Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tylko Pesa może dostarczyć lokomotywy hybrydowe PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
29-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tylko Pesa może dostarczyć lokomotywy hybrydowe PKP Intercity
Fot. Pesa
Wielka szansa przed bydgoską Pesą. Spółka złożyła jedyną ofertę w przetargu na dwunapędowe, spalinowo-elektryczne (tzw. hybrydowe) lokomotywy dla PKP Intercity. 

Ponad pół roku temu PKP Intercity rozpisało przetarg na dostawę 16 lokomotyw elektryczno-spalinowych (tzw. hybrydowych) wraz ze świadczeniem usług utrzymania. PKP Intercity chce kupić lokomotywy o maksymalnej prędkości 160 km/h w trakcji elektrycznej i 120 km/h w trakcji spalinowej. O szczegółach specyfikacji pisaliśmy tutaj, natomiast wstępne trasy dla lokomotyw ujawniliśmy w tym miejscu.

Dziś (29 czerwca) otwarto oferty w postępowaniu. Jedyną propozycję złożyła Pesa. Polski producent zaoferował dostawę 16 lokomotyw za 554,7 mln złotych. To o kilka procent więcej, niż przewiduje budżet (516,8 mln zł brutto), co w sytuacji galopującej inflacji nie powinno dziwić. Żeby zaakceptować ofertę, PKP Intercity będzie musiało podnieść budżet na realizację projektu. Jeszcze nie wiadomo, czy tak się stanie. 

Lokomotywy dwutrakcyjne, mogące kursować po liniach zarówno zelektryfikowanych, jak i bez sieci trakcyjnej to wciąż rzadkość na rynku kolejowym. Niedawno informowaliśmy, że taki tabor trafi do Wielkiej Brytanii. Natomiast Pesa rozwija prototyp takiej lokomotywy już od kilku lat, a w lutym tego roku rozpoczęła jazdy testowe
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij