Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jakie lokomotywy dwutrakcyjne chce kupić PKP Intercity?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jakie lokomotywy dwutrakcyjne chce kupić PKP Intercity?
fot. PKP IC
PKP Intercity rozpisało wczoraj przetarg na dostawę 16 lokomotyw elektryczno-spalinowych (tzw. hybrydowych) wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Poznaliśmy szczegóły specyfikacji zamówienia.

O ogłoszeniu przetargu pisaliśmy wczoraj; teraz poznaliśmy szczegóły specyfikacji. PKP Intercity chce kupić 16 lokomotyw spalinowo-elektrycznych o maksymalnej prędkości 160 km/h w trakcji elektrycznej i 120 km/h w trakcji spalinowej.

Dostawa w cztery lata


Spółka zakłada dostawy wszystkich pojazdów w terminie do 48 miesięcy od podpisania umowy, przy czym dostawa pierwszego musi być zrealizowana nie później niż w terminie 30 miesięcy.

Przewoźnik planuje najpierw 6-miesięczną eksploatację obserwowaną pierwszego pojazdu, a następnie, po wprowadzeniu ewentualnych poprawek technicznych, nastąpią dostawy kolejnych lokomotyw. PKP Intercity chce także skorzystać z usługi utrzymania lokomotyw świadczonej do wykonania pierwszej naprawy P4 każdej z lokomotyw (minimalnie przez okres 5 lat). Producenci taboru oferty mogą składać do połowy lutego 2022 roku. 

Lokomotywa musi w pełni spełniać wymagania TSI i PN-EN, kart UIC. Pojazd powinien być wyposażony w urządzenia pokładowe ETCS poziomu L1 i L2. Trakcja wielokrotna do 2 pojazdów. Pierwszy Pojazd zostanie dostarczony Zamawiającemu przez okres minimum 6 miesięcy będzie poddany eksploatacji obserwowanej w normalnych warunkach eksploatacyjnych.

Dopuszczenie do ruchu w Polsce

Mamsymalna masa ma wynosić 88 ton, moc ciągła min. 2800 kW w trakcji elektrycznej i 1200 kW w spalinowej. Pojazd musi mieć możliwość rozruchu na torze o nachyleniu miarodajnym do 15‰ z maksymalnym obciążeniem składem wagonowym (570 t – trakcja elektryczna, 416 t – trakcja spalinowa). W załącznikach można znaleźć wyłącznie informację o dopuszczeniu do ruchu w Polsce.

PKP Intercity zakłada cykle przeglądowe na poziomie:
  • P1 – minimum co 45 dni lub 25 tys. km
  • P2 – minimum co 6 m-cy lub 100 tys. km
  • P3 – minimum co 2 lata lub 400 tys. km
  • P4 – minimum co 5 lat lub 1500 tys. km
  • P5 – co 30 lat lub 8000 tys. km
Zamawiający wymaga świadczenia usług utrzymania, a także napraw gwarancyjnych w stosunku do każdego z Pojazdów w sposób gwarantujący zachowanie współczynnika gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95% od początku eksploatacji (po
zakończeniu okresu eksploatacji obserwowanej) do zakończenia obsługi Poziomu P4 w każdym kwartale kalendarzowym z wyłączeniem pierwszego roku eksploatacji każdego pojazdu, kiedy to wykonawca ma obowiązek dotrzymania współczynnika gotowości
technicznej pomniejszonego o 4 punkty procentowe oraz kwartałów, w których na poszczególnych pojazdach przypadnie wykonanie przeglądu okresowego na poziomie P3, o 10 punktów procentowych dla każdego z pojazdów objętych przeglądem, a także współczynnika niezawodności taboru na poziomie co najmniej 90% kwartalnie. Warto jednak dodać, że za zadeklarowanie wyższych współczynników można otrzymać dodatkowe punkty w przetargu.

Zakup lokomotyw dwutrakcyjnych to element programu inwestycyjnego PKP Intercity. W ramach zwiększonych nakładów na inwestycje spółka przeznaczy do 2030 roku 24,5 mld zł na unowocześnienie floty, a na przyjazne środowisku stacje postojowe – 2,6 mld zł. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5