Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tylko ŁKA wzięła udział w konkursie taborowym województwa łódzkiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-01-2022
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tylko ŁKA wzięła udział w konkursie taborowym województwa łódzkiego
fot. Kasper FiszerPociąg elektryczny w barwach ŁKA
W konkursie o dofinansowanie kolejowych projektów taborowych ogłoszonym przez samorząd województwa łódzkiego wzięła udział tylko Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Wydaje się więc niemal pewne, że spółka otrzyma środki na zakup dwóch hybryd, które zamówi w ramach opcji do kontraktu z Newagiem. Dofinansowanie z RPO wyniesie prawie 12 mln zł.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zapowiada, że w maju zapadnie decyzja o ewentualnym skorzystaniu z opcji w zamówieniu na hybrydowe, dwunapędowe jednostki trakcyjne od nowosądeckiego Newagu. Przewoźnik czeka bowiem na rozstrzygnięcie konkursu ogłoszonego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Spółka złożyła projekt taborowy o nazwie „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – etap V”.

ŁKA nie ma konkurentów

Jak wskazuje UMWŁ, w konkursie można było ubiegać się o środki wyłącznie na zakup lub modernizację taboru kolejowego przeznaczonego do obsługi ruchu regionalnego. – W ramach projektu będzie możliwe wsparcie dla zaplecza technicznego – zaznaczył Zespół Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Baza musi być przy tym, rzecz jasna, przeznaczona dla pociągów kursujących po terenie województwa łódzkiego.

Kwota, jaką mogą otrzymać oferenci, to nieco ponad 2 mln 527 tys. euro. Przekłada się to na przeszło 11,5 mln zł (według kursu z 30 sierpnia 2021 r., którym posługuje się w przypadku tego konkursu samorząd). Zgodnie z przewidywaniami wynikającymi z mocno ograniczonego tematycznie zakresu postępowania w konkursie złożony został tylko jeden projekt. Jeśli zatem wniosek ŁKA sporządzony został poprawnie, spółka najprawdopodobniej otrzyma całą kwotę, jaka została przeznaczona na działania w zakresie transportu kolejowego.

Poprawa oferty na południowym wschodzie regionu


Prawdopodobieństwo przyznania środków na zakup dwóch kolejnych pojazdów hybrydowych wydaje się więc bardzo duże. Łódzka spółka ma więc wkrótce dysponować flotą pięciu elektryczno-spalinowych jednostek trakcyjnych, które wykorzysta głównie na linii nr 25 Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Pociągi przewoźnika mają szanse uzupełnić więc ofertę tworzoną aktualnie przez Polregio, które od grudnia tego roku obsługuje dłuższą relację Łódź – Opoczno – Skarżysko-Kamienna.

Samorząd zapowiadał także, że hybrydy zostaną wykorzystane na krótkiej linii nr 53 z Tomaszowa Mazowieckiego do Spały. Znane letnisko położone w południowo-wschodniej części regionu odzyska więc regularne rozkładowe i funkcjonujące na zasadach ogólnych połączenia kolejowe po przeszło trzech dekadach przerwy. W ostatnich latach docierały tam wyłącznie kursy nadzwyczajne i turystyczne.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5