejowy.pl/50313/pendolino_wolniejsze_od_husarza.htm
2014-07-29 09:02:59 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Tak też zawsze mówię, jeśli linie 1 i 8 będą w _dobrym_ stanie technicznym (zwłaszcza dotyczy to linii1 bo tam chyba łatwiej uzyskać poprawę, może już niedługo) a jednocześnie będą faktycznie _tańsze_ od CMK (teraz są tylko symbolicznie a znacznie gorsze) to uruchamianie tamtędy pociągów (zwłaszcza komercyjnych np. iR) będzie mieć sens.

Nie mniej uważam, że większym problemem jest to, że linii 1 i 8 są drogie pociągi (TLK) i to dotowane niż to, że na linii CMK są tanie pociągi.
TLK z 1 i 8 trzeba wywalić. Albo na CMK albo w kosmos. Zostawić tylko nocne a w dzień wystarczą przyspieszone RE (za to niech będą w pełni zintegrowane taryfowo i rozkładowo z ruchem regionalnym)
2014-07-29 09:12:32 Autor: Kryniczanin
---.158.216.108.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post PiotrW:
"@K65

"I jeszcze Ty Piotrze jako radomianin chcesz się pod tę patologię podpiąć. Za grosz już nie
masz godności i szacunku do samego siebie."

Jak prestyż to prestyż. :-)

Kolejarzu, kolejarzu...

Podobnie jak Ty, ja też uważam, że przede wszystkim to linie 1&8 powinny stanowić kręgosłup połączeń Warszawa-Katowice/Kraków.

Ogólnie dość uważnie śledzę dyskusje nt. CMK vs linie 1&8 i wydaje się, że zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy "nie-prestiżu" na CMK mają sporo racji. Rzecz jednak w tym, że niekoniecznie wszyscy sięgają do sedna problemu.

A sednem jest imho stan "linii osadniczych". Ktoś kiedyć wyliczył, że gdyby l.8 odzyskała dawne parametry to czas przejazdu Wa-Kr wyniósłby między 3:15 a 3:30. Można domniemywać, że wówczas mało któremu przewoźnikowi przyszłoby do głowy uruchamianie "nie-prestiżu" po CMK mając po drodze Opoczno i Włoszczowę, podczas gdy "obok" miałby Radom, Skarżysko z przyległościami i Kielce, o drobnicy nie wspominając.

Wniosek? Dążyć do remontu ósemki. Dlaczego więc dzieje się to z takimi oporami? To jest największa zagadka. Przecież fundusze są (ewentualnie można się o nie starać), wykonawcy prac są, co robić - też wiadomo...

Imho, powody są co najmniej 2. Trąci to nieco teorią spiskową, jednak...

1) Wyremontowana ósemka stanowi zbyt duże "zagrożenie" dla CMK. Czasowe - bo byłoby to ok. 3:30 vs ok. 2:30 (o ile dobrze kojarzę). To jest różnica, ale nie na tyle znacząca, aby przeciętny pasażer przyszedłszy na dworzec w ciemno wybrał podróż CMK-ą. Przeciwnie - wiele osób wolałoby poświęcić tę godzinę więcej, by dojechać 2 razy taniej. No a to oznacza spadek ilości podróżnych "w prestiżu".

2) Wyremontowana ósemka wymagałaby nakładów na utrzymanie wysokich parametrów technicznych. A przecież można by te środki przeznaczyć na "ukochane dziecko" nie dzieląc się nimi z jakąś tam trasą "osadniczą".

Że te powody są głupie to wiadomo już dziś, gdy pasażerowie chcąc uniknąć drogiego prestiżu wybierają PB. No, ale co tam - najważniejsze to zrobić dobre wrażenie przed wyborami, a i po nich też... I właściwie to jest kolejny powód wdupiemania "tras osadniczych". Liczy się tylko błysk, pijar, obrazowo mówiąc, mknący polami lśniący w promieniach słońca dziobak. Że drogi, że pusty, że rozkomunikowany, że "roztaryfowany" - nieważne. Ważne, że ślicznie wygląda na filmie...

Tak, wiem, to nie jest artykuł o dziobaku..."
A zauważyłeś że w ostatnich latach stan 8 drastycznie się poprawił od Krakowa do Kozłowa i od Skarżyska do Radomia? Problem to odcinek Radom - Warszawa który jest ością w gardle dla grupy jadących do Warszawy z innych miast. Miałem okazję rozmawiać o tym z kilkunastoma osobami z Radomia i problem dla innych jest taki że Radomianie w Warszawie za mniejsze pieniądze by pracowali i szybko głównym kierunkiem z Warszawy stałby się Radom a nie ten inny.

Proceder ten można łatwo ukrócić nic nie robiąc na tym odcinku 8.

A na koniec przypomnienie jak to było kiedyś z czasami jazdy Expressów na 8

Kraków Główny 07:00
Kielce 08:28 08:29
Skarżysko-Kamienna 09:01 09:02
Radom 09:28 09:29
Warszawa Centralna 10:44

Heh a 9 lat temu Wigry z Krakowa do Zachodniego jechały 4h19min...
2014-07-29 10:18:17 Autor: Kryniczanin
---.146.90.204.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"Tak też zawsze mówię, jeśli linie 1 i 8 będą w _dobrym_ stanie technicznym (zwłaszcza dotyczy to linii1 bo tam chyba łatwiej uzyskać poprawę, może już niedługo) a jednocześnie będą faktycznie _tańsze_ od CMK (teraz są tylko symbolicznie a znacznie gorsze) to uruchamianie tamtędy pociągów (zwłaszcza komercyjnych np. iR) będzie mieć sens.

Nie mniej uważam, że większym problemem jest to, że linii 1 i 8 są drogie pociągi (TLK) i to dotowane niż to, że na linii CMK są tanie pociągi.
TLK z 1 i 8 trzeba wywalić. Albo na CMK albo w kosmos. Zostawić tylko nocne a w dzień wystarczą przyspieszone RE (za to niech będą w pełni zintegrowane taryfowo i rozkładowo z ruchem regionalnym)"
Już widzę jak przy różnicy 30 min CMK - Wiedeńka mówicie na Wiedeńkę. Będzie dalej to samo, na CMK jest ciszej, płynniej i tak dalej.
2014-07-29 10:43:06 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Kryniczanin
Może krzyczeć nie będą w ten sposób :) Ale będzie gadka że 120 to nie 160 itp/itd. A znając pana Piotra Malepszaka będzie optymalizował trasę do 150 km/h :-D
@Kflik
Podaj choć 10 argumentów by budować kolejny przystanek po patologii zegarkowo-gosiewskiej.
MG
2014-07-29 12:07:26 Autor: Kryniczanin
---.180.180.192.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post scorpio:
"@Kryniczanin
Może krzyczeć nie będą w ten sposób :) Ale będzie gadka że 120 to nie 160 itp/itd. A znając pana Piotra Malepszaka będzie optymalizował trasę do 150 km/h :-D
@Kflik
Podaj choć 10 argumentów by budować kolejny przystanek po patologii zegarkowo-gosiewskiej.
MG"
Wiedeńka po optymalizacji do 140 od Czewy do Koluszek pozwala na zejście poniżej 3h Katowice - Warszawa
2014-07-29 12:53:17 Autor: aa
---.58.199.91
Ja bym dodał tylko tyle, że na EIC kursujące po CMK powinny być ceny biletów odrobine niższe, żeby jednak te pociągi zapełnić. Doskonałym rozwiązaniem mógłby być dynamiczny system sprzedaży, ale PIC nie spieszy się z jego wprowadzeniem.

A oczywiście wszystkie tańsze pociągi (jakby je nie nazwać) niech kursują przez Kielce i Radom / Częstochowe i Piotrków
2014-07-29 13:34:32 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Kryniczanin


Cytat : „Już widzę jak przy różnicy 30 min CMK - Wiedeńka mówicie na Wiedeńkę. Będzie dalej to samo,
na CMK jest ciszej, płynniej i tak dalej.”

Powiem więcej. Nawet gdyby finalne czasy przejazdów wiedenką i linią „Kielce – Radom” były teoretycznie „takie same” jak CMK, to nawiedzone mikolstwo dalej by się domagało kursowania pociągów po „szczerych polach” CMK, zamiast liniami osadniczymi.

Dowód.

