NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Opoczno Południe: Zatrzyma się pierwszy EIC?

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 03.03.2015 268

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-03-03 15:40:05 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-03-03 16:00:01 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
"Rozważane połączenie Warszawa – Opoczno – Gliwice byłoby więc pierwszym o wyższym standardzie, ale i o znacznie wyższej cenie. Jeśli próbować znaleźć analogię do podobnego peronu we Włoszczowie, popularność droższego kursu może być jednak niższa niż pozostałych."

I wszystko w temacie. Rzekoma "popularność" i "sukces" oPOczna i Gosiewa wynikają tylko i wyłącznie z faktu zatrzymywania tam pociągów TLK, które w normalnych warunkach (czytaj przyzwoity stan torów na odc. Okęcie-Radom i zakończona modernizacja Grodzisk-Żyrardów) jeździłyby przez LK1 i LK8.
2015-03-03 16:02:31 Autor: Kryniczanin
---.182.80.223.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Cytat:

"Póki co nie sposób ocenić pierwszego okresu funkcjonowania przystanku. PKP Intercity nie odpowiedziało nam bowiem na pytanie o to, które z kursów cieszą się największą popularnością, ani o wielkość wymiany podróżnych."

Obecna ekipa PO/UW/UD/banki/ubezpieczenia/Katar uwielbia chwalić się pierdołami typu nowy kolor papieru a na takie pytanie nie udziela odpowiedzi. To jasno i wyraźnie pokazuje z jaką klęską mamy do czynienia.
2015-03-03 16:04:01 Autor:
---.free.aero2.net.pl
dlaczego CENZORZY nie skasujcie wpisów tego półgłówka górala obrażającego ciągle wszystkich !?!!
2015-03-03 16:04:34 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
K65 przybywaj!
2015-03-03 16:16:39 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Kryniczanin

Gdzieś czytałem, że Opoczno chce zatrzymać u siebie EIC i EIP, ale z honorowaniem biletów miesięcznych w taryfie TLK :D
2015-03-03 16:27:03 Autor: Kryniczanin
---.182.80.223.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"@Kryniczanin

Gdzieś czytałem, że Opoczno chce zatrzymać u siebie EIC i EIP, ale z honorowaniem biletów miesięcznych w taryfie TLK :D"
To się wie :-)
2015-03-03 16:31:35 Autor: Sąsiad
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dzięki za usunięcie wpisu niejakiego Gorala.
A swoją drogą to czy PKP IC czy KŚ nie wystąpiły jeszcze do RK z roszczeniem z tytułu ciągłego i uporczywego nękania obelżywymi wpisami przez Gorala? Jako właściciele tej strony odpowiadacie za to, co tu jest publikowane. Zgodnie z regulaminem...
2015-03-03 16:35:17 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ bezimienny (---.free.aero2.net.pl)

Nie wszystkich, a tylko PKP IC i Koleje Śląskie oraz ich pracowników i fanów.

@ Sąsiad

Powinni raczej pozwać mnie. W sumie to nawet byłaby ciekawa farsa... ;)
2015-03-03 16:44:42 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak na marginesie, to wychodzi na to, że wystarczy pisać magiczne "(...)" co by Admini nic nie usuwali, a i tak ludzie znający mnie i moje poglądy będą dobrze wiedzieć, co miałem na myśli... ;)

Ale powtórzę zasadniczą myśl pierwszego, zmoderowanego, postu: kiedy postoje EIP w Opocznie Płd.? We Włoszczowie Płn. wszak część z nich (np. wszystkie katowickie) się zatrzymuje, a fakty, że tak powiem - "ludnościowe" - wyraźnie wskazują, że Opoczno nie tylko jest 2x większe, to jeszcze niedaleko "ma" do Tomaszowa Mazowieckiego. A to już jest miasto >60-tysięczne.
2015-03-03 16:53:15 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Kolejarzu 65, w 3 rocznicę Katastrofy Kolejowej pod Szczekocinami wzywam Cię do apelu!

Bo to społeczeństwo Opoczna jak i Włoszczowej na tyle się wzbogaciło, że chce u siebie EIC i EIP!
Co się dzieje, czyżby to kres TLK na CMK? Bo IR na pewno...
2015-03-03 17:15:55 Autor: Ślązak 11
---.centertel.pl
@G o r a l

Nie. Nie chodzi o to że nie lubisz IC i KŚ. Każdy pewnie szanuje, twoją decyzje. Jaki byłby świat, gdyby nie było przeciwników. Nijaki.

Chodzi o styl Twoich wypowiedzi, który jest bezczelny i głupi. To nawet nie są wypowiedzi, tylko wypociny, których nie da się czytać.

Na dodatek obrażasz pracowników, takich jak ja który pracuje w IC i wypruwa sobie flaki dla poprawy jakości i odzyskaniem dobrego imienia kolei. Bezczelność ...
2015-03-03 17:34:17 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Ślązak 11

Primo. Raczej mało kto szanuje moje wybory, znając życie z 99% ludzi się ze mnie naśmiewa z tego powodu ;) Bo o ile z IC jeździ coraz mniej ludzi (i dobrze) porzucając kolej dalekobieżną na rzecz transportu drogowego, o tyle decyzja o "programowym" nie korzystaniu z KŚ przy jednoczesnym byciu mieszkańcem woj. śląskiego jest już zdecydowanie bardziej kuriozalna, prawda?

Secundo. Gdyby realia (czyt. permanentne i nieograniczone wsparcie dla PKP IC tak ze strony MIR, jak i PKP PLK, a w skali "regionalnej" hołubienie KŚ przez UMWŚ - na szczęście coraz mniejsze) były inne, to bym się nie pieklił, ale nie są. IC jest hołubione ze wszystkich stron, a PR koszone, więc jako fan PR i zagorzały hejter PKP IC będę z tymi drugimi walczył na każdym kroku. Na lokalnym "podwórku" identyczna sytuacja z KŚ.

Tertio. I po co to wypruwanie? Przy takim "magicznym" zarządzaniu, jakie jest w PKP IC (np. w kwestii cen biletów), nawet złoci pracownicy nic nie zdziałają... IC jest skazane na powolne dogorywanie, bo transport drogowy Was wykończy (i nie mam tu na myśli tylko PolskiegoBusa, choć to jeden z lepszych przykładów).
2015-03-03 17:49:32 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Jeśli zrobić na tip-top ósemkę to czas przejazdu Kraków - Warszawa może być poniżej 3 godzin. Ale to nastąpiło i nie nastąpi dla naszego życia. Jeśli pociągi jeżdżą przez Opoczno, to dlaczego kilku nie zatrzymać?
2015-03-03 17:55:37 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Ślązak 11

Zresztą czego dobre imię chcesz bronić/odzyskiwać?

2-3-wagonowych składów TLK?

244-kilometrowej relacji koncertowego wręcz przykładu "wyłudzarki" wyższej dotacji z MIR (TLK "Oleńka" p. Wadowice)?

Braku możliwości zakupu przez internet biletu z przesiadkami na pociągi PKP IC, choć w systemie PR taka możliwość funkcjonuje już od dawna?

Braku faktycznego DSS (choćby w Pendolino)?

Likwidacji wielu ofert promocyjnych na rzecz "ujednolicania oferty"?

Konsekwentnego olewania wielu miejscowości (ewentualnie uruchamiania typowych alibi-zugów służących głównie do przewozu dotacji)?
2015-03-03 17:57:40 Autor: emeryt PKP
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ludnośc Opoczna i Włoszczowy umiała walczy o swoje dobro jakim są przystanki PKP, a że rozkład jazdy często tworzony jest zza biurka bez konsultacji z pasażerami , stąd jest prośba naszej społeczności o dodatkowy pociąg z Warszawy w godzinach popołudniowych z udogodnieniem na pewno dla dużej grupy pasażerów. ślę pozdrowienia dla tych co tworzą złośliwe wpisy.
2015-03-03 18:23:55 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
W Modlinie powinien zatrzymywać się przynajmniej EIC Norwid, choć i Sobieski mógłby (zatrzymuje się w strategicznym mieście jakim jest Ciechanów, a w Modlinie, gdzie jest lotnisko już nie)
2015-03-03 18:53:10 Autor: zz
---.207.107.13
A przepraszam, ale czemu tylko pociagi z/na Śląsk maja byc poszkodowane wężykowaniem po sieci osadniczej włoszczowsko-opoczanskiej? Niech krakowskie w ramach szeroko rozumianej sprawiedliwosci tez sie zatrzymuja. Kraków ma same "sprinterki" nie zatrzymujace sie po drodze, pierwszy postój dopiero na dworcu zachodnim, a slaskie Pendo zatrzymuja sie w 10 tys Włoszczowie, zamiast 50 tys Zawiercia, do tego jeszcze Opoczno?
2015-03-03 19:34:53 Autor: Sąsiad
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Goral

Ciebie raczej tak szybko nie pozwą, choć jest taka szansa...
Tak to działa. Za wpisy odpowiada ten, kto je publikuje. Jeśli ktoś łamie regulamin, to admin powinien go usuwać. I tak będzie, zapewniam cię coraz częściej.

Bo łamiesz wszelkie zasady. A z regulaminowych punktów twoje wpisy:

zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999 r.);
obrażają osoby publiczne (art. 23 Kodeksu cywilnego);
obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie (art. 23 Kodeksu cywilnego oraz art. 194 - 196 Kodeksu karnego);
zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego);
są bezpośrednimi atakami personalnymi na interlokutorów
są spamem czyli nie mają nic wspólnego z komentowanym artykułem
nawołują do agresji.

Jeśli publikujesz na RK to jednocześnie zgodnie z regulaminem zgadzasz się na zapisywanie publikowanych wypowiedzi w pamięci komputera, ich obróbki cyfrowej i umieszczania tych wytworów w bazach danych. Czyli innymi słowy - twoje wpisy są skrzętnie zbierane.

I co dalej? Opisują to dokładnie:
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Przypominamy, że osoba zamieszczająca opinie zawierające treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie, naruszające prawa wydawnictwa Railway Market Media lub innych osób albo naruszające zasady współżycia społecznego może ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.

Proste. Tylko czekać, bo w zasadzie to tylko kwestia czasu.
2015-03-03 20:02:02 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
@zz
uogólniając: do krakowa pociągi jeżdżą pełne a do katowic puste, więc lepiej zatrzymywać te do katowic
2015-03-03 20:05:55 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Do Katowic jeżdżą puste, bo wszyscy wysiadają we Włoszczowie :D
2015-03-03 20:09:12 Autor: zz
---.207.107.13
@wdr:

A tak z ciekawosci zapytam, z czego wynikaja te puste pociagi? Ze Gorny Slask ma A1/S1 do dwujezdniowej "gierkówki", po ktorej nieoficjalnie mozna jechac tych 160-180 km/h, podczas gdy wylot z Krakowa poki co nieszczegolny, jednojezdniowa DK7?
Czy moze z marginalizacji G. Slaska postepujacej ostatnimi laty, mniejszego popytu na podroze biznesowe, itd?
2015-03-03 20:09:29 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-03-03 16:04:34 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
//////
2015-03-03 16:53:15 Autor: mathewicforum (mathewicforum@gmail.com)
---.centertel.pl

A co tu Panowie komentować ??? Wszystko w tej sprawie zostało już POwiedziane.
Festiwalu głupoty i zidiocenia ciąg dalszy, zamiast zrobić CO TRZEBA - czytaj Kraków – Kielce- Radom – Warszawa oraz ambitniej wiedenkę (ciekawe czy będzie tam to „tajne” 140 km/h na Koluszki-Częstochowa :P czy aby ratować Edgarowe i Zegarkowe brednie na CMK, Beton będzie trzymał wiedenkę „na smyczy” 110-120 km/h, tak aby zbytnio nie zagrażała)


Cytat z Mathew : „Bo to społeczeństwo Opoczna jak i Włoszczowej na tyle się wzbogaciło, że chce u siebie EIC i EIP!
Co się dzieje, czyżby to kres TLK na CMK? Bo IR na pewno...”

Może Beton PKP chce przetestować czy taryfa zaporowa E się sprawdzi i czy może wycofać tanie TLK z CMK, które szkodzą Pendoszmato (jak go nazywa @Goral). Zresztą jeżeli wejdą te zapowiadane Darty i Flirty to ruch ekonomiczny ma według założeń znowu wrócić na podstawowe linie osadnicze 1 & 8, przynajmniej jeżeli chodzi o relacje warszawskie. Według obecnych założeń zostanie na CMK jedynie strumień pociągów ekonomicznych ŁÓDŹ- Opoczno POłdnie –Gosiewo Północ – KRAKÓW, a dyżurna łódzka maruda @Bozia zaraz dorobi do tego ideologię jakoby Dobrotliwa, Miłosierna i Kochana Ciocia-Klocia Uć przychodzi biednym, POkrzywdzonym dzieciom w prześladowanym Opocznie i w gnębionej Włoszczowej z POmocą. Dzięki dobroduszności Cioci Uci biedne Opoczno i Włoszczowa zachowają tanie dostępne ekonomicznie pociągi. To ich „okno na świat” - a wszystko dzięki Uci :D :D :D :D :D
A prawda jest taka że Łódź jest za cienka w uszach na wejście na linię CMK w taryfie E. Ależ ile to nowych teorii „Prosto znad Neru” usłyszymy :D


Wiadomo, że Gosiewo i oPOczno wiszą na IR oraz TLK, o czym zapomnieli w rozmowach na taśmach dodać Belka i Sienkiewicz omawiając na jakich tanich przewoźnikach „wisi” lotnisko w Uci im. Reymonta - „Ch … wie komu POtrzebne- ale jest”. To samo peroniki na CMK – ale są. Usunięcie tych tanich pociągów i wprowadzenie cen zaporowych, czyli takich jakie rzeczywiście POWINNY obowiązywać na CMK sprawi, że wrócimy do lat 2006-2009 i kompromitacji Ex Malinowski z międzylądowaniem w Gosiewie. Ciekawe czy wtedy Mikole skupieni wokół Info-Kolej dalej będą tak ćwierkać pochwały dla peronu Gosiewskiego, kiedy nie dość że przyjdzie im bulić taryfę zaporową E - to jeszcze niepotrzebnie między-lądować w Gosiewie czy Płytkowie. Warto w tym miejscu przypomnieć jakie stanowisko reprezentowało forum IK w momencie afery Gosiewskiego (w tym mędrcy z Bolesławca i Zgorzelca) , a jak zmieniło stanowisko o 180 stopni z chwilą wejścia pociągów IR na CMK, gdzie Edgara dzieciaki wyniosły prawie na ołtarze :D :D :D

Cóż czysta hipokryzja, obłuda i koniunkturalizm oraz zero kręgosłupa zasad.
2015-03-03 20:13:01 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-03-03 16:16:39 Autor: Małopolanin---.116.200.66

Cytat: „@Kryniczanin

Gdzieś czytałem, że Opoczno chce zatrzymać u siebie EIC i EIP, ale z honorowaniem biletów
miesięcznych w taryfie TLK: D”

Może od razu w taryfie REGIO : D: D: D

A najlepiej w ogóle ZA DARMO. Jak szaleć to szaleć.

Może aby udowodnić zasadność tych idiotycznych peronów wybudowanych w szczerym polu i udowodnić, że jednak - tu prawdoPOdobny cytat: „frekwencja przeszła wszelkie oczekiwania” (– oooooch!!! – orgazm –) jak zaraz zapewne oświadczy któraś z Pań Niedorzenik- Beton PKP wprowadzi- „Kartę Włoszczowiaka” na wzór Karty Warszawiaka: D. Choć w tym przypadku może bardziej adekwatną nazwą będzie „Płytka Włoszczowiaka/Opoczniaka”, która będzie uprawniać dla bezpłatnego przejazdu EIC/EIP Wszystkim osobom zameldowanym we Włoszczowej i Opocznie albo tym osobom spoza metropolii włoszczowskiej i megalopolis opoczyńskiego, którzy udowodnią, że zaparkowali autko na parkingu POd Peronem PiStacji Włoszczowa Nord lub Opoczno South. No Park & Ride- pełną gębą: D: D: D

[Admin: zmoderowano]
2015-03-03 20:14:54 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
A teraz - wisienka na torcie.

Cytat z artykułu : „Wśród nich nie ma jednak żadnego pociągu kategorii EIC, a jedynie same dotowane z budżetu centralnego kursy TLK.”

I to jest właśnie esencja wodogłowia ekonomicznego z jakim w tym przypadku mamy do czynienia. Na bezczelnego dotuje się kursy, które walą 40 % długości terytorium kraju przez totalną pustynię, ekstrawagancko i prowokacyjnie omijając totalnie wszystkie duże i średnie potencjalnie ośrodki, które można było „po drodze” uwzględnić – ponieważ są one naturalne, czyli oś Kielce – „Trójmiasto Świętokrzyskie” – Radom lub oś Częstochowa - Piotrków - aglomeracja łódzka- Skierniewice tworząc 2-3 krotnie „tańszy podjazd” z prawie tym samym czasem przejazdu dla segmentu komercyjnego EIC/EIP jednocześnie eliminując ruch dalekobieżny z podstawowych sieci osadniczej.

No głupota ekonomiczno- społeczna w czystej POstaci.

A Sitwa Kulejarska na bezczelnego jeszcze wmawia, że wszystko jest OK. Bo to że mikole są zadowoleni to nie dziwota. Wszak do 2009 CMK dzieciarnia mikolska jeździła tylko „palcem PO mapie” i podczas nocnych snów ze zmazą, a jeżeli usuną im jeszcze segment TLK, bo IR de facto już usunęli – (mniejsza nawet o patologię Piasta)- to dzieciarni mikolskiej jeżeli chodzi o POdróżowanie PO CMK zostanie już tylko porno-seans na filmach Ivana Cabview :D :D :D

PS. Aczkolwiek musze przyznać, że zimowy film z EIC Neptun osobiście POlecam
2015-03-03 20:15:12 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Ślązak 11

Zresztą czego dobre imię chcesz bronić/odzyskiwać?

2-3-wagonowych składów TLK?

244-kilometrowej relacji koncertowego wręcz przykładu "wyłudzarki" wyższej dotacji z MIR (TLK "Oleńka" p. Wadowice)?

Braku możliwości zakupu przez internet biletu z przesiadkami na pociągi PKP IC, choć w systemie PR taka możliwość funkcjonuje już od dawna?

Braku faktycznego DSS (choćby w Pendolino)?

Likwidacji wielu ofert promocyjnych na rzecz "ujednolicania oferty"?

Konsekwentnego olewania wielu miejscowości (ewentualnie uruchamiania typowych alibi-zugów służących głównie do przewozu dotacji)?"
Oj, widać, że nie wiesz jak to działa...
IC MUSI tam (Wadowice) jeździć, bo tak stanowi umowa z MIR.
2015-03-03 20:32:02 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@K65

Masz na myśli ten sprzed 3 lat (p. Bydgoszcz)?
2015-03-03 20:49:15 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano] Nie na temat.

Oba przystanki na CMK są bezprzedmiotowe i niedorzeczne, bo jeżeli na CMK ma się pomiędzy GOP-em-/ Krakowem jako pierwszym biegunem a Warszawą jako drugim biegunem coś zatrzymywać - to do jasnej Anielki po co dalej istnieje CMK? ?????

No po co CMK????

Takie pytanie sobie zadaj.

Co to?- pomiędzy Krakowem/ Katowicami a stolicą naprawdę nie ma/nie było dużych miast, aby ich nie uwzględniać - tylko tak bezczelnie i prowokacyjnie omijać, a tym samym izolować skazując je na niebyt???? Wiadomo, że CMK była budowana tylko na potrzeby przewozów towarowych oraz bezpostojowych sprinterów ekspresowych, czyli takich kategorii handlowych, których nie było sensu już zatrzymywać w Częstochowie, rejonie aglomeracji łódzkiej czy Kielcach Radomiu na drugiej osi osadniczej. Tym bardziej NIE PO TO, ABY odstawiać jakieś idiotyczne tańce włoszczowskie czy opoczyńskie.

Takie pytanie sobie zadaj Kolego @Goral, bo rozważenie o wyższości oPOczna nad Gosiewem jest doprawdy żałosne.

Rzeczywiście dyżurny problem w POlsce to czy wioska Gosiewo licząca 10 tys. jest mniejsza od drugiej- już nie wioski - tylko mieściny Opoczno, która liczy aż- UWAGA 22 TYS. No klękajcie narody.

200 TYS LUDZI W KIELCACH oraz drugie tyle z nawiązką, bo 220 TYS. W RADOMIU może zdychać w getcie wykluczenia komunikacyjnego i g….. to kogo obchodzi. To rozważań jakoś nikt nie prowadzi. Temat mało sexy.
2015-03-03 20:51:07 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Połączenia na trasie Łódź - CMK - Kraków, zatrzymywać się będą w miasta o łącznej wielkości 100 tyś mieszkańców, więc taka oferta ekonomiczna powinna i zostanie zachowana.
2015-03-03 20:54:59 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Tym bardziej, że nikt nie zostanie wykluczony komunikacyjnie. Częstochowa będzie jeszcze długo posiadać atrakcyjną ofertę do Krakowa i Poznania po protezie skradzione GOPu, a Piotrków i Radomsko, nadal będą posiadać odpowiednią ofertę w postaci dwóch połączeń, czyli Stoczniowca i Reymonta do Krakowa, oraz inne bogatej oferty do innych miasta obsługiwaną nowym taborem.
2015-03-03 20:55:49 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Bozia

Ciekaw jestem jaki czas Kraków-Łódź można wykręcić p. Koniecpol i Częstochowę jadąc Flirtem 160 od Kozłowa do Starzyn i 140 od Częstochowy do Widzewa :D Strzelam, że koło 3:15-3:20, a to tylko 15-20 min szybciej niż przez pola CMK :D
2015-03-03 20:56:08 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-03-03 20:32:02 Autor: Małopolanin
---.116.200.66


Nie . Najnowszy – po powrocie na LK9. A fakt nie jest podpisane że to był Neptun, ale skoro EP09.

https://www.youtube.com/watch?v=hhpwLSKsqzk
2015-03-03 20:56:39 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
*Oczywiście dłużej, a nie szybciej :)
2015-03-03 21:02:53 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@K65:

Pocieszające może wydawać się, że to wszystkie nowe Flirty III czy Darty będą z urzędu jako IC, choć w kilku z nich baru sobie nie wyobrażam, nieważne. W każdym razie jeśli jakieś pociągi mają się zmienić z TLK na IC - to na CMK - w pierwszej kolejności.

Naturalnie, że będą one dotowane oraz w taryfie D, ale myślę, że do czasu.
A co do czasu, to dziś 03.03.2015 i zbliża się 20:57......................................
2015-03-03 21:19:21 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"@Bozia

Ciekaw jestem jaki czas Kraków-Łódź można wykręcić p. Koniecpol i Częstochowę jadąc Flirtem 160 od Kozłowa do Starzyn i 140 od Częstochowy do Widzewa :D Strzelam, że koło 3:15-3:20, a to tylko 15-20 min szybciej niż przez pola CMK :D"
2:40 Łódź - Kraków po CMK i to obecnie. (2:38 z Widzewa) Kilka prac naprawczych Gałkówek - Tomaszów i masz 2:30 i mniej. Nie będzie 140km/h na wiedence Koluszki - Częstochowa.
2015-03-03 21:22:02 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"@K65:

Pocieszające może wydawać się, że to wszystkie nowe Flirty III czy Darty będą z urzędu jako IC, choć w kilku z nich baru sobie nie wyobrażam, nieważne. W każdym razie jeśli jakieś pociągi mają się zmienić z TLK na IC - to na CMK - w pierwszej kolejności.

Naturalnie, że będą one dotowane oraz w taryfie D, ale myślę, że do czasu.
A co do czasu, to dziś 03.03.2015 i zbliża się 20:57......................................"
Najprawdopodobniej taryfa E wraz z końcem oddziaływania umów o dofinansowanie, czyli koniec 2018 dla Flirtów i połowa 2019 dla Dartów. Choć trzeba mieć nadzieje, że i po tym okresie, linie nie zostaną obdarte z tanich połączeń z niezłym oferowaniem.
2015-03-03 21:23:36 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@K65

To jeśli chodzi o ten filmik, to jedziemy nie Neptunem, tylko EIC 4500/1 "Stanisław Wysocki" :) Jak widać na filmiku w Iławie był ok. 10 min przed czasem.
2015-03-03 21:23:51 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ostatni post do @Bozia


Ha ha ha ha. Dobry żart. Zsumowałeś sobie mieszkańców Miechowa, Gosiewa, oPOczna i Tomaszowa Mazowieckiego z czego TEN OSTATNI stanowi aż 70%!!! wartości tej liczby - A TO WSZYTSKO na dystansie 30 %!!!! DŁUGOŚCI terytorium KRAJU !!!!!!!. hHa ha ha ha
Dostrzegłeś 100 tys. I myślisz że tą liczbą błysnąłeś???

Widać, że bladego pojęcia nie masz o ekonomice transportu ani o definicji sieci osadniczej.

Teraz sobie policz sieć osadniczą : Trzebinia (okręg chrzanowski) - Jaworzno – DGZ(Zagłębie Dąbrowskie) – Zawiercie – Myszków- Częstochowa- Radomsko – Piotrków. Nawet nie chce mi się tego sumować- szkoda czasu na odnoszenie się do Twoich łódzko-pro-włoszczowskich farmazonów. Bez mała 0,8 MLN osób. Nawet opcja koniecpolska „polna” na odcinku Kraków - Częstochowa daje „na dzień dobry” 350 tys. w bezpośrednim przebiegu (z Bełchatowem - satelitą PT 400 tys.) potencjalnych odbiorców. Kolejno następujące PO SOBIE duże i średnie ośrodki. W BLISKIEJ I GĘSTEJ ODLEGŁOSCI!!!!!!!!!!!

Nawet nie wymieniłem Krzeszowic- a to jest wielkość Gosiewa.
2015-03-03 21:24:53 Autor: Kryniczanin
---.181.111.76.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"@Bozia

Ciekaw jestem jaki czas Kraków-Łódź można wykręcić p. Koniecpol i Częstochowę jadąc Flirtem 160 od Kozłowa do Starzyn i 140 od Częstochowy do Widzewa :D Strzelam, że koło 3:15-3:20, a to tylko 15-20 min szybciej niż przez pola CMK :D"
No co Ty?

Poniżej 3h idzie zejść przy hipotetycznym 140 Częstochowa - Koluszki

Kraków Główny 07:00
Miechów 07:27 07:28
Koniecpol 08:02 08:03
Częstochowa 08:35 08:37
Radomsko 08:57 08:58
Piotrków Trybunalski 09:20 09:21
Łódź Widzew 09:55

Przy 120km/h na wiedeńce czas będzie taki

Kraków Główny 07:00
...
Częstochowa 08:35 08:37
Radomsko 09:01 09:02
Piotrków Trybunalski 09:27 09:28
Łódź Widzew 10:04
2015-03-03 21:26:43 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Istota, to ilość potencjalnych pasażerów na trasie, nie odległość między sobą. Oferta po CMK będzie jednym sensownych wejściem dla Tomaszowa w świat i choćby dla tego wartą ją rozszerzyć. Zwiedzanie GOPu, na trasie do Krakowa to bzdura kompletna i nie mam nic wspólnego z naturalną siecią osadniczą.
2015-03-03 21:31:39 Autor: Kryniczanin
---.181.111.76.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Buahahahahahah

Łódź dba o "interesy" Tomaszów

A kto w 2009 zajumał Niebieskie Źródła?

Przypomnij.

Co za hipokryzja...

To tak jakby Wilk reprezentował w sądzie Czerwonego Kapturka :-)
2015-03-03 21:32:13 Autor: Kryniczanin
---.181.111.76.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Edit

Nie Tomaszów a Tomaszowa.
2015-03-03 21:32:54 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Sąsiad

No to wychodzi, że nie ja jeden, a dobra połowa (więcej?) mieszkańców Polski powinna pójść siedzieć za swoje wypowiedzi... ;)
2015-03-03 21:34:04 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"No co Ty?

Poniżej 3h idzie zejść przy hipotetycznym 140 Częstochowa - Koluszki

Kraków Główny 07:00
Miechów 07:27 07:28
Koniecpol 08:02 08:03
Częstochowa 08:35 08:37
Radomsko 08:57 08:58
Piotrków Trybunalski 09:20 09:21
Łódź Widzew 09:55

Przy 120km/h na wiedeńce czas będzie taki

Kraków Główny 07:00
...
Częstochowa 08:35 08:37
Radomsko 09:01 09:02
Piotrków Trybunalski 09:27 09:28
Łódź Widzew 10:04"
Na właśnie hipoteka. A najprawdopodobniej nie będzie optymalki Koluszki - Częstochowa. Nawet Iwan o tym wspominał. Za dużo roboty - kategorie przejazdów, łuki, przystanki.

Kilka robót Tomaszów - Gałkówek i masz 2:30 Łódź - Kraków Gł. Zresztą, nie widzę problemy, aby były (i będą) połączenia uzupełniające TLK po wiedence. Jeżeli jest taki możliwy, bo jak na razie, to 3:50, kiedy rozkład dla wiedenki zimą to 3:30, przez co co chwila 20-30 minut w plecy z powodu dupnego rozkładu.
2015-03-03 21:37:32 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-03-03 20:55:49 Autor: Małopolanin
---.116.200.66


Czas będzie ponoć taki sam i osadniczo przez Piotrków Częstochowę i przez szczere pola CMK. Trasowanie więc tych pociągów przez opoczyńsko- włoszczowskie pola to rozbój w biały dzień.

1999 roku Opolanin i Panorama jeszcze jako EX wyleciały z linii koniecpolskiej i CMK i przeszły na klasyczną wiedenkę, gdyż po naprawie głównej czas Częstochowa – Warszawa się zrównał. Tzn. był ponoć dalej minimalnie teoretycznie szybszy do uzyskania przez Koniecpol CMK - zdaje się o 7 minut lecz przy użyciu EP-09. Na wiedence wystarczyła EU007 – jazda . No i otrzymał naturalnie postój w Piotrkowie. Za rok doszło Radomsko i popołudniowy powrót Opolanina w Koluszkach.

Mikolstwo jak np. Bozia widać zdaje się nie rozumieć JEDNEJ PODSTAWOWEJ RZECZY.

Żaden pociąg- NAWET EXPRESOWY!!!/EIC itp. nie pojedzie CMK jeżeli czas na osadniczej alternatywie będzie tożsamy lub chociaż porównywalny a przewoźnik szuka oparcia pośredniego. Do tego niższe koszty na klasyce. No chyba, że PLK manipuluje i rozdaje dostęp do dedykowanej linii CMK za pół dramo, jednocześnie drąc haracz za rozklekotaną linię osadniczą klasyczną albo klasykę w dobrym stanie (ponoć na Koluszki- Skierniewice w warunkach ruchu mieszanego zdziera więcej niż na analogicznej długości jazdę na CMK). Tylko tu mamy do czynienia z manipulacją i mistyfikacją- stąd wypaczony obraz rzeczywistości.

