NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Podkarpackie: Utrzymanie pociągów za drogie o 30%. Nowy przetarg niebawem

| Witold Urbanowicz 23.01.2019 36

Podkarpackie: Utrzymanie pociągów za drogie o 30%. Nowy przetarg niebawem
fot. MJ
Fiaskiem – z powodu drogich ofert – zakończył się przetarg na dostawę dziesięciu pociągów na potrzeby tzw. Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. W I kwartale – jeśli nie będzie odwołań – ma ruszyć nowy przetarg. – Dla województwa jako zamawiającego ważna jest nie tylko cena zakupu pojazdu, lecz również późniejsze koszty operacyjne działalności przewozowej. Mając to na uwadze, w kolejnym postępowaniu zostaną zmienione kryteria oceny ofert – zapowiada Zbigniew Kozak, dyrektor Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego.
Przedmiotem zamówienia była dostawa ośmiu trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz dwóch dwuczłonowych spalinowych zespołów spalinowych. Elementem zamówienia była również usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza do poziomu P4 włącznie. Opcja obejmowała natomiast dostawę pakietu naprawczego pozderzeniowego oraz niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantujących należyte świadczenie obsługi pojazdów do poziomu utrzymania P3 włącznie. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

O zamówienie ubiegały się firmy Pesa oraz Newag, ale postępowanie w zeszłym tygodniu – jak pisaliśmy – zostało unieważnione. – Województwo Podkarpackie unieważniło postępowanie przetargowe na zakup taboru dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej z powodu przekroczenia ofertowego kwoty jaką zamawiający zabezpieczył na sfinansowanie zamówienia. Oferty były oceniane całościowo, a znaczące przekroczenie najkorzystniejszych ofert w zakresie kompleksowej obsługi serwisowo-naprawczej było jednym z elementów oferty i nie jedynym, gdzie wystąpiły przekroczenia – informuje Zbigniew Kozak, dyrektor Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego (UMWP).

Zamawiający planował przeznaczyć na część związaną z taborem elektrycznym kwotę w wysokości 165,1 mln zł, a spalinowym – 43,1 mln zł. W kwocie tej zawierały się ceny dostawy pojazdów, pakietu po zderzeniowego, przyrządów i narzędzi niezbędnych do wykonania P3 dla pojazdów, symulatora jazdy, świadczenia usług kompleksowej obsługi serwisowo-utrzymaniowo naprawczej dla dostarczanych pojazdów (dla pojazdów elektrycznych w sumie do poziomu przejechania 8 mln km, dla pojazdów spalinowych w sumie do poziomu przejechania 2,4 mln km). – Najkorzystniejsze oferty w całym zakresie dostaw i usług przekroczyły zaplanowany budżet około 18% – informuje Monika Konopka z biura prasowego UMWP. Przy czym, jeżeli chodzi o sam pakiet obsługowy, przekroczenie wyniosło ok. 30%.

Po unieważnieniu przetargu oferenci mają 10 dni na składanie ewentualnych odwołań. W przypadku ich braku zamawiający planuje powtórzyć procedurę przetargową w I kwartale br. – Aktualnie dla tego zadania nie ma możliwości zwiększenia środków finansowych z budżetu województwa. Ponawiając postępowanie, uznajemy, iż producenci przeanalizują możliwości obniżenia kosztów produkcji, nie będą stosować stawek asekuracyjnych na wypadek nieprzewidzianych okoliczności, na przykład zostały oddalone zapowiadane podwyżki energii elektrycznej jako jeden z elementów kosztowych produkcji – podkreśla dyrektor Kozak.

W nowym przetargu zostaną wprowadzone zmiany w zakresie punktacji ofert. – Dla województwa jako zamawiającego ważna jest nie tylko cena zakupu pojazdu, lecz również późniejsze koszty operacyjne działalności przewozowej, na wysokość których wpływ mają koszty bieżącego utrzymania pojazdów. Mając to na uwadze, w kolejnym postępowaniu zostaną zmienione kryteria oceny ofert, m.in. większe znaczenie w ocenie będzie miał koszt serwisowania – mówi Zbigniew Kozak.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podkarpackie (591)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Podkarpackie (591)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5