NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Opoczno bez autobusu pomiędzy przystankami kolejowymi

| kf, Transport-publiczny.pl 06.08.2015 133

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-06 09:31:21 Autor: biker
---.leon.com.pl
Byłem w Opocznie rok temu i stwierdziłem, że to jedno z najbrzydszych polskich miasteczek. Strasznie brzydka zabudowa a w okolicy dworca kałuże na 3 metry...
2015-08-06 09:48:09 Autor: d3
---.146.56.106.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Włoszczowa Pn. to mały pikuś w porównaniu z Opocznem Pn, naśladowcy to dopiero robią wałek dobrze że metra transferowego albo lepiej kolejki gondolowej nie wybudowali do przystanku w lesie na CMK.
2015-08-06 09:53:37 Autor: Kflik
---.60.129.178
Lokalizacja przystanku jest faktycznie kiepska, tym bardziej zaskakuje ilość osób która z niego korzysta.
(ludzie są podwożeni samochodem, także z okolicznych miejscowości np. Końskie).
Choć linia przebiega znacznie bliżej miejscowości - ale po nasypie...wtedy dałoby się z miejscowości dotrzeć pieszo.
2015-08-06 11:46:54 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No to teraz czekamy na remont l.22 i kursy Radom-Opoczno Płd. - to jeszcze bardziej zwiększy atrakcyjność i znaczenie tego przystanku (skoro już jest).

Oczywiście nie mam na myśli zastąpienia bezpośrednich połączeń np. Radom-Katowice przez Kielce, raczej stworzenie nowych możliwości z
tą jedną przesiadką (skoro przystanek już jest).

Wiem, wiem... Opoczno Płd. nie po to powstało, żeby radomskie słoiki woziły się CMK-ą z północy na południe i "na abarot"... (czytaj: można sobie pomarzyć o remoncie l.22)...
2015-08-06 12:03:04 Autor: tourist
---.free.aero2.net.pl
Kflik jak zwykle masz rację.
Czy ktoś wie, które to pryncypały ustalały położenie tego przystanku?
2015-08-06 14:04:20 Autor: rysioulek
---.160.248.3
Jeżeli Opoczno Płd jest za daleko od miasta, to proponuje przebudować linię CMK w taki sposób, żeby przebiegała przez środek miasta. Trudne? Nie sądzę. Skoro na torach szybkiej kolei ( która w zamyśle budowniczych miała być tylko towarowa) buduje się przystanki typu Opoczno czy Włoszczowa, to przekierowanie torów do miasta to już pikuś. No nie mam racji??
2015-08-06 14:36:23 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Łojej- nie udały się Nowe Koluszki dla Uci tym razem oddalone nie o kilkanaście a o 90 km. A miało być tak pięknie.
2015-08-06 14:37:41 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-08-06 14:04:20 Autor: rysioulek
---.160.248.3

Cytat : „Jeżeli Opoczno Płd jest za daleko od miasta, to proponuje przebudować linię CMK w taki sposób,
żeby przebiegała przez środek miasta. Trudne? Nie sądzę. Skoro na torach szybkiej kolei (
która w zamyśle budowniczych miała być tylko towarowa) buduje się przystanki typu Opoczno czy
Włoszczowa, to przekierowanie torów do miasta to już pikuś. No nie mam racji??”


Może jeszcze POziemny tunel pod miastem w Opocznie niczym planowany w Uci z przebiciem bezpośrednio na Bałuty i ze schronem atomowym dla Grabarza i Spółdzielni, gdzie będzie mógł swobodnie schować spluwę na która nie miał zezwolenia :D :D :D

Parafrazując Twoje słowa - Jeżeli GENERALNIE linia CMK jest za daleko od Sieci Osadniczych, a te to KATOWICE- Częstochowa – Radomsko -Piotrków/(Bełchatów)- Łódź - Skierniewice- WARSZAWA oraz KRAKÓW- Kielce – tzw. Trójmiasto Świętokrzyskie (Skarżysko, Starachowice, Ostrowiec) Radom - WARSZAWA to proponuje przebudować linię CMK w taki sposób,
żeby przebiegała przez środek sieci osadniczych, które zdecydowanie nie koncentrują się we włoszczowsko-opoczyńskich zadupiach. Trudne do zrozumienia i wyciągnięcia wniosków ? Nie sądzę.



PS. CMK w zamyśle budowniczych nie miała być tylko towarowa, gdyż od razu pomyślano o segmencie bezpostojowych ekspresów najwyższych kategorii handlowych stąd geometria KDP. W innym przypadku byłaby to geometrycznie druga węglówka, czyli byle co. Pociągi na CMK (a tylko ekspresowe powinny być dozwolone) nie po to omijają (eliminując z postoju) duże ośrodki potencjalnie pośrednie typu : Częstochowa , Piotrków/ Kielce czy Rodom, aby W TO MIEJSCE uskuteczniać jakieś idiotyczne postoje w różnych Włoszczowach i Opocznach.

A to, że buduje się przystanki typu Opoczno czy Włoszczowa, to nic nie udowadnia poza czystą patologią i ciężkim wodogłowiem decydentów kolejowych. Rzeczywistość jednak jak widać coraz bardziej skrzeczy i wioska potiomkinowska coraz wyraźniej się odsłania.
2015-08-06 15:03:04 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Piotr W.

I właśnie przez takie myślenie oraz mentalne Włoszczo-PiSowskie niewolnictwo umysłowe jakie wypływa z Twoich postów sytuacja kolejowa ( i nie tylko) w Radomiu wygląda - tak jak wygląda.

Mentalność niewolnika.

Plują Ci centralnie w Twarz, a Ty dziękujesz i jeszcze się chcesz pod to podpinać.

Otrząśnij się Kolego i zacznij realnie zwalczać patologię oraz promować racjonalistyczne rozwiązania, a nie oswajać kobrę – bo to nic nie da.

Kulejarze zajmują dokładnie WSZYSTKIM CZYM NIE TRZEBA i olewają, a nawet podejrzewam, że blokują wszystko TO, CO TRZEBA.

Tworzy się jakieś chore koncepty typu ostatnia błyskotliwa myśl PIC-u : oddzielny strumień KIELCE - Końskie - Opoczno- CMK - WARSZAWA zamiast zająć się jedynym, oczywistym i PROSTYM ciągiem KRAKÓW – Kielce- Skarżysko- Radom – WARSZAWA.

Ludzie zrozumcie w końcu, że nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie rozbijał jednolitego ciągu tranzytowego Kraków – Kielce- Radom – Warszawa i łączył odrębnymi strumieniami połączeń miast układających w JEDEN PROSTY, LOGICZNY CIĄG ośrodków BEZPOŚREDNIO NASTĘPUJĄCYCH PO SOBIE leżących w linii prostej. .

CMK powinna być tylko dla bezpostojowców Kraków – Warszawa- siłą rzeczy obiektywnie drogich i komercyjnych ekspresów, a linia Kraków – Kielce- Skarżysko – Radom- Warszawa dla postojowców (pociągów ekonomicznych misji publicznej) . Innej racjonalnej opcji nie ma, bo to zwyczajne kulejarskie herezje ludzi, którzy myślą drutami i szynami lub mikolskiego orgazmu jazdy po CMK (a na EIC/EIP nie stać) a nie w kategoriach racjonalnej ekonomiki transportu.
2015-08-06 15:33:25 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Co ciekawe, od grudnia 3x IC Kraków CMK - Łódź - E20 Poznań/Szczecin bez postojów na odcinku Tomaszów Maz - Kraków Gł, więc i przelotem przez Opoczno Południe.
2015-08-06 16:01:02 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@K65

Oj, Kolejarz, Kolejarz...

Ja doskonale wiem, że Opoczno, Włoszczowa (i nie daj Boże kolejne pomysły w rodzaju Mszczonowa czy innej Białej Rawskiej) na CMK KOSZTEM Kielc czy Radomia to kuriozum nad kuriozami. I ani to popieram, ani pochwalam.

Ja tylko mówię, że jeśli już tak bardzo ten opoczyński przystanek ma być, bo ma być (np. w celach propagandowych, czyt. "widzicie, że wam kolej robimy, no widzicie - to co się czepiacie?") to niechże przysłuży się nie tylko Opocznu, bo jeśliby z jego powodu miał odbyć się remont l.22 to ja nie mam nic przeciwko.

A Radom-Kraków czy Radom-Katowice to oczywiście, że tylko przez Kielce. Byle był rozsądny rozkład, połączenia i ceny.
2015-08-06 16:37:20 Autor: 3871
---.radom.vectranet.pl
Szybkie koleje na CMK powinny jechać bez przystanków i być alternatywą dla linii lotniczych. A ruch pasażerski powinien być tylko po linii Wawa- Warka-Radom-Skarżysko-Kielce-Sędziszów-Tunel-Kraków-(Katowice). A Opoczno może być na dotychczasowych liniach. Ale cóż. Linia nr 8 Wawa Radom, istnieje tylko teoretycznie (jak mawiał klasyk)
2015-08-06 16:39:59 Autor: 3871
---.radom.vectranet.pl
A tak nawiasem mówiąc niektórzy forumowicze nie rozumieją sarkazmu innych i biorą wypowiedzi dosłownie....
2015-08-06 16:45:23 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post PiotrW:
"@K65

Oj, Kolejarz, Kolejarz...

Ja doskonale wiem, że Opoczno, Włoszczowa (i nie daj Boże kolejne pomysły w rodzaju Mszczonowa czy innej Białej Rawskiej) na CMK KOSZTEM Kielc czy Radomia to kuriozum nad kuriozami. I ani to popieram, ani pochwalam.

Ja tylko mówię, że jeśli już tak bardzo ten opoczyński przystanek ma być, bo ma być (np. w celach propagandowych, czyt. "widzicie, że wam kolej robimy, no widzicie - to co się czepiacie?") to niechże przysłuży się nie tylko Opocznu, bo jeśliby z jego powodu miał odbyć się remont l.22 to ja nie mam nic przeciwko.

A Radom-Kraków czy Radom-Katowice to oczywiście, że tylko przez Kielce. Byle był rozsądny rozkład, połączenia i ceny."
Krótko mówiąc, uruchomić dowozówki Radom - Opoczno Południe, na czas remontu LK8.
2015-08-06 19:37:32 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Autobus transferowy jak najbardziej by sie przydal, nie jednokrotnie widuje podroznych ktorzy na pieszo wracaja ze stacji do miasta. Liczba podrożnych rośnie wiec wierze, ze autobus transferowy wroci.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5