Poczytaj sobie liczne wypowiedzi płynące znad Neru np. Kolegi @Bozi, który widzi miejsce na kursy relacji Łódź - Opoczno Gosiewo- Kraków, do tego w taryfach pospiesznych - ekonomicznych jako pociągi MISJI PUBLICZNEJ , NAWET w sytuacji kiedy opcja jazdy z Łodzi do Krakowa przez Piotrków Radomsko Częstochowę będzie tożsama czasowo, co przejazd przez pola CMK.

Co więcej najzagorzalsze łódzkie oszołomy ze SSC w ogóle się mocno oburzają na remont wiedenki jako niepotrzebny - no bo przecież ten czas przejazdu z Uci do Krakowa już jest osiągalny obecnie - przez „szczere pola” CMK. Po co więc remontować wiedenkę jeździć z uwzględnianiem Częstochowy- lepiej przez Gosiewo. Po czym w dalszych wypowiedziach znowu zaczynają coś bredzić o „odwiecznym pomijaniu Łodzi w szlakach tranzytowych”, tradycyjnej łódzkiej martyrologii oraz o tym, że pod żadnym pozorem nie można pomijać Łodzi i jej wiernego przyd...asa Kalisza w planowaniu przebiegu linii KDP, nawet z Warszawy do Poznania, nie mówiąc już o Wrocławiu. Ot hipokryzja do sześcianu. Przecież przykładowo Kielce i Radom leżą w większym stopniu w potencjalnym tranzycie Kraków- Warszawa niż Kalisz w potencjalnym tranzycie nawet w relacji Wrocław – Warszawa. O relacji Poznań-Warszawa już nawet nie wspominam. Jak Łódź omijać – to źle, jak Częstochowę omijać to dobrze. Nawet jak czas będzie ten sam to i tak dalej po „szczerych polach” CMK, bo się Łodzi zwyczajnie to „należy”.


Mikolstwo nie rozumie jak widać jednej podstawowej rzeczy. CMK jest pusta „w środku” i nie niesie ze sobą żadnego ładunku pośredniego sieci osadniczej wbrew dyżurnym bzdurom wypisywanym przez Kolegę @Kflika postrzegającego świat z perspektywy Gliwic . Stąd jakiekolwiek pociągi pasażerskie (bez względu nawet na kategorię) mają na CMK sens tylko wtedy, kiedy będzie istniała PRZEPAŚĆ CZASOWA pomiędzy „pustą w środku” linią CMK (obsługującą JEDYNIE BIEGUNY systemu tj. : Katowice(Zawiercie)/Kraków/Częstochowę Str. oraz Warszawę) a równoległymi, pierwotnymi liniami klasycznymi - uwzględniającymi na swym przebiegu także duże i średnie miasta pośrednie. Jeżeli czasy finalne byłyby takie same to pociągi pasażerskie na CMK (co ważne - bez względu nawet na kategorię!!!) tracą jakikolwiek sens.

Dobitnie pokazuje to jeden przykład. Nawet EXPRESSY Opolanin i Panorama wyleciały w 1999 roku z CMK na rzecz klasycznej wiedenki i pośredniego uwzględnienia Piotrkowa Trybunalskiego, ponieważ czas finalny Częstochowa – Warszawa się w owym czasie zrównał. A przecież były to prestiżowe EX, tym bardziej więc zwykłe pospieszne.





@Piotr W
Cytat : „Ogólnie dość uważnie śledzę dyskusje nt. CMK vs linie 1&8 i wydaje się, że zarówno
zwolennicy jak i przeciwnicy "nie-prestiżu" na CMK mają sporo racji.”

Zwolennicy patologii IR/TLK na CMK oraz peroniku w Gosiewie mają mniej więcej tyle racji , co potencjalny oszołom domagający się standardowych cen lotów krajowych na poziomie 60 zł i budowy lotniska w każdym mieście liczącym 100 tys., a nawet 50 tys. w Polsce, bo przecież przy takich cenach te lotniska byłyby takimi samymi „strzałami w dziesiątkę” i generowałby podobny efekt „fatamorgany ruchu pasażerskiego” jak peron Włoszczowa Płn. na CMK.

