PKP Intercity rozważa rozszerzenie swojej oferty dla mieszkańców Opoczna. Z funkcjonującego od zaledwie kilku miesięcy przystanku Południe miałby odjeżdżać pierwszy pociąg kategorii EIC. Ostateczne decyzje w tej sprawie nie zostały jeszcze jednak podjęte. Opoczyński samorząd stara się o wyznaczenie postoju dla kolejnych składów.
Jak poinformował lokalny opoczyński portal Opoczno.info, w lutym zastępca burmistrza miasta Anna Zięba ogłosiła, że na przystanku Opoczno Południe zatrzyma się kolejny pociąg. Miałby to być EIC Górnik z Warszawy do Gliwic i z powrotem. Zapewniłby on brakujące późnopopołudniowe połączenie ze stolicy w kierunku Opoczna, ułatwiłby też dojazd na Górny Śląsk. Według informacji portalu postój miałby być realizowany od kolejnej korekty rozkładu jazdy, która przypada na 26 kwietnia.
Plany są, ale decyzji wciąż brak
Istnienie planów wyznaczenia kolejnych postojów pociągów kursujących po Centralnej Magistrali Kolejowej potwierdza PKP Intercity. Jak zaznacza jednak Marta Ziemska z biura prasowego przewoźnika, informacji o kierunku zmian nie należy póki co traktować jako pewnych. – Rozważamy uruchomienie dodatkowego połączenia. Szczegółowe informacje przedstawimy po podjęciu finalnej decyzji – powiedziała.
Spółka podkreśla, że już dziś liczba pociągów obsługujących przystanek Opoczno Południe jest stosunkowo duża. – Obecnie zatrzymuje się tam siedem par pociągów PKP IC jadących m.in. do Warszawy, Olsztyna, Wrocławia, Katowic czy Krakowa – wylicza Marta Ziemska. Wśród nich nie ma jednak żadnego pociągu kategorii EIC, a jedynie same dotowane z budżetu centralnego kursy TLK. Rozważane połączenie Warszawa – Opoczno – Gliwice byłoby więc pierwszym o wyższym standardzie, ale i o znacznie wyższej cenie. Jeśli próbować znaleźć analogię do podobnego peronu we Włoszczowie, popularność droższego kursu może być jednak niższa niż pozostałych.
Oczekiwania rozszerzenia oferty pojawiają się od dnia otwarcia
Obsługa pasażerów na pełniącej wcześniej jedynie rolę techniczną stacji Opoczno Południe rozpoczęła się przed trzema miesiącami, wraz z wejściem rocznego rozkładu jazdy. PKP PLK otworzyły wtedy jeden peron, przy którym oprócz pociągów PKP Intercity zaczęła zatrzymywać się także jedna para kursów interRegio. Lokalne władze zapewniały już wtedy, że będą zabiegać o dalsze rozszerzanie oferty, w tym o postoje dla składów EIC Premium.
Póki co nie sposób ocenić pierwszego okresu funkcjonowania przystanku. PKP Intercity nie odpowiedziało nam bowiem na pytanie o to, które z kursów cieszą się największą popularnością, ani o wielkość wymiany podróżnych.