Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

InnoTrans 2018: Stadler z siedmioma nowościami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Podczas targów InnoTrans 2016 Stadler był jednym z największych wystawców pojazdów szynowych. W tym roku producent przebija swoją poprzednią ofertę i prezentuje siedem nowych, innowacyjnych pojazdów.

Rekordowe zamówienia z 2016 roku znajdują swoje odzwierciedlenie w rekordowej liczbie innowacji prezentowanych podczas targów InnoTrans 2018. Stadler po raz pierwszy przedstawi szerokiej publiczności dwa nowe pojazdy kolei miejskiej, autonomiczny pociąg metra, dwa zestawy trakcyjne typu Flirt, lokomotywę bimodalną oraz najnowszy pociąg piętrowy o skrajni odpowiedniej dla Skandynawii. Prezentowane na torach wystawienniczych pojazdy firmy Stadler o łącznej długości ponad 500 metrów ponownie ustanawiają standardy jakości, efektywności energetycznej i komfortu podróży.

Ważnym wydarzeniem będzie prezentacja nowego pociągu dla berlińskiej kolejki S-Bahn. Zaplanowany na 18 września pokaz otworzy serię siedmiu premier pojazdów firmy Stadler podczas 12. edycji targów.

Berlińska kolej miejska dla S-Bahn Berlin

106 pociągów - w tym 21 dwuczłonowych i 85 czteroczłonowych zespołów trakcyjnych obejmuje zamówienie, które Stadler zdobył w ramach konsorcjum z Siemensem w 2015 roku. Podczas targów zaprezentowany zostanie pierwszy pociąg czteroczłonowy. Pojazd o długości 73,6 m posiada 184 miejsca siedzące i został zaprojektowany zgodnie z potrzebami niemieckiej stolicy. Zasilany napięciem 750 V DC z trzeciej szyny jest wyposażony w niezależny napęd każdego członu zapewniający wysoki poziom redundancji. Przez całą długość pojazdu można swobodnie przejść, co umożliwia optymalne rozmieszczenie pasażerów. Po raz pierwszy seria pociągów S-Bahn dla Berlina jest wyposażona w klimatyzację. Nowy system informacji pasażerskiej posiada wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości z każdej strony wagonu, informujące pasażerów o przebiegu trasy. Także z peronów można odczytać na wyświetlaczu LED informacje, jaki pociąg stoi na torze i dokąd jedzie. Stadler jako lider konsorcjum odpowiada za konstrukcję i produkcję pojazdów, w szczególności za pudła wagonów, drzwi, klimatyzację jak również końcowy montaż i uruchomienie pociągów. Siemens odpowiada za układ napędowy i hamulcowy oraz system elektryczny. Nowe pociągi wyprodukowane w fabryce firmy Stadler w berlińskiej dzielnicy Pankow będą eksploatowane w Berlinie w podsieci Ring/Südost od roku 2021.

Prezentacja S-Bahn Berlin: tor 10/400, 18.09.2018, godz. 13:00

Lokomotywa Eurodual dla Havelländische Eisenbahn (HVLE)

W marcu 2017 roku firma Havelländische Eisenbahn (HVLE) zamówiła w firmie Stadler dziesięć lokomotyw EURODUAL wraz z pełną usługą serwisu i utrzymania. HVLE jest pierwszym klientem, który zamówił te sześcioosiowe lokomotywy z napędem bimodalnym. Pojazdy dysponują mocą do 2.800 kW w trybie spalinowo-elektrycznym i do 7.000 kW z napędem z trakcji elektrycznej. Są przewidziane do obsługi transportu towarowego na terenie Niemiec. Prędkość maksymalna pojazdów wynosi 120 km/h. EURODUAL jest wszechstronną lokomotywą Co’Co‘, którą można eksploatować zarówno na trasach zelektryfikowanych jak i niezelektryfikowanych. Oznacza to dużą elastyczność i pozwala na bardziej efektywne wyznaczanie tras przewozu w związku z brakiem przerw w jeździe na odcinkach niezelektryfikowanych. Wszędzie tam gdzie dostępna jest trakcja elektryczna, ogólny pobór energii spada do poziomu efektywnej lokomotywy elektrycznej. EURODUAL dla HVLE uwzględnia wymagania recyklingu: aż 97,71% komponentów w całym cyklu życia pojazdu nadaje się do ponownego wykorzystania. Inne techniczne ciekawostki to skuteczna kontrola przyczepności i nowatorski wózek, minimalizujący obciążenie torów. Dostawy lokomotyw rozpoczną się w roku 2020.

Prezentacja EURODUAL: tor 4/105, 18.09.2018, godz. 15:00

Elektryczny piętrowy zespół trakcyjny dla Transitio

W kwietniu 2016 roku Stadler i szwedzka firma leasingowa Transitio podpisały umowę na dostawę 33 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, z opcją na dalsze 110 pociągów, przeznaczonych dla spółki Mälab. Jest to pierwsze zamówienie zgodnie z umową ramową na dostawę pojazdów dla kolei regionalnej, którą Transitio zawarło w 2014 roku z trzema oferentami. Pociągi będą jeździły od maja 2019 pod marką Mälartåg na czterech trasach na zachód od Sztokholmu, wokół jeziora Mälar.

Dwupiętrowe pociągi najnowszej generacji charakteryzują się otwartą architekturą. W strefie wejścia do pojazdów zoptymalizowano przepływ pasażerów, co sprawdza się przede wszystkim na bardzo uczęszczanych odcinkach miejskich. Czteroczłonowe pociągi poruszają się z prędkością maksymalną 200 km/h i oferują 357 miejsc siedzących. Pudła wagonu są dostosowane do szwedzkiej skrajni (KISS Nordic), która jest wyższa i szersza niż przewidziana w szwajcarskiej normie. Pociągi wyróżnia specjalna konstrukcja odporna zarówno na niskie temperatury (do -40 stopni) jak i na duże opady śniegu (do 80 cm). Posiadają pudła o podwójnych ścianach, potężne pługi śnieżne, wydajne ogrzewanie podłogi i ścian oraz izolację dostosowaną do niskich temperatur panujących w Skandynawii. Podłoga pociągów została zaprojektowana w sposób wykluczający jej przemarzanie.

Prezentacja AB Transition: tor 9/400, 19.09.2018, godz. 11:00

Elektryczny zespół trakcyjny TRAVERSO na ekspresową trasę firmy SOB

Pod koniec czerwca 2016 szwajcarska firma Südostbahn AG (SOB) zamówiła w firmie Stadler 11 elektrycznych, niskopodłogowych zespołów trakcyjnych. Nowe pociągi zastąpią od nowego rozkładu jazdy w roku 2019 stare składy, z których niektóre eksploatowane są już od 40 lat. Pojazdy dla SOB to najnowsza edycja bestsellera firmy – pociągu typu Flirt. Na potrzeby ruchu intercity pociągi TRAVERSO posiadają odpowiednio ukształtowane czoło pojazdu.

Całkowicie nowe wózki napędne oraz zmodernizowane wózki toczne zapewniają wysoki komfort podróży, a nowa technika napędu – oszczędną eksploatację. Duże panoramiczne okna pozwalają pasażerom podziwiać wspaniałe widoki na niepowtarzalnej trasie turystycznej między Lucerną i St. Gallen. Dwie strefy bistro, przedział dla rodzin z dziećmi i komfortowe siedzenia z gniazdkami elektrycznymi to tylko niektóre z udogodnień uprzyjemniających podróż. Ośmioczłonowe pociągi w charakterystycznym kolorze metalicznej miedzi oferują 359 miejsc siedzących, z tego 68 w pierwszej klasie. Poruszają się z prędkością maksymalną 160 km/h.

13 grudnia 2020 r. SOB, we współpracy z SBB, przejmie obsługę transportu kolejowego w ruchu dalekobieżnym. Począwszy od tej daty nowe pociągi TRAVERSO firmy SOB będą kursowały także z Bazylei do Zurychu oraz górską trasą Gottharda do Tessynu. Od grudnia 2020 roku podróżni jadący przez masyw Gottharda będą więc mogli wybrać, jakim pociągiem Stadlera chcą przekroczyć Alpy: błyskawicznie - przez tunel Gottharda czy podziwiając piękne widoki trasą panoramiczną.

Prezentacja SOB Traverso: tor 11/410, 19.09.2018, godz. 15:00.  

Metro dla Strathclyde Partnership for Transport (SPT)

W marcu 2016 roku Stadler, w ramach konsorcjum z Ansaldo STS, wygrał przetarg na dostawę 17 pociągów metra dla SPT Glasgow Subway. Pojazdy będą przystosowane do jazdy w pełni automatycznej, bez maszynistów (ATO). To dla Stadlera kamień milowy: firma po raz pierwszy wyprodukuje pojazdy metra jeżdżące bez maszynistów. Glasgow Subway jest czwartym najstarszym operatorem metra na świecie - po Londynie, Liverpoolu i Budapeszcie. Infrastrukturę metra tworzy trasa o długości 10,5 kilometrów z 15 stacjami.

