NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pesa rozpoczęła jazdy testowe elektryczno-spalinowej lokomotywy Gama

| Jakub Madrjas 18.02.2022 13,3k

Pesa rozpoczęła jazdy testowe elektryczno-spalinowej lokomotywy Gama
Fot. Pesa
Pesa rozpoczęła jazdy testowe elektryczno-spalinowej lokomotywy Gama
Pesa rozpoczęła jazdy testowe elektryczno-spalinowej lokomotywy Gama
Pesa rozpoczęła jazdy testowe elektryczno-spalinowej lokomotywy Gama
Jak potwierdził "Rynek Kolejowy", Pesa rozpoczęła jazdy testowe lokomotywy dwunapędowej, elektryczno-spalinowej. 
To pojazd prototypowy, którego realizacja została wsparta przez NCBR. Lokomotywa dwunapędowa (potocznie zwana hybrydową) to połączenie funkcji lokomotyw pociągowych w trakcji elektrycznej i spalinowych, mająca także wszystkie zalety lokomotyw manewrowych.

List intencyjny o współpracy w dziedzinie prac badawczo–rozwojowych został podpisany przez PKP Intercity i Pesę w 2016 roku, a stosowną umowę parafowano rok później. Jak przyznaje producent, realizację prac wydłużyła m.in.  pandemia koronawirusa. Teraz prototyp zaczął jazdy testowe w Bydgoszczy, co potwierdziła Pesa. 

Projekt budowy lokomotywy dwunapędowej, nazwany „Platforma lokomotyw z zaawansowanymi spalinowo-elektrycznymi (wielosystemowymi) układami napędowymi”,  zgłoszony został przez Pesę do konkursu na dofinansowanie projektów innowacyjnych programu Innotabor, ogłoszonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, i uzyskał pozytywną ocenę oraz rekomendację dofinansowania. Wybudowana w ramach realizacji umowy lokomotywa dwunapędowa stanowić będzie własność Pesy, ale po zakończeniu testów w PKP Intercity przewoźnik uzyska możliwość zakupu pojazdu, pod warunkiem spełnienia odpowiednich warunków przez producenta.

Gama Dual Power będzie osiągać do 160 km/h na silniku elektrycznym i do 120 km/h na silniku spalinowym. Moc maksymalna lokomotywy to 2800 KM. Rozwój lokomotyw z platformy Gama jest jednym z elementów nowej strategii Pesy, o której pisaliśmy tutaj
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Bydgoszcz (653)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Bydgoszcz (653)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5