NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

UMWŁ planuje trzyletnią umowę z PR

| Kasper Fiszer 20.10.2016 186

UMWŁ planuje trzyletnią umowę z PR
Pociąg PR Łódźfot. Kasper Fiszer
Czy łódzkie podpisze z PR kilkuletni kontrakt na obsługę połączeń pasażerskich? W tym miesiącu zarząd województwa prawdopodobnie podejmie decyzję o rozpoczęciu ze spółką negocjacji w tej sprawie. Umowa objęłaby jednak wyłącznie połączenia o charakterze międzywojewódzkim, a nie cały ruch w regionie.
Łódzki samorząd wojewódzki jest kolejnym, który rozważa podpisanie z Przewozami Regionalnymi umowy obowiązującej przez kilka lat. Rozważanym obecnie scenariuszem jest jednak objęcie nią stosunkowo krótkiego, trzyletniego okresu. Wiemy też, że porozumienie pomiędzy PR a łódzkim marszałkiem w nowej formule nie wejdzie w życie w przyszłym roku.

Wieloletni kontrakt objąłby tylko przewozy międzywojewódzkie

– Na rok 2017 ze spółką Przewozy Regionalne zawarta zostanie umowa roczna – mówi Jacek Grabarski z Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Prace nad jej kształtem zmierzają już do finału. – Wkrótce zostanie podpisana przez obie strony – zapowiada przedstawiciel urzędu. Kolejny kontrakt z przewoźnikiem mógłby jednak objąć dłuższy okres.

– Na lata 2018 – 2020 rozważane jest zawarcie ze spółką Przewozy Regionalne umowy wieloletniej na międzywojewódzkie pasażerskie przewozy kolejowe – wskazuje Jacek Grabarski. Należy w tym miejscu przypomnieć, że istotna część pociągów łączących łódzkie z innymi regionami już dziś objęta jest kontraktem obowiązującym do roku 2020. Chodzi tu o kursy zamawiane wspólnie z województwem wielkopolskim i realizowane na trasie Łódź Kaliska – Ostrów Wielkopolski – Poznań Główny. Samorządy podpisały pięcioletnią umowę z PR, która pozwoliła przewoźnikowi na zmodernizowanie obsługujących tę relację jednostek.

Rola PR po dostawach dla ŁKA nadal niepewna

Według przedstawiciela regionu trzyletni kontrakt nie objąłby natomiast połączeń o charakterze regionalnym. Tymczasem do roku 2020 będą one stanowić istotną część pracy przewozowej realizowanej przez PR w regionie łódzkim, bo do czasu dostarczenia nowego taboru dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej województwo musi kontraktować obsługę kilku tras u ogólnopolskiego przewoźnika. Wśród nich jest także jedno z najważniejszych połączeń w regionie – z Łodzi do Skierniewic.

Umowa wieloletnia objęłaby zatem prawdopodobnie jednak tylko uruchamiane we współpracy z samorządem województwa śląskiego kursy do Częstochowy, połączenia do Wrocławia i Torunia oraz pociągi na ciągu Kępno – Wieluń – Tarnowskie Góry, być może także segment interRegio Łódź – Warszawa. Nie pozwoliłaby też na wypracowanie roli PR już po rozszerzeniu działalności Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, choć jak twierdzi dyrektor łódzkiego oddziału spółki, przyszłość zakładu jest względnie pewna. Jak wskazuje Jacek Grabarski, dyskusje o rozpoczęciu negocjacji prowadzone będą podczas październikowych posiedzeń zarządu województwa. Temat ten jest też przedmiotem prac Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1796)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1796)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5