CMK to linia wydmuszka – „pusta w środku” – jej funkcjonowanie MUSI SIĘ opierać na przepaści czasowej. Jeżeli ta przepaść zanika – a tak się stało w odniesieniu do czasu Częstochowa – Warszawa w roku 1999 r. po zakończeniu naprawy głównej na wiedence to NAWET KATEGORIA EXPRESOWA przechodzi na linię klasyczną . I tak się też stało z Opolaninem i Panoramą które to ekspresy przeszły na klasykę i dostały postój w Piotrkowie.
2015-03-03 21:38:48 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Buahahahahahah

Łódź dba o "interesy" Tomaszów

A kto w 2009 zajumał Niebieskie Źródła?

Przypomnij.

Co za hipokryzja...

To tak jakby Wilk reprezentował w sądzie Czerwonego Kapturka :-)"
Inny kierunek, niż Kraków po CMK i do Łodzi (i dalej do Poznania), nie ma z Tomaszowa szans. Dlatego, oferta Kraków - CMK - Łódź - E20 - Poznań jest jak najlepiej dla tego miasta wycelowana, a jeszcze powinno się pojawić połączeń do Trójmiasta, czyli Kraków - CMK - Łódź - BiT - Trójmiasto. Warszawa jest i będzie stracona i uruchamianie tam połączenia z Tomaszowa do głupota.

Nie przypadkowo Sukiennice i Cegielski utrzymują się w Tomaszowie już 4 lata. Ile utrzymały się Źródła i jaką frekwencje to miało? No własnie...
2015-03-03 21:42:34 Autor: Kryniczanin
---.181.111.76.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Bozia:
"Inny kierunek, niż Kraków po CMK i do Łodzi (i dalej do Poznania), nie ma z Tomaszowa szans. Dlatego, oferta Kraków - CMK - Łódź - E20 - Poznań jest jak najlepiej dla tego miasta wycelowana, a jeszcze powinno się pojawić połączeń do Trójmiasta, czyli Kraków - CMK - Łódź - BiT - Trójmiasto. Warszawa jest i będzie stracona i uruchamianie tam połączenia z Tomaszowa do głupota.

Nie przypadkowo Sukiennice i Cegielski utrzymują się w Tomaszowie już 4 lata. Ile utrzymały się Źródła i jaką frekwencje to miało? No własnie..."
Pasażerowie już dzisiaj robią zapisy w Tomaszowie na grudzień by móc się przejechać do Łodzi Flirtem :-)

Jedna para jedna para jedna para! Na pewno będzie.
2015-03-03 21:50:06 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Pasażerowie już dzisiaj robią zapisy w Tomaszowie na grudzień by móc się przejechać do Łodzi Flirtem :-)

Jedna para jedna para jedna para! Na pewno będzie."
Żyjesz złudzeniami.

Pisałem kierunek Łódź - dalej w kraj (Poznań, BiT, Trójmiasto), nie docelowo do Łodzi. A co proponując dla tego miasta? Może znów Tomaszów - Koluszki - Warszawa, który zostanie zmiażdżony przez gierkowskie?
2015-03-03 21:56:04 Autor: Kryniczanin
---.181.111.76.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Bozia:
"Żyjesz złudzeniami.

Pisałem kierunek Łódź - dalej w kraj (Poznań, BiT, Trójmiasto), nie docelowo do Łodzi. A co proponując dla tego miasta? Może znów Tomaszów - Koluszki - Warszawa, który zostanie zmiażdżony przez gierkowskie?"
O złudzeniach mówi Bozia dla którego Łódź to siła, potęga i moc.

Pewien szaleniec z Austrii także dowodził dywizjami którymi nie było.

Żył złudzeniami :-)
2015-03-03 22:03:56 Autor: dudo
---.dynamic.chello.pl
"Widać, że bladego pojęcia nie masz o ekonomice transportu ani o definicji sieci osadniczej. "



Ważne że ty masz, kulejarzu z Bożej łaski, takie masz pojęcie że jesteś nieustannym tematem drwin i nikt nie traktuje cie poważnie. Twoje miejsce jest w psychiatryku, frustracie.
2015-03-03 22:04:45 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Bozia
A autostrada A1 + A4 zwiedza GOP z Łodzi do Krakowa. Zasłanianie się Tomaszowem jest groteskowe. Piotrków + Bełchatów- i wszystko w temacie. Po drodze jeszcze Radomsko no i CZĘSTOCHOWA. Nie ma nawet o czym rozmawiać. Czy przez Koniecpol czy przez Zagłębie sprawa drugorzędna. W obecnej sytuacji Koniecpol + Kozłów, uwzględnienie Częstochowy przesądza o osadniczym charakterze przebiegu. Prawda jest taka, że Uć tradycyjnie nie ma jaj, aby wejść na CMK w taryfie E i tu jest ból. I tu jest ta prawdziwa przyczyna szukania kuriozalnych usprawiedliwień i zasłaniania się „za parawanem” rzekomej wielkiej troski o mieszkańców Tomaszowa.

A jak Tomaszów chce mieć pociągi do Krakowa po CMK to niech Łódź się wypnie i wygeneruje EIC. Bardzo proszę.

Ps. Twierdzenie, że sieć osadnicza polega na tym, że sumuje się pierwsze miasto średniego kalibru, leżące w miarę jeszcze blisko tuż za Łodzią stanowiące 70 % liczby ludności trasy z kilkoma (prawie) wioskami po czym uzyskuje się liczbę 100 tys. na dystansie BAGATELA 30% długości terytorium CAŁEGO PAŃSTWA jest tak kuriozalne, że w zasadzie dalsza dyskusja jest bezprzedmiotowa.


Drugie PS.
W ramach mikolskiego kaprysu na podstawie którego Łódź chce buszować po polach CMK Opolanin i Panorama po roku 1999 dalej powinny jeździć „dla szpanu” przez Koniecpol i po CMK. A były to EXPRESSY. „Sztuka dla sztuki”. Bez sensu. Ja nawet jako sam zainteresowany wiedziałem , że to bez sensu. Oczywiście Nad Nerem jak zawsze księżycowa ekonomia. Bo Łodzi się zwyczajnie WSZYSTKO NALEŻY.
2015-03-03 22:15:59 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Dudo
Czyich drwin???
Tego typu prymitywnych osobników jak ty i tobie podobni.

A ciebie ktoś traktuje poważnie???- jak ledwo potrafisz jedno zdanie sklecić - do tego zero merytoryki w nim zawarte, a same inwektywy. Może sam siedzisz w tego rodzaju szpitalu. Nie mierz swoją miarą innych użytkowników, którzy chcą tu merytorycznie dyskutować.


PS. Nienormlane są raczej osoby, których obecna sytuacja panująca na kolei i to co wyprawia Sitwa nie frustruje.
2015-03-03 22:18:53 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

No przecież wyraźnie napisałem, że "Oleńka" jedzie p. Wadowice w ramach umowy z MIR - ale po co? Przecież nie po to, by kogokolwiek przewieźć, prawda?

Przecież nawet średnio rozgarnięty człek dobrze wie, że z Bielska do Krakowa jedzie się raczej w niedzielne popołudnie/wieczór, ewentualnie codziennie, ale rano - a nie w sobotnie popołudnie, gdy jedzie "Oleńka". A w przeciwnym kierunku generalnie w piątkowe popołudnie/wieczór (lub codziennie popołudniu/wieczór) - a nie w niedzielny poranek...

Tak, wiem, to jest ujawniony podsył ED74 na "właściwą" "Oleńkę" z Częstochowy do Warszawy (i z powrotem) z/do Prokocimia, ale jeżeli już coś takiego tworzyć, to chociaż na trasie i w porach, gdy komukolwiek będzie taki pociąg pasował. Bo w obecnej formie weekendowa "Oleńka" p. Wadowice niestety wozi tylko i wyłącznie dotację.
2015-03-03 22:33:21 Autor: sb
---.dynamic.chello.pl
no sorry ale strzyka mnie w kolanie jak to czytam, skoro coraz więcej EIC i EICP zatrzymuje się we Włoszczowie i Opocznie - to dlaczego coraz mniej EIC i żaden (nawet poranny o zgrozo) EICP nie zatrzymuje się w Zawierciu?
2015-03-03 22:36:54 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Popatrzmy i z drugiej strony - jako dojazd z Wadowic, Andrychowa i Kęt, czy nawet Bielska do Warszawy (niedzielny) i w przeciwnym kierunku. Czas przejazdu (z Bielska prawie 6h, z Wadowic ponad 7h) jest mocno nieatrakcyjny, podobnie pora odjazdu (już przed południem). To już lepiej przesiąść się w Katowicach na "Piasta", lub pojechać z Wadowic (Andrychowa/Kęt) autobusem do Krakowa i dopiero stamtąd pociągiem.

W przeciwnym kierunku to już w ogóle sobotni powrót jest z założenia bez sensu, bo czekałbyś specjalnie od piątku do soboty na ten pociąg? Pewnie nikt nie czeka, bo korzystając z "Oleńki" byłoby się w domu w sobotnie popołudnie, podczas gdy z powrotem trzeba by było wyjechać już po niespełna 24h w niedzielne przedpołudnie... Gdzie tu jakikolwiek sens? Przecież jak na dłoni widać, że chodzi wyłącznie o wożenie dotacji pod górnolotną przykrywką "zwiększania dostępności komunikacyjnej wzdłuż linii Bielsko Biała-Wadowice-Kalwaria"...
2015-03-03 23:19:38 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
a ja się zastanawiam dlaczego z Bielska do Katowic (55km) trzeba zapłacić w EIC prawie 50zł. Czy to po to by więcej much się zmieściło? Czy też obłudna próba wspierania KŚ?
To komercyjny więc nie musi być tyle co w KŚ;)
ale dwa razy drożej byłoby jeszcze akceptowalną ceną, sensu obecnych cen nie widzę.
2015-03-03 23:25:46 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Bozia, K65:

Jeśli umowy tak przewidują, jak pisze Bozia, że już w 2019 roku wszystkie obecne pociągi TLK na CMK staną się IC, a nowe "economy" od razu IC - to w tym też roku 2019 zacznie obowiązywać w IC taryfa E lub coś pomiędzy D a E. Pytanie, czy to oznacza koniec dofinansowania dla tych połączeń?

Tak czy inaczej, żyjemy w czasach ostatecznych dla TLK na CMK.
Ja już traktuje, że od grudnia br IR nie ma na CMK ani jednego.
Od razu umysł lżejszy.
2015-03-03 23:26:55 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Te wszystkie historyjki o sieci osadniczej itp to zostawcie....przewoźnikom.
Niech oni sami analizują co IM się bardziej opłaca. Jeśli uważają, że opłaca się jeździć "tańszymi pociągami" po CMK to się tego nie zmieni. Można im zabronić to nic nie uruchomią.
Alternatywą jest zmiana warunków - tak by zmienili zdanie ze względów ekonomicznych: wyzerować stawki PLK na liniach 1 i 8; podnieść stawki na CMK, poprawiać czas przejazdu (zwłaszcza na 8). To jedyny dopuszczalny sposób sterowania tym gdzie kto uruchamia pociąg.
Aczkolwiek dotowanych TLK na CMK być nie powinno. Niech zrobią miejsce iR - tabor do uruchomienia tych iR też można PRom przekazać;)
2015-03-03 23:40:21 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"O złudzeniach mówi Bozia dla którego Łódź to siła, potęga i moc.

Pewien szaleniec z Austrii także dowodził dywizjami którymi nie było.

Żył złudzeniami :-)"
Starczy sił na ofertę ekonomiczną jaką Łodzi zapewnią Darty i Flirty. Częstochowa też ma przesyconą ofertę, a jakoś daje radę, własnie ze względu na atrakcyjne oferowanie. W Łodzi będzie powtórka w większej skali.
2015-03-03 23:45:26 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post K65:
"@Bozia
A autostrada A1 + A4 zwiedza GOP z Łodzi do Krakowa. Zasłanianie się Tomaszowem jest groteskowe. Piotrków + Bełchatów- i wszystko w temacie. Po drodze jeszcze Radomsko no i CZĘSTOCHOWA. Nie ma nawet o czym rozmawiać. Czy przez Koniecpol czy przez Zagłębie sprawa drugorzędna. W obecnej sytuacji Koniecpol + Kozłów, uwzględnienie Częstochowy przesądza o osadniczym charakterze przebiegu. Prawda jest taka, że Uć tradycyjnie nie ma jaj, aby wejść na CMK w taryfie E i tu jest ból. I tu jest ta prawdziwa przyczyna szukania kuriozalnych usprawiedliwień i zasłaniania się „za parawanem” rzekomej wielkiej troski o mieszkańców Tomaszowa.

A jak Tomaszów chce mieć pociągi do Krakowa po CMK to niech Łódź się wypnie i wygeneruje EIC. Bardzo proszę.

Ps. Twierdzenie, że sieć osadnicza polega na tym, że sumuje się pierwsze miasto średniego kalibru, leżące w miarę jeszcze blisko tuż za Łodzią stanowiące 70 % liczby ludności trasy z kilkoma (prawie) wioskami po czym uzyskuje się liczbę 100 tys. na dystansie BAGATELA 30% długości terytorium CAŁEGO PAŃSTWA jest tak kuriozalne, że w zasadzie dalsza dyskusja jest bezprzedmiotowa.


Drugie PS.
W ramach mikolskiego kaprysu na podstawie którego Łódź chce buszować po polach CMK Opolanin i Panorama po roku 1999 dalej powinny jeździć „dla szpanu” przez Koniecpol i po CMK. A były to EXPRESSY. „Sztuka dla sztuki”. Bez sensu. Ja nawet jako sam zainteresowany wiedziałem , że to bez sensu. Oczywiście Nad Nerem jak zawsze księżycowa ekonomia. Bo Łodzi się zwyczajnie WSZYSTKO NALEŻY."
I to jest durny przebieg, a to, że gierek z planowanej drogi Warszawa - Łódź - Wrocław, zrobił Warszawa - Piotrków - Katowice to już inna kwestia. Pierwotnie Warszawa - Katowice miało iść w osi Warszawa - Kraków z odgałęzieniem.

Piotrków i Bełchatów będą mieć odpowiednią ofertę, jak już nie mają. Przy Tomaszowie, to wręcz idealna... Częstochowa już wałkowana, nie ma celu kierowania połączeń przez przesycone oferowanie miasto. (6 par ze Stradomia + 2 z Osobowej)

Na taryfę E przyjdzie czas po 2020.
2015-03-03 23:46:23 Autor: pasażer z Opoczna
---.adsl.inetia.pl
Trzymam kciuki za zatrzymanie "Górnika" (z waw do gliwic) w Opocznie Płd. Byloby czym o sensownej godzinie wracać z pracy :-) Przy okazji "Górnik" by sie zapełnił :-)
2015-03-03 23:57:14 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Myślę, że ten cytat z Bozi najlepiej oddaję skalę patologi z którą przyszło nam się zmierzyć po 16.10.2006: "Inny kierunek, niż Kraków po CMK i do Łodzi (i dalej do Poznania), nie ma z Tomaszowa szans."

Otóż Tomaszów (i Opoczno) powinien mieć dowozowe szynobusy do Koluszek/Łodzi. Tam "wyjście na świat". Podobnie w przypadku Włoszczowy - częstsze połączenia z Kielcami i Częstochową. Tylko jak tu organizować dowozówkę do stolicy województwa (Kielce), kiedy 10-tysięczna pipidówa ma więcej połączeń "w Polskę" niż te biedne Kielce...
2015-03-04 00:14:31 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Myślę, że ten cytat z Bozi najlepiej oddaję skalę patologi z którą przyszło nam się zmierzyć po 16.10.2006: "Inny kierunek, niż Kraków po CMK i do Łodzi (i dalej do Poznania), nie ma z Tomaszowa szans."

Otóż Tomaszów (i Opoczno) powinien mieć dowozowe szynobusy do Koluszek/Łodzi. Tam "wyjście na świat". Podobnie w przypadku Włoszczowy - częstsze połączenia z Kielcami i Częstochową. Tylko jak tu organizować dowozówkę do stolicy województwa (Kielce), kiedy 10-tysięczna pipidówa ma więcej połączeń "w Polskę" niż te biedne Kielce..."
Takie miasto jak Tomaszów powinno mieć bezpośrednie połączenia dalekobieżne. Dowożenie mieszkańców Tomaszowa do Koluszek od lat się nie sprawdza... Od lat Tomaszów walczył o połączenia bezpośrednie i w końcu je dostała, teraz przydałoby się zwiększyć oferowanie.
2015-03-04 00:29:54 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Bozia
"Na taryfę E przyjdzie czas po 2020. "

Liczę, że w 2020 nie będzie czegoś takiego jak podział na taryfy O/P/E...
to nonsens, może w XIX w to miało sens.
2015-03-04 00:37:06 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Bozia
"Na taryfę E przyjdzie czas po 2020. "

Liczę, że w 2020 nie będzie czegoś takiego jak podział na taryfy O/P/E...
to nonsens, może w XIX w to miało sens."
Może być nawet gorzej... Taryfa E na wszystkie połączenia dalekobieżne... :P
2015-03-04 01:07:27 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Tak, bo będzie ich aż tak mało...
2015-03-04 01:24:58 Autor: adriann
---.114.24.220
Druga Włoszczowa?
2015-03-04 08:24:58 Autor: Ślązak 11
---.dynamic.chello.pl
We Włoszczowej powinny zatrzymywać się również z Krakówka. Centusie, do tego nie dopuszczą... Zaczynają Mnie powoli denerwować.
2015-03-04 09:45:27 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Ślązak 11

Już widzę te tłumy podróżujące z Krakowa do Włoszczowy. O, pardon, obecnie występuje taki potok. Z Sukiennic przesiadają się we Włoszczowie na Skarbka.
2015-03-04 11:45:03 Autor: hubert
---.31.217.51.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Ślązak11
Na Kraków - Warszawa nawet nie zauważam polno-peronowych wypustek. I oby jak najdłużej. Z Włoszczową wiąże mnie osobiście niemiły akcent. Ten, który kropił peron, związał mi ręce ślubem. Rozumiesz moją niechęć?
2015-03-04 12:16:09 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
W odpowiedzi na post Bozia:
"Inny kierunek, niż Kraków po CMK i do Łodzi (i dalej do Poznania), nie ma z Tomaszowa szans. Dlatego, oferta Kraków - CMK - Łódź - E20 - Poznań jest jak najlepiej dla tego miasta wycelowana, a jeszcze powinno się pojawić połączeń do Trójmiasta, czyli Kraków - CMK - Łódź - BiT - Trójmiasto. Warszawa jest i będzie stracona i uruchamianie tam połączenia z Tomaszowa do głupota.

Nie przypadkowo Sukiennice i Cegielski utrzymują się w Tomaszowie już 4 lata. Ile utrzymały się Źródła i jaką frekwencje to miało? No własnie..."
Dokładnie, przydałoby się jeszcze bezpośrednie połączenie Gdańsk - Bydgoszcz - Toruń - Łódź - Tomaszów - CMK - Kraków (istnieje taki nocny pociąg do Zakopanego, ale tylko w okresach świątecznych). Jest to atrakcyjniejszy czas przejazdu niż Stoczniowiec, który jedzie przez Częstochowę i notorycznie łapie grube opóźnienia.
2015-03-04 12:18:13 Autor: sheva17
---.205.221.231
Postoje EIC w Opocznie czy też EIP we Włoszczowie to nieporozumienie, które nie powinno mieć miejsca, szczególnie że za Opoczno ma być skasowany postój Górnika w Zawierciu. Po to są TLK-a na CMK-a by się w Opocznie i Włoszczowie zatrzymywały. Problemem jest jednak słaba oferta poc. TLK, pierwszy skład dla powracających z pracy mamy o....19. Dlatego postój EIC Górnika, z honorowaniem taryfy TLK-a, to pewne koło ratunkowe, umożliwiające powrót z pracy w sensownych godzinach. Przy rezerwie czasowej na CMK ten postój z drugiej strony nie musi wydłużyć czasu przejazdu, chociaż jak wspomniałem na tych stacjach nic poza TLK co do zasady zatrzymywać się nie powinno.
2015-03-04 12:23:26 Autor: sheva17
---.205.221.231
A co do osad, to te nie chcą za bardzo z tychże linii osadniczych korzystać. Tak się jakoś składa, że z Częstochowy, jeżeli już koleją, to do stolicy jeździ się w promocji za 59 zł do stolicy EIP, cenie nieakceptowalnej i niepojętej dla znawcy ze zdroju, bo przecież odbiera klientów z rozklekotanych linii osadniczych, a tak naprawdę PB. To boleć musi.
2015-03-04 12:26:11 Autor: sheva17
---.205.221.231
I jeszcze słowo do zdrojowego kuzyna. W normalnych warunkach segment economy mamy na każdej z linii, dla Opoczna problemem jest luka do godz. 19, którą należy uzupełnić.
2015-03-04 13:27:50 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post sheva17:
"I jeszcze słowo do zdrojowego kuzyna. W normalnych warunkach segment economy mamy na każdej z linii, dla Opoczna problemem jest luka do godz. 19, którą należy uzupełnić."
sheva17, mógłbyś już łaskawie przestać? Bo zaczynam podejrzewać u Ciebie Schizofrenię pełzającą :) Wiadomo przecież, że budowa "buraczanych dworców" = psucie rynku w postaci likwidacji połączeń na liniach dedykowanych oraz klasycznych = szukanie popytu tam gdzie go nie ma (a jest na stacjach klasycznych w Opocznie i Włoszczowie)
Twoja mania wielkości Włoszczowy i Opoczna połączona z intensywnymi napadami urojeń (widzenia mnóstwa pasażerów, samochodów z rejestracjami TJE, TK) zdaje się potwierdzać konieczność wydania Ci biletu jednokrotnej jazdy w relacji Kraków - Radom Potkanów (do szpitala w Krychnowicach). :-P
2015-03-04 13:35:24 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Również jestem zdania, że postoje pociągów kwalifikowanych EIC i EIP nie powinny mieć miejsca w tak małych miejscowościach jak Opoczno i Włoszczowa. Od tego są pociągi TLK czy IR. Te żądania mieścinek są nienormalne, jakby każda taka mieścina zaczęła rościć sobie prawo do postojów pociągów kwalifikowanych, to zrobiłby się jeden wielki burdel. To są pociągi, które mają jechać jak najszybciej z pkt. A do pkt. B, w końcu jak płacę krocie, to oczekuje możliwie najkrótszego czasu przejazdu.