Pochodzący z czasów wiktoriańskich system ma niestandardową szerokość toru wynoszącą 1.219 mm (cztery stopy) i tunele o wysokości 3,4 m i tym samym jest najmniejszą siecią metra na świecie. Pojazdy muszą odpowiadać tym realiom, dlatego niezbędne są odpowiednie rozwiązania konstrukcyjne. Nowe czteroczłonowe pociągi o długości 39 metrów posiadają otwartą przestrzeń oferującą wiele miejsc stojących i zapewniają dostępność osobom niepełnosprawnym (PRM). Poruszają się z prędkością maksymalną 58 km/h. Pierwsze jednostki zostaną włączone do eksploatacji w roku 2020.

Prezentacja METRO SPT: tor 4/106, 20.09.2018, godz. 11:00

Elektryczny niskopodłogowy zespół trakcyjny dla RBS

Firma Regionalverkehr Bern-Solothurn (RBS) zamówiła w czerwcu 2016 roku 14 pociągów miejskich dla linii S7 z Berna do Worb. Czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne będą poruszały się z prędkością 100 km/h. Pasażerowie mają do dyspozycji 102 miejsca siedzące i 380 miejsc stojących. Nowy pojazd, nazwany Worbla, zawiera wiele innowacji. Pociąg o długości 60 metrów posiada osiem, zamiast sześciu par drzwi – co jest nowością na szwajcarskim rynku pojazdów o metrowej szerokości toru. Rozwiązanie to zapewnia szybką wymianę pasażerów oraz umożliwia utrzymanie częstotliwości kursowania do Bolligen, wynoszącej siedem minut. W strefie wejścia do pojazdu zapewniono dużą liczbę miejsc stojących. W ten sposób podróżni z wózkami dziecięcymi, walizkami czy poruszający się na wózkach inwalidzkich mają więcej miejsca blisko wejścia. System trakcyjny oraz sterowanie (oba z pełną redundancją) zapewniają wysoką dostępność i niskie koszty cyklu życia pojazdu. Eksploatacja nowych pociągów rozpocznie się z końcem 2018 roku.

Prezentacja RBS: tor 9/406, 20.09.2018, godz. 13:00.  

Flirt (BMU) dla Greater Anglia. Pojazd wyprodukowany w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach

W październiku 2016 Stadler zdobył największe jak dotąd zamówienie z Wielkiej Brytanii na 14 trójczłonowych i 24 czteroczłonowe bimodalne składy Flirt (Class 755/3 i 755/4) oraz 20 dwuczłonowych elektrycznych składów Flirt (Class 745/0 i 745/1). Nowe pojazdy mają zastąpić istniejącą flotę pociągów regionalnych, intercity i StanstedExpress należących do Greater Anglia, aby poprawić szybkość, komfort i niezawodność podróżowania koleją we wschodniej Anglii. Dysponując nowymi pociągami FLIRT przewoźnik będzie mógł zaoferować swoim pasażerom o 20 procent więcej wygodnych miejsc siedzących. Pojazdy będą niskopodłogowe z możliwością przejścia pasażerów przez całą ich długość, co jest istotne dla osób niepełnosprawnych. Wysoki komfort podróży gwarantuje otwarta przestrzeń z dużymi oknami, sieć WiFi, gniazdka zasilania 240 V oraz USB przy siedzeniach, klimatyzacja, miejsca dla rowerów oraz toaleta przystosowana także dla osób na wózkach inwalidzkich.

Za szczególnie innowacyjny należy uznać bimodalny napęd pociągu Flirt BMU. Pojazd można przełączać z typowego napędu elektrycznego na spalinowo-elektryczny. W tym drugim trybie pociągi są nadal napędzane energią elektryczną, uzyskiwaną z cichych silników Diesla spełniających normę emisji spalin III B. Nowe pociągi są finansowane przez Rock Rail East Anglia – joint venture firm Rock Rail, Aberdeen Standard Investments oraz GLIL Infrastructure. Greater Anglia będzie użytkowała pojazdy w ramach leasingu. Dostawy 58 pociągów rozpoczną się w roku 2019.

Prezentacja FLIRT BMU: tor 10/410, 20.09.2018, godz. 15:00.  

Stadler na targach InnoTrans 2018:

Hala 2.2, stoisko 103 – Stadler Rail Group Teren zewnętrzny O, stoisko 615 – Stadler Service Hala Kariery 7.1c, stoisko 208 Teren zewnętrzny: T 4/105, T 4/106, T 9/400, T 9/406, T10/400, T10/410, T11/410.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Grupa Track Tec na targach Innotrans 2018

Biznes

Grupa Track Tec na targach Innotrans 2018

inf. pras. 27 września 2018

Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami

Tabor i technika

Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami

Leonard Dolecki 24 września 2018

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Grupa Track Tec na targach Innotrans 2018

Biznes

Grupa Track Tec na targach Innotrans 2018

inf. pras. 27 września 2018

Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami

Tabor i technika

Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami

Leonard Dolecki 24 września 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5