Urząd marszałkowski województwa podkarpackiego po raz drugi próbuje kupić 10 pojazdów szynowych w ramach projektu „Podmiejska Kolej Aglomeracyjna”. Po raz trzeci natomiast zmienia kryteria zamówienia.
Podkarpackie ponownie ogłasza przetarg na zakup ośmiu trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych i dwóch dwuczłonowych – spalinowych. Pociągi chce zamówić wraz z usługą serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą.
W wypadku 8 ezt województwo chce zamówić także szkolenia w zakresie prowadzenia i obsługi pociągów, przeglądy do poziomu P4 włącznie, a opcjonalnie także „dostawę pakietu naprawczego pozderzeniowego” oraz „dostawę niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantujących należyte świadczenie obsługi pojazdów do poziomu utrzymania P3”, co jest zastanawiające o tyle, że w ramach zamówienia podstawowego zleca się naprawy i przeglądy do poziomu P4. Podkarpackie chce też nabyć symulator ezt.
Jak zapowiadano w momencie
rezygnacji z wyboru oferty w poprzednim przetargu, zmianom uległy kryteria zamówienia. Usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza stanowi w tym przypadku 20% wagi zamówienia, gwarancja pojazdów – 20%, pakiet pozderzeniowy (naprawczy) – 0,5%, przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonania P3 dla EZT – 0.2% dostawa symulatora jazdy EZT – 2.3%, ilość miejsc siedzących stałych – 20%, a cena – 37%. Systematycznie spada więc udział ceny w zamówieniu (w poprzednim przetargu – najpierw 57%, a po zmianach 50%). 8 sztuk elektrycznych pojazdów ma pojawić się na Podkarpaciu do 30 września 2020 r.
W wypadku zamówienia dwóch, dwuczłonowych pojazdów spalinowych usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza stanowi 20 % wagi przetargi, pakiet pozderzeniowy (naprawczy) – 2%, „przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonania P3” - 1%, ilość miejsc siedzących stałych – 20%, a cena pojazdu – 37%. Także w tym wypadku maleje znaczenie ceny (z 57,3% do 50%, a teraz 37%). Warunki zamówienia podstawowego i opcjonalnego są podobne jak w przypadku części dotyczącej elektrycznych pociągów. Termin dostawy 2 szt określono na 30 września 2020. A więc wszystkie 10 pojazdów ma się pojawić w Rzeszowie do tego, dość krótkiego terminu. Zważywszy na liczbę realizowanych już zamówień w Pesie, a zwłaszcza w Newagu, może to być kłopotliwe.
Na oferty urząd marszałkowski województwa podkarpackiego czeka do 2 kwietnia 2018. O przetargach na zakup taboru realizowanych na południu Polski więcej można przeczytać
tutaj.