Na tego typu niedorzeczne roszczeniowe postulaty w przypadku segmentu lotniczego każdy by się popukał w czółko. Tymczasem „Na Kolei” jak widać nie tylko, że nikt nie puka się w czółko, ale co więcej tego typu przekręty i mistyfikacje ekonomiczne przechodzą, a Władza Państwowa tego typu patologie toleruje, a wręcz wspiera. Natomiast reszta niech zdycha i nikt nad tym się nawet nie pochyli, ani o tym się nawet nie zająknie.

Eksperyment OLT Express skończył się szybciej niż zdążył się zacząć, natomiast w przypadku „kolejowego OLTEX” to „fatamorgana włoszczowska” trwa w najlepsze z błogosławieństwem Rządu Tuska. ( Nota bene Antek „Rozpylacz” Macierewicz też zresztą kryty przez PełO)


Cytat : „A sednem jest imho stan "linii osadniczych".”

Przepraszam bardzo, ale jakie to ma znaczenie??? To nie kto inni tylko SAMI KOLEJARZE, a raczej należałoby rzec współcześni KULEJARZE wywołali obecny stan rzeczy. Co więcej ten stan rzeczy nie tylko że istniał, ale i był CELOWO KONSERWOWANY przez kilkanaście (więcej- prawie kilkadziesiąt) lat. Tylko wtedy nikt nie odważył się puszczać pociągów kategorii pospiesznej po CMK, a co więcej nawet z odwiecznie rozklekotanej 8-ki Beton PKP usiłował zdzierać kasę za kategorie Expressowe – vide EX (G)Nida.

Kulejarze więc bohatersko przezwyciężają problemy, które SAMI uprzednio wywołali. Podobny zarzut - nie do końca sprawiedliwie - kierowano niegdyś pod adresem poprzedniego ustroju.

Jeżeli zły jest stan linii klasycznych 1 & 8 to należy je natychmiast ZWYCZJANIE poprawić do takiego stanu, aby finalne czasy przejazdu w relacjach : Katowice – Warszawa i Kraków – Warszawa były akceptowalne w segmencie przewozów pospiesznych, a nie brnąć w jakieś patologie włoszczowsko-opoczyńskie. Ale w całej sprawie przecież wyraźnie widać, że wcale nie o to chodzi i Twoje teorie wcale nie są takie spiskowe.




Cytat :
„1) Wyremontowana ósemka stanowi zbyt duże "zagrożenie" dla CMK. Czasowe - bo byłoby to ok. 3:30 vs ok. 2:30 (o ile dobrze kojarzę). To jest różnica, ale nie na tyle znacząca, aby przeciętny
pasażer przyszedłszy na dworzec w ciemno wybrał podróż CMK-ą. Przeciwnie - wiele osób
wolałoby poświęcić tę godzinę więcej, by dojechać 2 razy taniej. No a to oznacza spadek
ilości podróżnych "w prestiżu".”

Tylko co stanowi większe zagrożenie dla prestiżu EICP na CMK??? Pociąg pospieszny kategorii ekonomicznej jadący 1 h dłużej przez Kielce Radom lub Częstochowę Koluszki, czy też pociąg pospieszny kategorii ekonomicznej kursujący 20 minut dłużej, a jadący RÓWNIEŻ po CMK i zatrzymujący się Gosiewie oraz Opocznie POłudnie????

Dla PIC-u i PLK najwyraźniej największym zagrożeniem dla prestiżu EIC/EICP jest TO PIERWSZE, a nóż jeszcze liczne rzesze ludzi zamieszkałych w Kielcach oraz Radomiu by z tego skorzystały i chciały na „kolej” wrócić, a pasażer jak wiadomo to dla Kulejarzy problem. Decydenci kolejowi wolą więc tolerowanie podgryzania prestiżu EIC/EICP przez IR/TLK, ale wszystko w ramach „jednej- jedynej” oraz jedynie słusznej linii CMK. Najwyżej w razie fiaska komercyjnego kolejny pociąg na CMK przemianuje się na dotowany TLK obniżając 2,5 - krotnie cenę ku radości gawiedzi ze stolycy i Krakówka. Bo niby po co silić się na uruchamianie produktu komercyjnego EIC na własne ryzyko handlowe - skoro można to przemianować w TLK, wziąć dotację od Państwa, wprowadzić postój w Gosiewie zabawiając i dopieszczając tym samym kolejnym pociągiem mieszkańców tej wioski oraz dalej udawać, że pracujemy w pocie czoła- tworząc rzekomo „kolej dla ludzi”.

Także nie bardzo wiem Panie Piotrze czy o ochronę prestiżu (EIC/EICP) jako kategorii pociągów tu chodzi , gdyż - co ??? – „tani podjazd” przez Kielce i Radom z dużym zróżnicowaniem czasowym w stosunku do EIC/EICP na CMK przeszkadza tym Kolejowym Krętaczom???- a z drugiej strony nie przeszkadza im „tani podjazd” IR/TLK kursujących po CMK z międzylądowaniem w Gosiewie i Opocznie z niemal IDENTYCZNYM czasem przejazdu co EIC/EICP ??? Przecież to hipokryzja.

Także tu raczej chodzi o Pański „punkt 2”- że pozwolę sobie zacytować :
„ 2) Wyremontowana ósemka wymagałaby nakładów na utrzymanie wysokich parametrów technicznych. A przecież można by te środki przeznaczyć na "ukochane dziecko" [mowa o CMK] nie dzieląc się nimi z jakąś tam trasą "osadniczą".”

Otóż to – tu chodzi o kosztowe ograniczenie rozmiaru działalności kolejowej – a przecież kasa i dotacja ze strony Państwa ta sama. A więc dalej udajemy, że pracujemy i tworzymy „kolej dla ludzi”. Dlatego też te Kutwy z Targowej, Grójeckiej będą dalej „chuchać i dmuchać” zarówno na linię CMK, jak i na te patologiczne nowotwory we Włoszczowie Północ i Opocznie POłudnie oraz robić społeczeństwu „wodę z mózgu” że peroniki w szczerych polach na CMK się sprawdzają, a kulejarze w „pocie czoła” pracują na rzecz całego Społeczeństwa. A durne Społeczeństwo mając wyprane mózgi albo przez Koszerną, TŁOK FM czy TVN albo z drugiej strony przez media Tadeusza Rydzyka czy inną gadzinówkę Sakiewicza/Karnowskich – dalej jak barany pójdzie do urn głosować na PO-PIS.

A potem pretensje, że w POlsce „jest jak jest”, a miarą sukcesu gospodarczego jest syf IR/TLK grasujący na CMK zamiast linii wyłącznie kwalifików EIC, na które w normalnych warunkach gospodarczych byłoby statystycznego Polaka stać, czy też miarą sukcesu gospodarczego jest kolejna - 3 już - otwarta Biedronka – jak w mojej okolicy. No k….. mać POlska to zwykły Bantustan z zanikiem całej gamy potrzeb konsumenckich na rzecz stagnacyjnego gnicia.


Cytat : „Że te powody są głupie to wiadomo już dziś, gdy pasażerowie chcąc uniknąć drogiego
prestiżu wybierają PB.”

Ale pasażerowie wcale nie muszą unikać drogiego prestiżu! Bez przesady, aby w takim kraju jak Polska nie było popytu na połączenia kategorii kwalifikowanych Express Intercity , EIC Premium itp. nawet z wysokimi cenami na dedykowanej do tego celu specjalistycznej linii CMK łączącej Kraków/Katowice/Wrocław z Warszawą (i dalej poprzez ostro zmodernizowaną klasyczną linię nr 9 z Gdańskiem). A linia CMK służyła WYŁĄCZENIE temu celowi, połączenia ekonomiczne wypad na wiedenkę i „Kielce-Radom”

