NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ŁKA: Decyzja o zakupie kolejnych hybryd zapadnie w maju

| Kasper Fiszer 19.01.2022 1,8k

ŁKA: Decyzja o zakupie kolejnych hybryd zapadnie w maju
zdjęcie ilustracyjnefot. ms
Za niecałe pół roku ma zapaść ostateczna decyzja w sprawie opcji na dwie kolejne hybrydy dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Będzie ona uzależniona od przyznania środków unijnych na piąty projekt taborowy przygotowany przez działającego od 2014 r. przewoźnika. Liczy on na dotację w wysokości 85 proc. wartości kontraktu.
ŁKA czeka na dostawę trzech hybrydowych, dwunapędowych elektryczno-spalinowych zespołów trakcyjnych produkcji nowosądeckiego Newagu. W zamówieniu spółka założyła przy tym możliwość skorzystania z opcji, która rozszerzyłaby kontrakt z producentem o zakup dwóch kolejnych pojazdów tego samego typu. Niedawno prezes przedsiębiorstwa Janusz Malinowski zapowiedział, że istnieje duża szansa na skorzystanie z takiej możliwości, dzięki czemu w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy park taborowy łódzkiej firmy powiększyłby się nie o trzy, a o pięć jednostek.

Kolejny raz spółka chce sięgnąć po środki unijne


Teraz poznaliśmy więcej szczegółów dotyczących formalnej strony przedsięwzięcia. ŁKA przygotowała kolejny, piąty już projekt taborowy o bliźniaczej nazwie „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – etap V” i ubiega się o środki zewnętrzne na jego sfinansowanie. – Wniosek w tej sprawie został złożony w konkursie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020 – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy spółki.

Aktualnie trwa ocena formalna złożonej przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną dokumentacji. Dodajmy, że właścicielem przewoźnika jest Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, który pełni też rolę instytucji zarządzającej środkami RPO. Należy się więc spodziewać ścisłej współpracy pomiędzy podmiotami. Zakres przedsięwzięcia ma objąć właśnie zakup dwóch sztuk dwunapędowych jednostek trakcyjnych.

Co najmniej 15 proc. wkładu własnego


– Zgodnie z regulaminem konkursu maksymalny poziom dofinansowania projektu wynosi 85 proc. – stwierdza nasza rozmówczyni. Dodaje, że harmonogram zakłada rozstrzygnięcie dotyczące wyboru przedsięwzięć do dofinansowania w maju tego roku. Hybrydy mają być wykorzystywane przede wszystkim na linii kolejowej nr 25 Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Pomiędzy Tomaszowem a Opocznem trasa nie jest zelektryfikowana.

Pierwszy projekt taborowy ŁKA dotyczył zakupu dwudziestu dwuczłonowych jednostek (zwycięski okazał się tu Stadler). Drugi obejmował zaś czternaście elektrycznych pojazdów trójczłonowych (ten kontrakt zreaizował Newag). Trzeci obejmuje rozbudowę połowy Flirtów produkcji Stadlera o człon środkowy (to zadanie jest w trakcie realizacji przez koncern Stadler). Czwarty, również będący w trakcie realizacji, ma zakończyć się dostawą trzech hybryd Newagu. Piąty będzie więc najmniejszym z dotychczasowych przedsięwzięć, ma jednak znaczącą rolę w budowaniu floty do obsługi połączeń na trasach pozbawionych sieci trakcyjnej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5