Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

W nowym rozkładzie jazdy ruszy przystanek Opoczno Południe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
28-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dominik Lebda, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
W nowym rozkładzie jazdy ruszy przystanek Opoczno Południe
Trwają prace budowlane przy budowie przystanku Opoczno Południe, który będzie zlokalizowany na Centralnej Magistrali Kolejowej. PKP Polskie Linie Kolejowe planują zatrzymanie pierwszych pociągów w nowym rozkładzie jazdy.

Planowana od kilku lat budowa przystanku kolejowego na Centralnej Magistrali Kolejowej w Opocznie przeszła w fazę robót budowlanych. PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowują układ torowy i sieć trakcyjną tak, by w niedługim czasie rozpocząć budowę samego peronu. – Obecnie koncentrujemy się na pracach torowych. Przebudowujemy tor przebiegający przy zaplanowanym peronie. Przedłużamy kolejny tor, który będzie mógł służyć pociągom kończącym oraz rozpoczynającym bieg w Opocznie, tzn. będzie pozwalał on na dłuższy postój pociągów na stacji – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Maciej Dutkiewicz z wydziału prasowego PKP Polskich linii Kolejowych.

– Trwają rozbiórki zbędnych torów, które kolidują z zaplanowanym docelowym układem przystanku. Prowadzimy prace związane z przebudową systemu sterowania ruchem. Trwa montaż i przebudowa sieci trakcyjnej. Wykonawca gromadzi materiały budowlane potrzebne do budowy peronu. Do tych prac, które potrwają kilka tygodni przystąpimy po przebudowaniu układu torowego. Planujemy, że pierwsze pociągi będą mogły zatrzymać się przy nowym peronie w nowym rozkładzie jazdy na lata 2014/2015 – mówi Maciej Dutkiewicz. PLK zakładają szacunkowy czas przejazdu pociągów z Opoczna do Warszawy na poziomie około godziny, a do Katowic czy Krakowa około 1 godziny i 30 minut.

Zakres zaplanowanych na 2014 rok robót obejmie między innymi budowę wspomnianego peronu o długości 300 m i wysokości 76 cm, który będzie dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, monitoring, urządzenia informacji podróżnych, oświetlenie i tablice na rozkłady jazdy. PKP Polskie Linie Kolejowe chcą, by wykonanie powyższych prac pozwoliło na stworzenie regionalnego węzła przesiadkowego, który zapewni lepszy dostęp do transportu kolejowego nie tylko mieszkańcom Opoczna, ale także pasażerom z pobliskich miejscowości. Koszt prac to około 4 mln zł. Wykonawcą jest firma Banimex.

Po Włoszczowie, Opoczno to drugie miasto, które w ostatnich kilku latach uzyska dostęp do pociągów kursujących po Centralnej Magistrali Kolejowej. Wielokrotnie krytykowany przystanek Włoszczowa Północ obecnie stanowi przykład dobrego wykorzystania potencjału CMK, który jest wykorzystywany poprzez bezpośrednie i szybkie połączenia w kierunku Krakowa, Katowic, Warszawy i dalej. Zyskują one na popularności, dlatego brak krytyki wokół budowy peronu Opoczno Południe nie zaskakuje a sama inwestycje jest nie tyle zrozumiała, co oczywista i konieczna do realizacji. Obecnie z peronu we Włoszczowie w dniu roboczym odjeżdża 12 pociągów TLK (PKP Intercity) oraz 6 pociągów Interregio (Przewozy Regionalne), m.in. do Warszawy, Jeleniej Góry, Krakowa, Katowic, Kołobrzegu czy Zakopanego.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ZTM Warszawa doświetla w nocy przystanki dzięki słońcu

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa doświetla w nocy przystanki dzięki słońcu

Redakcja 15 stycznia 2022

Jest drugi przetarg nabudowę przystanku naCMK wOpocznie

Infrastruktura

Jest drugi przetarg nabudowę przystanku naCMK wOpocznie

jm, Rynek Kolejowy 09 kwietnia 2013

Opoczno Południe: Będzie autobus transferowy

Pasażer

Opoczno Południe: Będzie autobus transferowy

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 01 grudnia 2014

Opoczno ma przystanek na CMK

Infrastruktura

Opoczno ma przystanek na CMK

UMWŁ/Rynek Kolejowy 16 grudnia 2014

Opoczno Południe: Zatrzyma się pierwszy EIC?

Pasażer

Opoczno Południe: Zatrzyma się pierwszy EIC?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 03 marca 2015

Opoczno bez autobusu pomiędzy przystankami kolejowymi

Zintegrowany transport

Opoczno bez autobusu pomiędzy przystankami kolejowymi

kf, Transport-publiczny.pl 06 sierpnia 2015

Zobacz również:

ZTM Warszawa doświetla w nocy przystanki dzięki słońcu

Zintegrowany transport

ZTM Warszawa doświetla w nocy przystanki dzięki słońcu

Redakcja 15 stycznia 2022

Jest drugi przetarg nabudowę przystanku naCMK wOpocznie

Infrastruktura

Jest drugi przetarg nabudowę przystanku naCMK wOpocznie

jm, Rynek Kolejowy 09 kwietnia 2013

Opoczno Południe: Będzie autobus transferowy

Pasażer

Opoczno Południe: Będzie autobus transferowy

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 01 grudnia 2014

Opoczno ma przystanek na CMK

Infrastruktura

Opoczno ma przystanek na CMK

UMWŁ/Rynek Kolejowy 16 grudnia 2014

Opoczno Południe: Zatrzyma się pierwszy EIC?

Pasażer

Opoczno Południe: Zatrzyma się pierwszy EIC?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 03 marca 2015

Opoczno bez autobusu pomiędzy przystankami kolejowymi

Zintegrowany transport

Opoczno bez autobusu pomiędzy przystankami kolejowymi

kf, Transport-publiczny.pl 06 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5