Jeżeli w Warszawie schodzą mieszkania 100 metrowe za 10 tys. za metr kwadratowy to nie jest to problem natury finansowej braku popytu w Polsce na segment drogich połączeń kwalifikowanych EIC/EICP czy jak je tam nazywać. Zwłaszcza na CMK, która spina Warszawę z Katowicami i Krakowem oraz także Wrocławiem. Problemem jest to, aby CMK maiła rzeczywiście KDP-owe czasy przejazdu – obecne czasy prognozowane dla Pendopo na CMK, zwłaszcza do Katowic to totalna kompromitacja projektu. Po drugie powrót do unii taryfowej i bezpośredniego łączenia biletów pociągów osobowych z ekspresami również. Inaczej nie zadziała efekt promieniowania przesiadkowego Katowic/Krakowa czy Warszawy na liczne dowozowe kierunki przesiadkowe do segmentu EICP. W takich warunkach nie byłoby przeszkód barku rzeczywistego popytu na drogi segment EIC z Katowic i Krakowa do Warszawy tak, aby TYLKO NIM racjonalnie obciążyć linię CMK. A przecież z racji specyficznego przebiegu linii CMK inny segment przewozów i tak nie wchodzi w grę. Dociążanie CMK syfem ekonomicznym IR/TLK to fetyszyzm w czystej postaci.
2014-08-04 20:21:50 Autor: bozia
---.range81-151.btcentralplus.com

bozia
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Jakie strzały w dziesiątkę? To że za pół darmo jedzie się linią o profilu HS i prawie HS. I ta propaganda o tłumach. Wsiada kilka osób a na 1 i 8 stracone miliony pasażerów i co mam się z tego cieszyć? CMK powinna być zastrzeżona tylko i wyłącznie do najwyższej kategorii zgodnie z jej przeznaczeniem. Segment economy powinien śmigać co godzinę linią 1 i 8.

Strzałem w 10 można nazwać Kraków BP. A największymi porażkami właśnie gosiewo i zegarkowo.

Czy robienie w środku pola przystaneczków do obsługi stolic województw obecnych i byłych jest normalne?"
Ale za to raka Koluszkowskiego, już popierasz.
2014-08-20 10:45:08 Autor: emerytka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
kochani moi , po co zbedne komentarze na temat przstanku we Wloszczowej, wystarczy się przejechać i zobaczyć frekfencje na przystanku a dopiero głupoty pisać , myśle i właściwie jestem pewna ze tak samo dużo pasażerów będzie z przystanku w Opocznie
2014-08-20 10:52:40 Autor: opocznianin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a co kogo obchodzi czy dziarski mieszkaniec Opoczna znajdzie pracę w Złotych Tarasach czy może w ministerstwie, nie tylko w Warszawie są mądrzy ludzie
2014-08-24 18:39:54 Autor: Wera
---.dynamic.chello.pl
Przejazd na odcinku Opoczno-Warszawa ma zajmować 1 godzinę. Tak krótki (jak na odległość) czas przejazdu może przyczynić się do tego, że mieszkańcy Opoczna i okolic bez konieczności zmiany miejsca zamieszkania będą pracować w Warszawie. Obecnie dojazd autobusami zajmuje 2-3 godziny czyli po 4-6 godzin w obydwie strony. Są też i osoby, które dojeżdżają do pracy w W-wie codziennie samochodem. Stopa bezrobocia w powiecie opoczyńskim wynosi prawie 15% i jest jedną z wyższych w woj. łódzkim. Oczywiście najlepiej byłoby, gdyby można było znaleźć pracę w okolicy zamieszkania, ale jeżeli nie ma takiej możliwości, to trzeba szukać gdzie można -w Łodzi lub w W-wie. W Łodzi też kiepsko i kiepskie zarobki, a w stolicy są jednak wyższe zarobki. Poza tym mieszkając pod W-wą, a niejednokrotnie w samej W-wie dojazd do pracy zajmuje ponad godzinę. Podsumowując, uważam że budowa tego przystanku i umożliwienie dojazdu chociażby do W-wy będzie zbawienne dla życia wielu rodzin w powiecie opoczyńskim, a może i w sąsiednich. Co więcej. Ja jako opocznianka zastanawiam się czy nie wrócić do rodzinnego miasta i po prostu dojeżdżać codziennie do pracy :))) Przejazd przez W-wę zajmuje mi ok. 50 minut
2014-08-25 14:08:05 Autor: aero
---.as13285.net
wreszcie podjęto słuszną decyzję i powstanie ten przystanek.
A użytkownik "scorpio" niech pamięta ,że nie tylko w Warszawie czy Krakowie ale także w mniejszych miejscowościach mieszkają ludzie i oni też mają prawo do korzystania z usług puki co państwowych jeszcze kolei.
Pozdrwiam
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5