Opocznie i Włoszczowej mówimy nie!
2015-03-04 13:41:07 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@sheva17

To gdzie proponujesz następny peron na CMK - Szeligi czy Secemin?
2015-03-04 13:42:23 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Gierek

Widzę, że co do definicji pociągów EIC i EIP jesteśmy zgodni. A czym według ciebie zatem powinny się charakteryzować pociągi TLK i IR? Bo wg mnie obsługą sieci osadniczej :D
2015-03-04 13:59:29 Autor: Kflik
---.60.129.178
Ja uważam, że to nie ma znaczenia jaka będzie "kategoria" pociągu zatrzymująca się na takiej stacji.
Istotne jest tylko: to na pewno nie będą wszystkie pociągi, oraz nie powinny to być pociągi jadące w szczycie z najwyższą taryfą. Poza szczytem to może być dowolny pociąg, jesli jest wskazane by np. postój miał pociąg jadący z Warszawy o 20 - i to tej 20 jest EIP - to niech ten EIP się zatrzyma.

Kategorie pociągów są bez sensu i wszystkie próby rozumowania oparte na podziale na kategorie też są bez sensu.
Cena za bilet tez nie musi(nie powinna!) zależeć od kategorii. Ot wybrane pociągi w szczycie mogą być droższe, ale ten sam pociąg (np. EIP) poza szczytem może być 3 razy tańszy.
2015-03-04 14:03:50 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Małopolanin

Jaka znów "sieć osadnicza".

iR jako komercyjne niech jadą tam gdzie chcę - jeśli chcemy je zachęcić by jechały przez Kielce to należy....obniżyć stawki PLK na trasie przez Kielce (wymaga modyfikacji prawa - co należy zrealizować w trybie pilnym). Może iść krok dalej: dać iR dotację (najlepiej nie za kurs ale za "pasażera" tzn kupiony bilet - taka ulga ustawowa dla wszystkich) za to, że pojedzie przez Kielce.

TLK, jeśli dotowane, faktycznie nie powinny jeździć po CMK, ale jeśli byłby to TLK uruchomiony bez dotacji - tak jest to ok. To czy nazywa się TLK czy EIC nie ma znaczenia - może być np. tylko poglądowym opisem jakiego taboru się spodziewać. Podział taryfowy na kategorie jest bzdurą.
Aczkolwiek gdyby np. w godzinach 20 - 23 nie było absolutnie nic komercyjnego po CMK a zostało uznane, że taki pociąg jest potrzebny to jestem w stanie zaakceptować jego dotowanie (aczkolwiek powinno to się odbyć przez obniżenie stawek PLK w takich godzinach)
2015-03-04 14:04:49 Autor: Kflik
---.60.129.178
"niech jadą tam gdzie chcą" ;)
nie tam gdzie my chcemy, albo urzędnik chce.
pociąg komercyjny więc niech właściciel decyduje na czym zarobi.
2015-03-04 14:08:28 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Jeśli między 2019 a 2023 rokiem zostaną gdzieś jeszcze jakieś niedobitki TLK i IR w taryfie D to właśnie na klasyce typu linie nr 1 czy 8. A na CMK od 2019 min. IC w taryfie E. Także z Łodzi do Krakowa. Życie pokaże kto miał rację :D. I nie chodzi o prywatyzację PKP IC oraz odchodzenie od dotacji, ale raczej o to czas podróży 3h z Łodzi do Krakowa wart jest min. 70 zł!!!
2015-03-04 15:21:09 Autor: Kflik
---.60.129.178
To ile jest wart czas przejazdu z Łodzi do Krakowa w 3h to zdecyduje rynek a nie ktoś z nas na forum.
Jestem jednakże pewien, że wynik zależy od godziny wyjazdu oraz dnia tygodnia.

Obawiam się też, że w 2019 roku to bilet w odpowiednich obecnych TLK/IR będzie za taki odcinek kosztował co najmniej 70zł jak nie więcej. Niezależnie od tego którędy pojadą....

Nie wiem skąd bierze się na kolei(na forum) praktyka by tworzyć ceny urzędowe - i to jako minimalne...(rozumiem stosowanie cen maksymalnych w tym co dotowane).

Przy obecnych stawkach PLK i czasie przejazdu nie spodziewałbym się komercyjnego pociągu na linii przez Kielce i raczej nie na linii przez Częstochowę.
Albo linie 1 8 i 8 sa zbyt drogie, albo CMK zbyt tania (zwłaszcza w godzinach szczytu)
2015-03-04 15:25:27 Autor: Kflik
---.60.129.178
już w ogóle pomijam takie drobiazgi jak fakt, że czym innym jest dobra cena 70zł od osoby dla osoby jadącej samemu a czym innym dla rodziny z dwójka dzieci albo 4 osobowej grupy znajomych (których może kusić myśl zaoszczędzenia kasy jadąc wspólnie samochodem).

to tak jak w samolotach: jak się leci samemu to bilet w klasie biznes może być w zasięgu...ale gdy chce się zabrać całą rodzinę...masakra.
2015-03-04 15:41:37 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
"To ile jest wart czas przejazdu z Łodzi do Krakowa w 3h to zdecyduje rynek a nie ktoś z nas na forum."

Rynek decyduje właśnie w taryfie E, a łodzianie boją się jej jak ognia.
2015-03-04 16:06:18 Autor: Kflik
---.60.129.178
łodzianie są tu rynkiem, jeśli się boją to znaczy, że im nie odpowiada taka cena.

Poza tym co to za dziwo taryfa E?Zostawmy tą kategoryzację, mówmy po ludzku. "bilet ma kosztować min 130zł?" (to jest chyba obecna cena jaka wynikłaby z taryfy E?) Nie zapominajmy też o połączeniach typu Łódź - Tomaszów Mazowiecki, pociągi mają się tam nie zatrzymywać? PKP IC w EIC za takie odcinki bierze obecnie po 50zł. To też za dużo.

Przeciez obecnie Kraków - Łódź nie jest wstanie utrzymać tych kilku par które istnieją, jakim cudem "rynek przyjmie więcej połączeń" przy wyższej cenie? Od wzrostu cen pdoróznych nie przybędzie;)

niech najpierw pojawi się więcej pociągów z niszą ceną - gdy okaże się, że tłumy walą oknami to będzie oczywiste, że ceny należy podnieść - będzie też widać jak na dłoni w których pociągach (o której godzinie) należy podnieść ceny a w których nie.
Tak działa rynek.
Nie arbitralne stwierdzenia "z moich fusów wynika, że cena to min XYZzł".

Obecnie właściwie nie ma ofert kolejowej między tymi miastami (śladowa ilość połączęń po CMK) więc nie ma nawet podstaw by mówić o cenie. a jaka jest frekwencja w tym co obecnie jeździ? i ile to ma wagonów? (Railjety w Austrii jadą czasem po dwa: łącznie 16 wagonów)
2015-03-04 18:32:32 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-03-04 13:35:24 Autor: Gierek ---.10.1.25

Cytat : „Również jestem zdania, że postoje pociągów kwalifikowanych EIC i EIP nie powinny mieć miejsca
w tak małych miejscowościach jak Opoczno i Włoszczowa. Od tego są pociągi TLK czy IR.”

TAK wszystko prawda - Tylko tak się akurat składa, że CMK nie jest od obsługi tego rodzaju połączeń, ponieważ kiedy wytyczono jej przebieg nie uwzględniono „po drodze” na jej przebiegu naturalnych dużych i średnich ośrodków potencjalnie pośrednich dla tych relacji, które można było teoretycznie uwzględnić. A ściśle mówić STARE – dotychczasowe ośrodki pośrednie w relacjach Katowice - Warszawa oraz Kraków – Warszawa i to nawet tak duże jak : Częstochowa(Łódź to niefortunnie kwestia Koluszek) oraz Kielce i Radom CELOWO I PLANISTYCZNIE OPUSZCZONO. Uznając je na wstępie za NIEISTOTNE dla obsługi najwyższych kategorii handlowych (pytanie czy słusznie?) oraz towarowych (ale to akurat w tym segmencie obojętne dla potencjalnego pasażera). Po wybuchu afery włoszczowskiej twórca linii CMK inż. Janiszewski wyraźnie mówił, że takie stacje buduje się dla obszarów 300 tys. a nie dla 10 tys. miejscowości, bo to nonsens. Cóż ja słucham fachowców, a nie Gosiewskiego.

Twoja analiza jest PRAWIDŁOWA, ale pod warunkiem jakby teoretycznie dotyczyłaby linii poprowadzonej z uwzględnieniem naturalnej sieci osadniczej, ale nie dla linii, która z definicji eliminuje z przebiegu prawie połowę Polski(40%) pomiędzy Krakowem/GOP a Warszawą.

Twoja analiza jest prawidłowa dla LK3, dla LK9, dla Wrocław – Opole zmodernizowanego pod 160 km/h . Przykładowo Brzeg i Oława mają REGIO oraz TLK, a EIC/EIP nie są od zatrzymywania się. A przecież są 4 oraz 3 razy większe od Włoszczowy.

Twoja analiza byłaby też teoretycznie prawidłowa dla koncepcji KDP Y greka przez Łódź - (Sieradz) - Kalisz – (Oleśnicę ///Jarocin) ponieważ tu założono przebieg osadniczy, a nie oderwany.

Można sobie oczywiście sprowadzać całą sprawę do poziom drwin - i stanowiska : „g…. mnie to obchodzi” (przecież nie mieszkam przykładowo w Kielcach). Jednak tym którzy ZA PUNKT ODNIESIENIA rozważań zagadnienia przyjmują wioski : Włoszczową oraz Opoczno i nie dostrzegają tego co się dzieje Z BOKU na osi równoległej dla tej samej TOŻSAMEJ przecież relacji - naprawdę tylko należy współczuć stanu wiedzy oraz płytkości własnego umysłu albo być przerażonym ich potwornym cynizmem i egoizmem.



Cytat z @Gierek : „Te żądania mieścinek są nienormalne, jakby każda taka mieścina zaczęła rościć sobie prawo do
postojów pociągów kwalifikowanych, to zrobiłby się jeden wielki burdel. To są pociągi, które
mają jechać jak najszybciej z pkt. A do pkt. B, w końcu jak płacę krocie, to oczekuje możliwie
najkrótszego czasu przejazdu.”

I zgodnie właśnie z TYM TOKIEM ROZMOWANIA poprowadzono „po bandzie” LINIĘ DEDYKOWANĄ CMK, która maiła jedynie w przewozach pasażerskich skracać czas przejazdu pomiędzy przysłowiowym punktem A (Warszawa) a przysłowiowym punktem B (Kraków/Katowice) Z WYŁĄCZENIEM „Całego Środka” -JUŻ!!!! NA ETAPIE BUDOWY LINII i szczegółowego przebiegu linii.

Teraz pomiędzy tymi TWOIMI przysłowiowymi : punktem A(Warszawa) a przysłowiowym punktem B (Kraków/ Katowice) szuka się NA SIŁĘ I SZTUCZNIE ośrodków pośrednich ROBIĄC JE z w 2 mieścin : Włoszczowy i Opoczna, które przez zupełny przypadek tam się nawinęły.

NA TO ZGODY BYĆ NIE MOŻE.

A Ty jeszcze przyjmujesz te 2 wioski jak punkt odniesienia do zatrzymania/nie zatrzymania danej kategorii pociągów.

Problem jednak w tym , że to nie są żadne PUNKTY ODNIESIENIA POŚREDNIEGO , jaki to kit usiłuje wciskać rządząca Klika Kolejarska, oraz sami zainteresowani mieszkańcy dwóch – co tu się czarować - prawie wiosek Włoszczowy i Opoczna. Mikoli tu pomijam, bo wiadomo – jest frajda, jest zabawa- jest dobrze.





Cytat : „Opocznie i Włoszczowej mówimy nie!”

Tu zgoda. Tylko NIE należy w tym przypadku mówić w KAŻDYM SEGMENCIE przewozów. EIC/EIP nie są od zatrzymywania się tam, a segment POSP obecnie TLK/IR/noweIC nie są od obsługiwania linii typu CMK, która biegnie eksterytorialnie - tylko są one od obsługi podstawowych linii OSADNCIZYCH wiedeńskiej i kielecko – radomskiej, BO TO TAM koncentruje się pośrednia sieć osadnicza.




PS. Co to za bilet Kolego Ty miałeś z Włocławka do Krakowa za mniej niż 16 zł, czym chwalisz się w sąsiednim wątku ???
I jeszcze żądałeś rekompensaty ????
I potem startujesz na forum z tekstami w stylu – tu cytat : „w końcu jak płacę krocie, to oczekuje możliwie najkrótszego czasu przejazdu”

Jakie Ty krocie płacisz??? - Nawet przy założeniu taryfy PREMIUM????

I jeszcze WAM nieroby kulejarskie resztę TLK jak Stoczniowiec na szczere pola CMK przetrasować z linii osadniczych, abyście dymali po „szczerych polach” prawie ZA DARMO i wypisywali po forach brednie o sieci osadniczej, że NIC SIĘ na niej NIE OPŁACA , najlepiej od razu zaorać i pociągi oddać Włoszczowej i Opocznu.

Wyszło „szydło z worka” kto tu co wypisuje i jakie ma intencje w tym co pisze.

Wstyd i hańba. Do roboty kolejarskie lenie na koszt POdatnika.
2015-03-04 18:34:21 Autor: wayfarer
---.play-internet.pl
To są jaja!
A dla 20 tys. Słubic postoju choćby jednego BWE nie chcą zrobić.

Drogi MIRze, wpłyń na PKP IC, rok wyborczy w końcu. A wtedy się cuda dzieją.

Nie zdziwię się, jeśli za 3-4 miesiące uroczyście wznowią kursowanie zlikwidowanych relacji miedzynarodowych, by zlikwidować zaraz po wyborach.
To samo było z kursami Poznan- FFO przed wyborami samorządowymi.
2015-03-04 18:46:13 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Gierek:
"Dokładnie, przydałoby się jeszcze bezpośrednie połączenie Gdańsk - Bydgoszcz - Toruń - Łódź - Tomaszów - CMK - Kraków (istnieje taki nocny pociąg do Zakopanego, ale tylko w okresach świątecznych). Jest to atrakcyjniejszy czas przejazdu niż Stoczniowiec, który jedzie przez Częstochowę i notorycznie łapie grube opóźnienia."
Spóźnia się, gdyż PLK ułożyło rozkład na wiedence już po rewitalizacji, a prace jak trwały tak trwają...
2015-03-04 19:01:50 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-03-04 14:03:50 Autor: Kflik
---.60.129.178
Do @Małopolanin

Cytat : „Jaka znów "sieć osadnicza".

Taka znowu sieć osadnicza, że KOLEJ jako instrument transportu nie jest samolotem i CO DO ZASADY nie omija się kolejno następujących ośrodków pośrednich o charakterze regionalnym i subregionalnym jeżeli znajdują się pomiędzy dwoma biegunami metropolitalnym. Chyba że JEST UZASADNIENIE na wyjątek i to rangi KDP – konkurencja z segmentem lotniczym.


Specyficzny Przebieg CMK nie jest od obsługi tego typu rzeczy jak IR.






Cytat: „iR jako komercyjne niech jadą tam gdzie chcę –„

Jako KOMERCYJNE byłyby BANRKUTEM już po tygodniu funkcjonowania. Ile wynosiła strata na Matejce??? To był jedynie stale rosnący dług tolerowany przez władze Kolejowe/Ministerialne – bo spółki kolejowe nie podlegają prawu upadłości.



Cytat: „ jeśli chcemy je zachęcić by jechały przez Kielce to należy....obniżyć stawki PLK na trasie przez Kielce (wymaga modyfikacji prawa – co należy zrealizować w trybie pilnym). Może iść krok dalej: dać iR dotację (najlepiej nie za kurs ale za "pasażera" tzn kupiony bilet - taka ulga ustawowa dla wszystkich) za to, że pojedzie przez Kielce.”


Ale przecież o tym piszemy. Więc skąd te zarzuty pod naszym adresem???

Ale PLK woli wspaniałomyślnie zaniżać dostęp do CMK, jednocześnie zawyżać za 8- kę, prowadzić permanentną obstrukcję w sprawie remontu linii radomskiej. Przewozy Regionalne jak im się tylko odmówi wejścia na CMK i oferuje klasykę natychmiast niczym obrażone dziecko zabierają zabawki. PIC jak nie miał pod skrzydłami OPM to się starał i ostro grał w segmencie komercyjnym. EX/IC. Obecnie po co się męczyć, skoro lepiej brać dotację zamiast grać na własne ryzyko handlowe. Bezpieczniej jest uruchamiać dotowaną TLK niż ryzykowne EIC.


A potem znajdują się głosy w stylu . NIC SIĘ NIE OPŁACA już robić na liniach osadniczych 1 & 8, jedyne co się w Polsce opłaca to budowanie peronów w szczerych polach i gnanie ludności z linii osadniczych do zatrutych wodopojów we Włoszczowej Północ i Opocznie Południe.



I tu nie chodzi Kolego @Kflik o to że o czymś ma decydować/ nie decydować jakiś urzędnik. Tworzy się najpierw patologiczną sytuację, wytwarza się nieprawidłowo funkcjonujące mechanizmy działania – a potem wyciąga się z tego błędne i niedorzeczne wnioski, że nic się w Kielcach i Radomiu nie opłaca, a ludność może od razu wysiedlić do Włoszczowy i Opoczna (co za pewno POparło by wielu Mikoli)


Już pisałem zrównajcie czasy przejazdów :
Warszawa – Kielce z Warszawa- Włoszczowa Płn.
Warszawa – Radom z Warszawa Opoczno Południe.
Kraków – Radom z Kraków – Opoczno Południe
Kraków – Kielce z Kraków – Włoszczowa Płn.


I wtedy liczcie sobie frekwencję na peronach w szczerych polach CMK i nie piszcie bzdur, że o czymś maja decydować urzędnicy.

Ponieważ jednak naturalne mechanizmy ekonomiczne na dzień dzisiejszy są wypaczone poprzez działania samych decydentów kolejowych - nie możemy mówić o wolnej konkurencji i używać tym podobnych sloganów.
2015-03-04 19:28:21 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-03-03 22:33:21 Autor: sb
---.dynamic.chello.pl

Cytat : „no sorry ale strzyka mnie w kolanie jak to czytam, skoro coraz więcej EIC i EICP zatrzymuje się we Włoszczowie i Opocznie - to dlaczego coraz mniej EIC i żaden (nawet poranny o zgrozo) EICP nie
zatrzymuje się w Zawierciu?”

Ja osobiście sądzę, że Zawiercie padło trochę tu ofiarą własnej pychy korzystania od lat z życia na „wylocie/wlocie CMK” z/w struktury linii klasycznej (wiedenka) i popierania TLK/IR przez CMK nie bacząc ile tracą na tym INNE ośrodki ulokowane na starej poczciwej wiedence m.in. Częstochowa czy Piotrków i postrzegając jedynie świat przez „czubek własnego nosa”. Zawiercie szczęśliwie ostało się jako ostatni przystanek starego tradycyjnego szlaku wiedeńskiego uwzględnionym TAKŻE przez Nową Infrastrukturę quasi KDP – CMK, gdyż to tam dokonało się wybicie CMK. Stąd też dla Zawiercia- to co się wyprawiało w odniesieniu do CMK kontra osadnicza wiedenka było siora wno.

No cóż- teraz się zbiera owoce „rozpasania włoszczowskiego”.

Jak widać rak włoszczowski i nowotwór opoczyński infekuje wszystko, co tylko dotyka. Aby czasowo Warszawa – Katowice było nie wolniej POświęcono Zawiercie na rzecz PiStacji w przypadku Pendolino EIP, a teraz POświęci się na rzecz oPOczna - w przypadku Górnika.
2015-03-04 19:40:25 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
A zatem są małe szanse, aby w pociągiem, jakimkolwiek, bezpośrednio w 3h pojechać z Łodzi do Krakowa za 70 zł od 2019 roku. To faktycznie wydaje się mało, a życie i rynek pokaże.
2015-03-04 20:34:05 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@K65
"Taka znowu sieć osadnicza, że KOLEJ jako instrument transportu nie jest samolotem i CO DO
ZASADY nie omija się kolejno następujących ośrodków pośrednich o charakterze regionalnym i subregionalnym"

No pewnie ale co z tego?
Jeśli pociąg jest komercyjny to WŁAŚCICIEL pociągu ma decydować co będzie korzystniejsze.

Jeśli ktoś stwierdza, że potrzeba więcej pociągów na innej trasie(np. dlatego, że mieszka tam więcej osób) - to niech ułatwi uruchomienie tam pociągów (obniży ceny np. stawki PLK, da dotację..).
Jeśli ktoś stwierdza, że gdzieś jest za dużo pociągów niech podniesie stawki PLK.
Obniżenie stawek na 1 i 8 plus podniesienie na CMK pewnie da oczekiwany przez Ciebie efekt;)

Strata na Matejce?
Nie zmieniajmy tematu aż tak bardzo. Mówię o połączeniu komercyjnym, nie uściślając jakie mam na myśli i czy takie jest czy nie.

Nie podoba się iR na CMK? Prosze bardzo: niech MiR zaproponuje PRom DOTACJĘ za uruchomienie odpowiedniego pociągu po linii 1 czy 8.

Jednakże skoro już mówimy o Matejce to PR nie dostawały większego wsparcia za to, że uruchamiały Matejkę, po jego likwidacji nie dostają mniejszego więc jak najbardziej był to pociąg komercyjny.
To czy się opłacał z księgowego punktu widzenia to kwestia odpowiedniego doboru kosztów i przychodów. NIKT nigdy nie podał nam jak wyliczają te straty więc jest to g... warte. Można wliczyć tylko koszty zmienne a można dodać koszty stałe (np. takie które przewoźnik obecnie też ponosi), można dowolnie dobierać składniki do kosztów (np. jak wliczyć koszt drużyny konduktorskiej, który i tak występowałby bez tego pociągu, jak uwzględnić nadgodziny lub ich brak itp), jak uwzględnić wpływy (fakt istnienia iR ZWIĘKSZA - być może minimalnie, ale zwiększa na 100% - wpływy z innych pociągów, w tym także Regio. Bo ktoś pojedzie iR a końcówkę Regio albo kupi RegioKarnet na iR jednak dwa dni wykorzysta tylko w Regio itp, a gdyby nie iR nie pojechałby Regio w ogóle - bo nie kupiłby regiokarnetu tylko na dwa dni i wiele wiele podobnych sytuacji, my nawet nie wiemy jak liczone są wpływy). Nie zgadzam się z pomysłami, że zarząd PR działał na szkodę własnej spółki uruchamiając takie pociągi. Co więcej wiele iR(akurat nie te na CMK, tylko te które faktycznie mogły większe straty przynosić) pełniło istotne funkcje "misyjne"(mimo, że baz kasy za pełnienie misji) i dzięki nim np. na Katowice - Ostrów Wlkp -Poznań ludzie nie odzwyczaili się od kolei.
PKP IC wraz z MIR powinni postawić iR Barbakan (a wcześniej był też iR Mickiewicz) pomnik a nie pluć na iR i PR.

Żeby w Kielcach czy Radomiu się opłacało - trzeba stworzyć do tego warunki. Niech tym zajmie się urzędnik. Np stwierdzi: mamy za mało połączeń kolejowych - robimy promocję, kto uruchomi pociąg zapłacimy za niego stawki PLK i damy Xpln od każdego pasażera. Albo damy kasę na remont linii kolejowej by jeździło się szybciej.

Nie piszmy więc "jak ma jechać pociąg" tylko stwarzajmy (Tzn..nie my tylko decydencji) warunki do tego by dane połączenia opłacało się uruchomić.

Włoszczowa i Opoczno to dla mnie symbol "dasizmu" a nie jakiś rak. Rakiem to by było jakby tam zatrzymywał się pociąg co 20 minut. Aż tyle nie trzeba.
2015-03-04 21:36:15 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@wayfarer: "To są jaja! A dla 20 tys. Słubic postoju choćby jednego BWE nie chcą zrobić."
Ty serio? Z centrum Słubic bliżej na stację Frankfurt/O niż na przystanek kolejowy w Słubicach.
2015-03-05 00:15:25 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-03-04 20:34:05 Autor: Kflik---.silesialan.eu

Cytat : „Włoszczowa i Opoczno to dla mnie symbol "dasizmu" a nie jakiś rak. Rakiem to by było jakby tam zatrzymywał się pociąg co 20 minut. Aż tyle nie trzeba.”

Nie opowiadaj głupot.
Kazał ktoś budować CMK po „szczerych polach” zamiast osadniczo ????

NIE

Kazał ktoś tworzyć przepaść pomiędzy wiedenką oraz linią kielecko- radomską a dedykowaną linią CMK

NIE – tylko wtedy CMK nie miałaby żadnego sensu.


Tylko widzisz tak się akurat dziwnie składa, że Klika Kolejarska nie chce dopuścić do teoretycznego „DASIZMU polegającemu na zrównaniu czasów przejazdów :
Warszawa – Kielce z a czasem Warszawa- Włoszczowa Płn.
Warszawa – Radom z czasem Warszawa Opoczno Południe.
Kraków – Radom z czasem Kraków – Opoczno Południe
Kraków – Kielce z czasem Kraków – Włoszczowa Płn.


Więc łaskawie Kolego przestań chrzanić coś o rzekomym „DASIŹMIE” w przypadku budowy peronów na CMK, które są tylko przejawem patologii włoszczowskiej i patologii opoczyńskiej. To żaden przykład „DASIZMU” tylko robienie wody z mózgu, mistyfikacja i podła manipulacja.
2015-03-05 00:21:03 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Kflik

No właśnie. Stwarzajmy warunki. O tym cały czas piszemy. To co się dzieje na CMK kontra 1 & 8 to jest właśnie stwarzanie patologicznych warunków działalności więc wyciąganie z tego wniosków o sprawdzalności się Włoszczowy Płn. i nowotworu Opoczno Południe jest właśnie niedorzeczne. I o tym właśnie piszemy.
2015-03-05 08:58:28 Autor: Kflik
---.60.129.178
@K65
Wiem, że tak możemy bez końca;)

"Kazał ktoś budować CMK po „szczerych polach” zamiast osadniczo ???? "

To nie ma nic do rzeczy w dyskusji.
Może być tak, że przez Kielce i Radom będzie linia a Vmax 200km/h a mimo to CMK też będzie istnieć.
W żadnym wypadku nie oznaczałoby to, że po CMK nie mógłby jechać pociąg który na stacjach typu Włoszczowa Płn czy Opoczno Płd się zatrzyma.
Nie blokujmy ludziom możliwości dostępu do połączeń kolejowych.

Taka sytuacja wcale nie byłaby bez sensu dla CMK.
Kluczowe zdanie to: "przepustowość istniejących linii kolejowych".

Na liniach typu 1 czy 8 powinien istnieć INTENSYWNY ruch kolejowy, właśnie ze względu na wielkość położonych tam ośrodków, w tym odpowiednia(większa niz obecnie!) ilość pociągów regionalnych.
Biorąc pod uwagę, że w cywilizowanych krajach częstotliwość połączeń między miastami typu Kraków czy Warszawa jest także większa niż obecnie istnienie CMK jest niezbędne nawet przy bardzo dobrym stanie linii równoległych.
Zwłaszcza, że CMK powiększa przepustowość wielu potencjalnych połączeń nie tylko Katowice/Kraków - Warszawa ale także Kraków - Łódź(z okolicami), Opole - Warszawa(obecnie) i wiele innych które obecnie mogą nawet nie przychodzić nam do głowy, może np. Katowice - CMK - Radom - Lublin. Teraz to nie ma sensu, ale gdyby kiedyś kolej w Polsce zaczęła wozić ludzi zamiast popadać w niedasizmy to może to być uzasadnione.

Zwłaszcza, że pewnie ze względu na profil linii CMK zawsze będzie szybsza.


Perony na CMK powstały nie przez "złośliwych urzędników" tylko ze względu na naciski lokalnych społeczności(!). Dokładnie tak powinien wyglądać rozwój oferty. To schemat Wloszczowy i Opoczna należy zastosować w innych miejscach (skuteczne naciski na wykonanie inwestycji - linie typu 1 i 8) a nie odwrotnie!

Warunki dla linii typu 1 i 8 to nie jest przeniesienie z CMK TLK, które nie są zintegrowane taryfowo (ani rozkładowo!) z połączeniami regionalnymi (inny sprawa, że na CMK dotowanych TLK tez nie powinno być - z tego wynika nie powinno ich być w ogóle). Na liniach typu 1 i 8 jest miejsce dla polaczen typu PRZYSPIESZONYCH (mówię o sposobie integracji z regionalnymi, nie o cenach biletów). By to uprościć trzeba zmienić zasady naliczania stawek PLK na tych liniach oraz zabrać dotację pociągom które nie przyczyniają się do wspierania połączeń regionalnych (czytaj: w obecnej formie PKP IC).

Podsumowując: Należy rozwijać jedno i drugie nie broniąc nikomu dostepu do transportu kolejowego.
Zwłaszcza, że na CMK nie mówimy o przystankach co 10km lub o zatrzymywaniu _każdego_ pociągu - jeśli ktoś wpadnie na taki pomysł to też będę przeciw.
Natomiast dlaczego nie da się wsiąść do pociągu w takich miejscach jak Włoszczowa lub Opoczno, to się dziwiłem na wiele lat przed tym zanim wspomniane perony powstały. Uważałem to za jakiś skrajny absurd.
2015-03-06 15:10:09 Autor: wiesiek
---.centertel.pl
Wszędzie zrobcie perony Knapowka Psary Olszamowice Idzikowice Szeligi Biała Rawska Korytów i puścić PR KMŁ KŚ KM ...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5