NUMER 10/2018
NUMER 10/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Maszyniści vs 160 km/h
szukaj
Śledź nas:

[TYLKO U NAS] Debiut Flirta Akku. Do 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej

| Jakub Madrjas 18.09.2018 385

[TYLKO U NAS] Debiut Flirta Akku. Do 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej
Fot. Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy
[TYLKO U NAS] Debiut Flirta Akku. Do 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej
[TYLKO U NAS] Debiut Flirta Akku. Do 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej
[TYLKO U NAS] Debiut Flirta Akku. Do 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej
[TYLKO U NAS] Debiut Flirta Akku. Do 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej
[TYLKO U NAS] Debiut Flirta Akku. Do 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej
[TYLKO U NAS] Debiut Flirta Akku. Do 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej
[TYLKO U NAS] Debiut Flirta Akku. Do 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej
[TYLKO U NAS] Debiut Flirta Akku. Do 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej
[TYLKO U NAS] Debiut Flirta Akku. Do 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej
[TYLKO U NAS] Debiut Flirta Akku. Do 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej
Stadler uzyskał dopuszczenie do ruchu dla pierwszego Flirta w wersji Akku, czyli z akumulatorami. Na zaproszenie producenta „Rynek Kolejowy” wziął udział w wyjątkowym, pierwszym przejeździe z pasażerami.
Wyposażona w baterię akumulatorów wersja popularnego elektrycznego zespołu trakcyjnego Flirt 3 jest w stanie przejechać 80 kilometrów bez sieci trakcyjnej z prędkością do 140 km/h. Otwiera to nowe możliwości obsługi niezelktryfikowanych odcinków sieci bez uciążliwych dla pasażerów przesiadek do jednostek spalinowych.

Bez zwiększania masy


Flirt Akku, bo tak został nazwany pojazd, nie potrzebuje żadnej specjalnej infrastruktury ładowania. Po wyczerpaniu akumulatorów jest w stanie naładować je z sieci trakcyjnej w ciągu 15-20 minut. Ładowanie może odbywać się również podczas jazdy; pod siecią trakcyjną pociąg może uzyskać maksymalną prędkość 160 km/h. Według deklaracji Stadlera, masa pojazdu została zoptymalizowana tak, by nie przekraczała masy „zwykłego” Flirta.

Pociąg dopiero niedawno otrzymał wszystkie wymagane dopuszczenia z niemieckiego urzędu EBA. W tym roku powinien rozpocząć eksploatację nadzorowaną z pasażerami u jednego z przewoźników obsługujących regionalne trasy pod Berlinem. Stadler nie ma jeszcze żadnych zamówień na taką wersję pojazdu – opracował ją z własnych środków na badania i rozwój. Warto zauważyć, że opcja jazdy na akumulatorach pojawiła się w ofercie nowego pojazdu Wink.

Światowa premiera na „RK”

Dziś „Rynek Kolejowy” wziął udział w wyjątkowym wydarzeniu – pierwszym przejeździe z pasażerami, którymi byli przedstawiciele niemieckich operatorów i organizatorów transportu. Dzięki temu również nasi Czytelnicy mogą poznać pojazd jako pierwsi. Przejazd objął kilkukilometrowy odcinek niezelektryfikowanej bocznicy prowadzącej do zakładu Stadler Pankow, zlokalizowanego w północnej części Berlina.

Decyzją producenta, pojazd nie będzie prezentowany na targach InnoTrans; szwajcarska firma i tak przygotowała w tym roku imponującą wystawę taboru o łącznej długości 500 metrów.



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Berlin (244)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Berlin (244)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2018
NUMER 10/2018
W tym numerze miesięcznika raport poświęciliśmy planom umożliwienia przewoźnikom jazdy z prędkością 160 km/h w pojedynczej obsdzie. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy, w tym z prezesami ZUE i PKP Energetyki. Polecamy również dział tabor i technika, w którym m. in. podsumowujemy dotychczasowe dostawy taboru szynowego w tym roku. W numerze trzy organizacje pozarządowe prezentują swoją propozycję „Strategia kolejowa 2040”, dotyczącą między innymi budowy nowych linii kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS