Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa rozpoczęła jazdy testowe elektryczno-spalinowej lokomotywy Gama

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
18-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Jak potwierdził "Rynek Kolejowy", Pesa rozpoczęła jazdy testowe lokomotywy dwunapędowej, elektryczno-spalinowej. 

To pojazd prototypowy, którego realizacja została wsparta przez NCBR. Lokomotywa dwunapędowa (potocznie zwana hybrydową) to połączenie funkcji lokomotyw pociągowych w trakcji elektrycznej i spalinowych, mająca także wszystkie zalety lokomotyw manewrowych.

List intencyjny o współpracy w dziedzinie prac badawczo–rozwojowych został podpisany przez PKP Intercity i Pesę w 2016 roku, a stosowną umowę parafowano rok później. Jak przyznaje producent, realizację prac wydłużyła m.in.  pandemia koronawirusa. Teraz prototyp zaczął jazdy testowe w Bydgoszczy, co potwierdziła Pesa. 

Projekt budowy lokomotywy dwunapędowej, nazwany „Platforma lokomotyw z zaawansowanymi spalinowo-elektrycznymi (wielosystemowymi) układami napędowymi”,  zgłoszony został przez Pesę do konkursu na dofinansowanie projektów innowacyjnych programu Innotabor, ogłoszonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, i uzyskał pozytywną ocenę oraz rekomendację dofinansowania. Wybudowana w ramach realizacji umowy lokomotywa dwunapędowa stanowić będzie własność Pesy, ale po zakończeniu testów w PKP Intercity przewoźnik uzyska możliwość zakupu pojazdu, pod warunkiem spełnienia odpowiednich warunków przez producenta.

Gama Dual Power będzie osiągać do 160 km/h na silniku elektrycznym i do 120 km/h na silniku spalinowym. Moc maksymalna lokomotywy to 2800 KM. Rozwój lokomotyw z platformy Gama jest jednym z elementów nowej strategii Pesy, o której pisaliśmy tutaj
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij