NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jest drugi przetarg nabudowę przystanku naCMK wOpocznie

| jm, Rynek Kolejowy 09.04.2013 132

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-04-09 09:56:06 Autor: thomas
---.superkabel.de
tzn. ze będzie stacja \"Pole\" bez budynku dworca ?
2013-04-09 10:01:36 Autor: ks
---.scansafe.net
trochę to późno RK zauważył bo to już drugi raz PKP ogłasza. Wie ktoś może dlaczego pierwsze postępowania nie przyniosło rozstrzygnięcia?

[Admin: Święta racja, zapomnieliśmy że już był jeden przetarg. dowiemy się czemu został odwołany]
2013-04-09 11:59:54 Autor: mao tse
---.dynamic.gprs.plus.pl
jeszcze szeligi, korytow, idzikowice.
2013-04-09 12:00:04 Autor: mao tse
---.dynamic.gprs.plus.pl
jeszcze szeligi, korytow, idzikowice.
2013-04-09 12:00:08 Autor: mao tse
---.dynamic.gprs.plus.pl
jeszcze szeligi, korytow, idzikowice.
2013-04-09 15:54:14 Autor: vvde
---.233.240.98
@mao tse mam nadzieję że przemawia przez ciebie ironia

PS. nie jąkaj się ;)
2013-04-09 16:11:28 Autor: Jan
---.dynamic.mm.pl
Ma być tylko jeden peron?
Na takiej linii powinny być dwa oddzielne perony dla każdego kierunku i to przy torach bocznych.
2013-04-09 16:12:53 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
Przystanek Włoszczowa, Opoczno, Kozia Wólka = CMK do likwidacji.
2013-04-09 18:33:47 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Dwie OSOBOWE stacje na Kadepie wystarczą (nie liczę stacji technicznych), co daje średnią ok 1 stacja na 100 km, podobnie jak na liniach LGV czy AVE (w Niemczech bywają częściej).

Czy rzeczywiście wybudowanie tych DRUGICH peronów na obu stacjach, aby nie blokować ruchu, przekracza możliwości tego nowoczesnego unijnego państwa? :-)

Wiem, wiem, na CMK jeszcze daleko do zapełnienia tras, ale byłoby to znaczne ułatwienie ruchowe - np. dla wyprzedzania w obu kierunkach BEZ krzyżowania przebiegów. Z drugiej strony co z tego, gdyby perony były podwójne, skoro i tak w takich Psarach krzyżowanie przebiegów jest na porządku dziennym i nocnym.
2013-04-09 23:01:08 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Robert Wyszynski:

Dobre pytanie do Piotra Malepszaka, jeśli nie do Andrzeja Massela.
To krzyżowanie jest bardzo nie w smak dla wielu zainteresowanych bezpieczeństwem i płynnym ruchem.
2013-04-10 07:40:14 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Autor: Jan
---.dynamic.mm.pl

Cyt. „Ma być tylko jeden peron?
Na takiej linii powinny być dwa oddzielne perony dla każdego kierunku i to przy torach bocznych.”

Na takiej linii, zwłaszcza przy tak założonym przebiegu, który ostentacyjnie omija wszystko co tylko dało się ominąć NIE POWINNO być żadnych peronów pośrednich, bo jest to sprowadzanie tej linii do absurdu.


@Robert Wyszyński
Cyt. „Dwie OSOBOWE stacje na Kadepie wystarczą (nie liczę stacji technicznych), co daje średnią ok 1
stacja na 100 km, podobnie jak na liniach LGV czy AVE (w Niemczech bywają częściej).”

Takie rzeczy rozstrzyga się NA ETAPIE koncepcyjnym PLANOWANIA I BUDOWY linii, a nie jak linia jest już od 40-30 lat wybudowana przy określonych założeniach funkcjonowania w systemie transportowym Państwa, zwłaszcza że jej istnienie i funkcjonowanie jest ŚCIŚLE SKORELOWANE z funkcjonowaniem w stosunku do równoległych linii PODSTAWOWYCH w tożsamych korytarzach komunikacyjnych tj. linii wiedeńskiej i linii kielecko radomskiej. Założeniem koncepcyjnym CMK był brak obsługi pośredniej terenów pośrednich, stąd jej wykluczający, A CO WIĘCEJ !!! IZOLACYJNY!!! przebieg wobec 2 potężnych sieci osadniczych. Kwestia braku obsługi pośredniej ergo braku przystanków osobowych została JUĹť ROZSTRZYGNIĘTA na TAMTYM ETAPIE.

No ale, jak się nie ma problemów, to przecież trzeba je wymyślić. Prawda Roberciku??? To takie typowo polskie.

