Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Newag dostarczy tabor dla rzeszowskiej kolei aglomeracyjnej [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
16-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Newag dostarczy tabor dla rzeszowskiej kolei aglomeracyjnej [aktualizacja]
Fot. Kuba Sobolewski/Kolejowe Podkarpacie
Tylko Newag złożył ofertę na dostawę taboru do obsługi Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej w województwie podkarpackim. Jego oferta została zaakceptowana przez samorząd.

To drugi przetarg na dostawę taboru, który ma obsłużyć m.in. kolej do lotniska Rzeszów-Jasionka. Poprzednie zamówienie trzeba było odwołać z powodu zbyt wysokich ofert. W nowym przetargu zmianom uległy kryteria zamówienia. Województwo chce kupić osiem trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (część I zamówienia) i dwa dwuczłonowe pociągi spalinowe. W ramach umowy producent obejmie je usługą serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą.

Województwo przedłożyło termin składania ofert do 8 kwietnia. Jak się okazało, chętny jest tylko jeden producent – nowosądecki Newag. Oferta w części I opiewa na 158,4 mln zł za dostawy pojazdów przy kosztorysie 163 mln zł brutto. Świadczenie obsługi pojazdów wyceniono na 3,2 zł za pockm, pakiet pozderzeniowy na 699 tys zł, a pakiet do naprawy P3 – na 164,6 tys zł. Symulator jazdy ma kosztować 2,5 mln zł. 

W części II oferta opiewa na 37,392 mln zł brutto za dostawę pojazdów, 3,78 zł/pockm w obsłudze, pakiet pozderzeniowy na 644 tys. zł, a pakiet do P3 - na 185 tys. zł. Zaoferowano minimalne dozwolone okresy gwarancji, na odpowiednio 72 i 60 miesięcy. Kosztorys tej części to 42,55 mln złotych, zatem tym razem zamówienie powinno udać się rozstrzygnąć.

Według deklaracji Newagu, w trójczłonowych pociągach elektrycznych będzie 138 miejsc siedzących, a w spalinowych dwuczłonach – 105 miejsc siedzących. 

Aktualizacja
oferta zaakceptowana

Wczoraj (15.05) na stronie Urzędu Marszałkowskiego pojawiła się informacja o rozstrzygnięciu obu części przetargu na korzyść Newagu. Ocena oferty zajęła przeszło miesiąc. Wkrótce powinna zatem zostać podpisana umowa na dostawy.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij