NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Podkarpackie znów chce kupić 10 zespołów trakcyjnych. Spadło znaczenie ceny

| Michał Szymajda 27.02.2019 32

Podkarpackie znów chce kupić 10 zespołów trakcyjnych. Spadło znaczenie ceny
Fot. Kuba Sobolewski/Kolejowe Podkarpacie
Urząd marszałkowski województwa podkarpackiego po raz drugi próbuje kupić 10 pojazdów szynowych w ramach projektu „Podmiejska Kolej Aglomeracyjna”. Po raz trzeci natomiast zmienia kryteria zamówienia.
Podkarpackie ponownie ogłasza przetarg na zakup ośmiu trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych i dwóch dwuczłonowych – spalinowych. Pociągi chce zamówić wraz z usługą serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą.

W wypadku 8 ezt województwo chce zamówić także szkolenia w zakresie prowadzenia i obsługi pociągów, przeglądy do poziomu P4 włącznie, a opcjonalnie także „dostawę pakietu naprawczego pozderzeniowego” oraz „dostawę niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantujących należyte świadczenie obsługi pojazdów do poziomu utrzymania P3”, co jest zastanawiające o tyle, że w ramach zamówienia podstawowego zleca się naprawy i przeglądy do poziomu P4. Podkarpackie chce też nabyć symulator ezt.

Jak zapowiadano w momencie rezygnacji z wyboru oferty w poprzednim przetargu, zmianom uległy kryteria zamówienia. Usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza stanowi w tym przypadku 20% wagi zamówienia, gwarancja pojazdów – 20%, pakiet pozderzeniowy (naprawczy) – 0,5%, przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonania P3 dla EZT – 0.2% dostawa symulatora jazdy EZT – 2.3%, ilość miejsc siedzących stałych – 20%, a cena – 37%. Systematycznie spada więc udział ceny w zamówieniu (w poprzednim przetargu – najpierw 57%, a po zmianach 50%). 8 sztuk elektrycznych pojazdów ma pojawić się na Podkarpaciu do 30 września 2020 r.

W wypadku zamówienia dwóch, dwuczłonowych pojazdów spalinowych usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza stanowi 20 % wagi przetargi, pakiet pozderzeniowy (naprawczy) – 2%, „przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonania P3” - 1%, ilość miejsc siedzących stałych – 20%, a cena pojazdu – 37%. Także w tym wypadku maleje znaczenie ceny (z 57,3% do 50%, a teraz 37%). Warunki zamówienia podstawowego i opcjonalnego są podobne jak w przypadku części dotyczącej elektrycznych pociągów. Termin dostawy 2 szt określono na 30 września 2020. A więc wszystkie 10 pojazdów ma się pojawić w Rzeszowie do tego, dość krótkiego terminu. Zważywszy na liczbę realizowanych już zamówień w Pesie, a zwłaszcza w Newagu, może to być kłopotliwe.

Na oferty urząd marszałkowski województwa podkarpackiego czeka do 2 kwietnia 2018. O przetargach na zakup taboru realizowanych na południu Polski więcej można przeczytać tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5