Jak nie było peronów, bo z założenia być nie miało i z tą myślą został poprowadzony planistycznie izolacyjny przebieg CMK, to trzeba sobie wymyślić SZTUCZNE perony w szczerych polach i za wszelką cenę po trupach dużych ośrodków pominiętych przez CMK jak Kielce i Radom robić wodę z mózgu opinii publicznej, że te absurdalne perony się sprawdzają. To takie typowo kulejowe, takie kulejarskie, a raczej kadepo-sekciarskie .

Nie ma problemów to trzeba sobie je uroić i co gorsza propagandowo serwować te brednie opinii publicznej wmawiając kłamstwa, że czarne jest białe, a białe jest czarne. Zresztą sitwa kolejarska jest mistrzem w ciągłym okłamywaniu Państwa i społeczeństwa oraz w wyłudzaniu od niego pieniędzy i robieniu nawet Rządzącym wody z mózgu. Inna sprawa, że sfery rządzące są frajerami, które kolejarskie kity kupują, a co gorsza dają się orżnąć przy tym na kasę marnotrawiąc przy tym środki publiczne.

Cyt z RW’ Czy rzeczywiście wybudowanie tych DRUGICH peronów na obu stacjach, aby nie blokować ruchu,
przekracza możliwości tego nowoczesnego unijnego państwa? :-)”

A dlaczego, skoro tak się ciągle powołujesz na standardy zachodnie jakoś się nie zastanawiasz dlaczegoż to możliwości tego unijnego państwa jakim jest Polska przekracza posiadanie przez miasta liczące przeszło 200 tys. jakimi są przykładowo Kielce Radom oferty przewozowej dalekobieżnej UWAGA na poziomie segmentu kwalifikowanego EX/IC ??? O segmencie ekonomicznym pospiesznym nie wspominam.

Skoro tak się ciągle powołujesz na standardy zachodnie to tam zdaje się w większości miast liczących zaledwie 100 tys. mieszkańców, co do zasady jest dostępna oferta na poziomie kwalifikowanym EX/IC/ICE KDP czy quasi KDP (3 lub 4 filar hafasu). Tymczasem u nas miasta liczące przeszło 200 tys. jak Kielce i Radom, co jak na warunki polskie nie jest mało, co więcej pomimo nawet teoretycznego ZŁOTEGO położenia geograficznego pomiędzy Krakowem a Warszawa (2 największymi miastami w Polsce, dawną i obecną stolicą), nie tylko że nie mają żadnych szans na posiadanie oferty na poziomie segmentu kwalifikowanego EX/IC, bo CMK je na etapie planistycznym już z tego wyłączyła OK., ale co gorsza nie mają nawet szans na otrzymanie dobrej oferty CHOĆBY na poziomie ekonomicznym w segmencie pociągów POSPIESZNYCH i skorzystania ze swego strategicznego położenia pomiędzy Warszawą i Krakowem, bo nawet te kategorie pociągów będzie przejmowała do obsługi CMK KOSZTEM linii nr 8, po to , aby za wszelką cenę i po trupach Kielc, Skarżyska i Radomia uzasadnić powstanie debilnych peronów Gosiewskiego we Włoszczowej czy Platfotelusowskiego w Opocznie.

No cóż trzeba Roberciku żywić RAKA Włoszczowskiego i nowego NOWOTWORA Opoczyńskiego na CMK.
Prawda ???


W przypadku Kielc i Radomia jakoś o standardach europejskich nie piszesz , co gorsza omawiasz tym miastom nawet dobrej oferty w segmencie pociągów pospiesznych ekonomicznych, nikt nie mówi tam o PREMIUM IC, bo do tego będzie się sprowadzało żywienie raka włoszczowsko opoczyńskiego i ekonomicznie utrzymywanie przez Beton PKP i Ministerstwa Transportu tego obłędnego modelu funkcjonowania CMK.

W ekonomii nie ma przysłowiowego „zmiłuj się” , wszystko jest ze sobą powiązane i jedno funkcjonuje kosztem drugiego.

Oczywiście dla Ciebie Roberciku priorytetem jest jak widać udowodnienie po trupach, że całkowicie nienaturalne i sztuczne perony są potrzebne w imię zasady „muszą być jakieś przystanki kolejowe na każdej linii”, bo co to za linia kolejowa bez peronów pośrednich, dla typowo kulejraskiej, mikolskiej czy KaDePiarskiej mózgownicy - no nie do pomyślenia!!! Jak nie naturalne przystanki , to trzeba stworzyć SZTUCZNE przystanki obojętnie czy są zasadne czy nie, te z całą pewnością nie są. Bo musi być po kulejarsku, po mikolsku, po kadeposekciarsku.


