NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Hybrydowe lokomotywy EuroDual Stadlera dla Wielkiej Brytanii

| Przemysław Farsewicz 04.05.2022 1,2k

Hybrydowe lokomotywy EuroDual Stadlera dla Wielkiej Brytanii
Fot. Stadler
Trzydzieści lokomotyw EuroDual Stadlera serii 99 w wersji sześcioosiowej trafi po raz pierwszy do Wielkiej Brytanii. Producent taboru podpisał umowę z Beacon Rail i towarowym przewoźnikiem GB Railfreight.
Po dobrym przyjęciu lokomotyw EuroDual na kontynencie europejskim, gdzie Stadler sprzedał ich już sto sztuk, pojazdy pojawią się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii. Podobnie jak poprzedni model, seria 99 ma być wszechstronną lokomotywą sześcioosiową, dostosowaną do brytyjskich specyfikacji. Pojazd łączy dwa tryby pracy – elektryczny pod zmiennym prądem o napięciu 25 kV lub spalinowy.

Umowa na 30 lokomotyw


Umowa Stadlera z firmą leasingową Beacon Rail i przewoźnikiem towarowym GB Railfreight dotyczy dostawy 30 lokomotyw serii 99 oraz części zamiennych. Nowe pojazdy zostaną wprowadzone do eksploatacji od 2025 roku. Jak podkreśla producent, EuroDual 'reprezentuje nową generację lokomotyw, oferujących przewoźnikom wiele ekonomicznych i środowiskowych korzyści'.

Lokomotywy EuroDual są zdolne osiągać prędkość do 120 km/h. Dzięki hybrydowemu rozwiązaniu, mogą pracować na zelektryfikowanych liniach z prądem 25 kV. Silnik diesla Stage-V o dużej mocy pozwala z kolei na pracę na liniach niezelektryfikowanych. Lokomotywy klasy 99 może pochwalić się wyjątkową siłą udźwigu towaru do 500 kN, co świadczy o wysokiej wydajności i zdolności ciągnięcia ciężkich wagonów.

– Mamy duże doświadczenie na brytyjskim rynku lokomotyw. W ostatnich latach wprowadziliśmy lokomotywę spalinowo-elektryczną klasy 68, elektro-diesle klasy 88 i pierwszą w Europie lokomotywę elektryczną serii 93 z silnikiem spalinowym o trzech trybach pracy, co wpisuje się w naszą ideę dekarbonizacji transportu kolejowego. Jesteśmy dumni, że możemy pójść o krok dalej i dostarczyć serię 99, która jest wszechstronną i wysokowydajną maszyną – mówi Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Walencja cytowany w komunikacie..

Zastąpią słynną Serię 66


Seria 99 ma zastąpić lokomotywy spalinowe EMD serii 66 (ang. Class 66) wykorzystywane na trasach z portów takich jak z Felixstowe do hubów logistycznych. Oczekuje się, że nowe lokomotywy zmniejszą emisję CO2 o około 50 proc. na jeden kurs. Ma to zmniejszyć ślad węglowy przewoźnika o 428 ton na dzień roboczy w usługach intermodalnych, gdzie operuje na częściowo zelektryfikowanych linii.

Dyrektor towarowego przewoźnika GB Railfreight, John Smith, podkreślił, że kontrakt jest „ważnym kamieniem milowym rozwoju GB Railfreight i Wielkiej Brytanii”. – Kolejowe przewozy towarowe to nie tylko kręgosłup gospodarki Wielkiej Brytanii. To także główny pion w dążeniu do dekarbonizacji transportu. Nasze nowe lokomotywy natychmiast wywrą ogromny wpływ na zmniejszenie emisji CO 2 , dadzą wybór firmom i konsumentom oraz zmniejszą ich ślad węglowy przy zakupie towarów – dodał Smith.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Europa (313)
 
POLECANE WIADOMOŚCI

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro 706

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro

Infrastruktura Metro w Charkowie – drugim największym mieście Ukrainy, znajdującym się na wschodzie kraju, blisko granicy z Rosją – przestało kursować 24 lutego. Lokalne władze przekonują, że konieczne jest rychłe wznowienie kursowania kolei podziemnej, by normalnie mogła funkcjonować gospodarka miasta. Ponowny start zapowiadany jest na 24 maja.


Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju 2,1k

Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju

Zintegrowany transport W poniedziałek, 23 maja, rozpoczną się pierwsze roboty budowlane na ul. Gagarina, związane z nową trasą tramwajową oraz kolektorem ściekowym. Ulica zostanie zwężona do dwóch pasów w stronę Wisłostrady i do jednego w kierunku centrum – ruch będzie się odbywać po jednej jezdni. Zmiany będą także wprowadzone na skrzyżowaniu z ul. Czerniakowską.

WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Europa (313)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5