Cyt. z RW „Wiem, wiem, na CMK jeszcze daleko do zapełnienia tras,”

No rzeczywiście podstawowym zmartwieniem jest dociążenie linii biegnącej przez szczere pola. Człowieku opamiętaj się.

A dlaczego Beton PKP i MT nie staje na rzęsach, aby w jak największym stopniu obciążyć ruchem pasażerskim linie wiedeńską oraz kielecko radomską, gdzie oprócz metropolitalnych końcówek Krakowa/ GOP i Warszawy po środku mieszkają ludzie i to olbrzymie rzesze ludzi???

Doktrynalnym założeniem nie powinno być maksymalne obciążenie ruchem pasażerskim linii CMK, bo ta linia biegnąc przez szczere pola nie pełni żadnej funkcji misyjnej i NIE TAKIE są jej zadania. Stąd jest to z gruntu fałszywe założenie i z gruntu fałszywy cel.

CMK musi sama ekonomicznie udowodnić swoje istnienie w oparciu o ruch towarowy, a w zakresie ruchu pasażerskiego JEDYNIE w oparciu o BEZPOSTOJOWY ruchu drogiego segmentu kwalifikowanego EX/IC/ICE pomiędzy Warszawą a Krakowem /Katowicami (opcjonalnie Zawierciem) oraz Częstochową (Stradom) z racji włączenia Wrocławia do tego systemu (moje osobiste wieloletnie marzenie, które się spełnia). Możliwe są także pociągi kwalifikowane EX/IC relacji (Poznań/Gdynia) Łódź- Tomaszów - CMK- Kraków bezpostojowe na odcinku Tomaszów - Kraków, jeżeli istotnie Łódź ma potencjał na ten segment przewozów, z czym jak wiadomo to miasto od zawsze miało problemy, miało je nawet ze zwykłymi pospiesznymi. Natomiast nie ma mowy, aby dotowane pociągi pospieszne omijały miasta podstawowej sieci osadniczej po to, aby żywić raka włoszczowsko-opoczyńskiego i robić wodę z mózgu opinii publicznej, że perony w Gosiewie i OPOcznie się sprawdzają, bo mają wymianę na poziomie statystycznym 3-4 pasażerów na 1 zatrzymujący się pociąg ekonomiczny, czyli w 3 razy zaniżonej cenie i ludność z okolicznych wiosek zamiast na dworce położone na liniach wiedeńskiej i kielecko-radomskiej przykładowo do Kielc podjeżdża samochodem do Gosiewa. To jest oszustwo i manipulacja.

Natomiast żadna Czemerajda nawet się nie zająknie, że Kielce i Radom miały kilkunastokrotnie większą wymianę pośrednią w pospiesznych jeszcze pod szyldem PKP PR (OPM) nawet warunkach z założenia gorszych parametrów geometrycznych 8 – ki oraz wieloletniego utrzymywania złego stanu 8 – ki, który przecież trawa bynajmniej nie od kilku lat, ale od kilkudziesięciu lat i w tej kwestia w zasadzie niewiele się zmieniało, było jak to się uczenie mówi Ceteris paribus a oferta przez Kielce Radom istniała tylko dzięki blokadzie kategorii pospiesznej na CMK.
2013-04-10 07:41:10 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
Przystanek Włoszczowa, Opoczno, Kozia Wólka = CMK do likwidacji.


Istotnie Jakubie skoro na CMK istnieją perony pośrednie we WłoszczowEJ Płn. i Opocznie POłudnie to władze Kielc i Radomia mają uzasadnione podstawy żądać jej likwidacji, bo to oznacza mniej więcej tyle, że CMK jest zbudowana nieprawidłowo i wygasała przesłanka uzasadniająca MERYTORYCZNIE ich ominięcie. Póki nie było peronów przebieg CMK miał swoje merytoryczne podwaliny oraz głębokie uzasadnienie, w sytuacji kiedy powstają perony pośrednie na CMK przebieg ten zgodnie z logiką należy uznać z absurdalny. Jest to sprowadzanie tej linii ad absurdum. Nie wiem, być może pewnym osobom, zwłaszcza wrogom tej linii o to chodzi. Skoro pociągi relacji Kraków – Warszawa mogą się zatrzymywać w Gosiewie (czy Opocznie) to powstaje kluczowe pytanie dlaczego wykluczono z przebiegu równoległe miasto na tożsamej osi relacyjnej liczące 20-23 razy/ (10-11) więcej mieszkańców uznając je na etapie za nieistotne dla tego rodzaju połączeń.
2013-04-10 08:37:28 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cyt. z RK „Według wstępnych ustaleń z przewoźnikami, na stacji mogłoby zatrzymywać się 8 par pociągów PKP Intercity i Przewozów Regionalnych. Zapewniałyby one dojazd w kierunku Warszawy, Krakowa i Katowic. - Uruchomienie połączeń ze stacji Opoczno Południe planowane jest w rozkładzie jazdy na lata 2014/15 - informuje Dutkiewicz.”

Taaa. Jasne !!! Ośmioma pociągami kategorii ekonomicznych w 3 razy zaniżonej cenie uruchamianymi albo na długach albo na wyłudzony dotacjach będzie się żywić raka włoszczowskiego i opoczyńskiego w liczbie 8 pociągów na dobę , a 200 tys. Kielce i 230 tys. Radom oraz tzw. Trójmiasto Świętokrzyskie łącznie też prawie 200 tys. będą dalej kolejowo zdychać przy ofercie 2 pociągów na krzyż , na dzień po to , aby uzasadnić debilne perony na CMK, a cwaniacka mikolska biedota roszczeniowa z Warszawki i Krakówka mogła się dobrze bawić na CMK plując w twarz mieszkańcom Kielc oraz Radomia i wypisywać brednie po różnego rodzaju InfoKolejach.

Chyle czoła przed geniuszem PLK z Dutkiewiczem na czele.

Ustalania z przewoźnikami.

Dobre.

Taaa. Zwłaszcza z Patologiami Regionalnymi, których dług z tytułu uruchamiania pociągów IR (zwłaszcza tych na CMK stąd próba ratowania się 5 zł dopłatą która uwalił UTK) stanowi istotną część dłużenia spółki.

PR – y zamiast piractwem na CMK niech się lepiej zajmą działalnością statutową z której się należycie nie wywiązują likwidując kolejne połączenia REGIO zamykając kasy.

To samo konsultacja z PIC em, który wyłudza dotacje z MT na TLK grasujące po CMK, inna rzecz że Ministerstwo samo daje się robić w balona i rżnąc przez kulejarzy na kasę. A w razie ciąć rozkładowych tnie pociągi kategorii kwalifikowanych IC obarczonych ich własnym ryzkiem handlowym, co do wodzi jednoznacznie demoralizującej roli dopłat dla tej spółki i przerzucania kosztów realizacji oferty dalekobieżnej w coraz większym stopniu na podatnika. Przypomnijmy, że w czasach Prześlugi na CMK funkcjonowało wszystko komercyjnie bez dopłat i jakoś się dało.

Mamy więc do czynienia z żenującym spektaklem, w którym w którym tonący w długach przewoźnicy zapewniają o zasadności budowy kolejnego chybionego ekonomicznie, a nade wszystko społecznie projektu. To tak jakby pijak pouczał o wychowaniu w trzeźwości.
2013-04-10 08:48:15 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cyt.” PKP PLK ponownie ogłosiło przetarg na wybór wykonawcy peronu na stacji Opoczno Południe. Inwestycja jest warta 3 miliony złotych. Poprzednie postępowanie w tej sprawie, ogłoszone w lutym, zostało unieważnione ze względu na brak ofert.


Nie było chętnych???
Za 3 miliony???

Cóż może nikt nie chce za żadne pieniądze babrać się w tę nieczystą sprawę mając w pamięci zwłaszcza smród jaki powstał po aferze włoszczowskiej.

Cóż może wykonawcy boją się nieuchronnej Kary Bożej jaka spotkała sprawcę poprzedniej tego typu herezji we Włoszczowej Płn. równo 3 lata temu.


Bo zaiste powiadam Wam, czymże jest panujący od kilku lat proceder kopania leżącego i wyprowadzania ruchu dalekobieżnego z miast liczących ponad 200 tys. jakimi są Kielce i Radom oraz całej kielecko-radomskiej sieci osadniczej liczącej bez mała ok. 2 mln ludzi oraz obstrukcja Betonu PKP i Ministerstwa modernizacji do 160 km/h tej linii do poziomu samych Kielc po to, aby za wszelką cenę i po trupach Kielc, Skarżyska i Radomia uzasadnić powstanie heretyckich peronów na CMK we Włoszczowej czy w Opocznie oraz dokonywać perfidnej manipulacji i mistyfikacji w tym zakresie ???



Cóż tego typu podłości i niegodziwości oraz krzywdy wyrządzany innym w imię realizacji jakiś obłędnych herezji sprzecznych z podstawowymi kanonami wiedzy, logiki i zwykłego zdrowego rozsądku, a nawet zwykłej przyzwoitości prędzej czy później się mszczą i wracają do człowieka. Krzywda wyrządzona drugiemu prędzej czy później wróci, a obraza rozumu jest zdaje się grzechem najcięższym, bo przeciwko Duchowi Świętemu, a tego typu grzechy ponoć nie podlegają odpuszczeniu.

Amen.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5