Samorządowy przewoźnik przedstawił statystyki przewozowe na swojej nowej trasie do Kielc. Pasażerów korzystających z połączeń realizowanych po linii 25 jest więcej niż w okresie, gdy wszystkie kursy kończyły bieg już w Skarżysku-Kamiennej. Obsługa odcinka jest prowadzona bez większych problemów, co wynika z wysokiej sprawności jednostek Newag Impuls.
W grudniu ubiegłego roku po wieloletniej przerwie przewoźnicy regionalni zainaugurowali ruch bezpośrednich pociągów relacji Łódź Fabryczna – Kielce Główne. Na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego Polregio uruchomiło jedną parę codziennych kursów realizowanych trasą przez Tomaszów Mazowiecki, Opoczno Południe i Włoszczowę Północ. Równolegle ŁKA wprowadziła do rozkładu jazdy dwie zamówione przez samorząd regionu łódzkiego pary pociągów weekendowych. Korzystają one z innej trasy – przez Tomaszów Mazowiecki, Opoczno i Skarżysko-Kamienną.
O 10% pasażerów więcej
Połączenie ŁKA powstało w wyniku wydłużenia trasy pociągów uruchamianych wcześniej w relacji Łódź Fabryczna – Skarżysko-Kamienna. W marcu służby prasowe marszałka województwa świętokrzyskiego poinformowały o zadowoleniu z frekwencji notowanej w pierwszym okresie funkcjonowania codziennego połączenia przez Włoszczowę. Teraz podobne podsumowanie przygotowała Łódzka Kolej Aglomeracyjna. – W pierwszym kwartale 2025 r. z pociągów Łódź Fabryczna – Kielce – Łódź Fabryczna w całej relacji skorzystało 15150 osób – mówi Iwona Borowińska, dyrektor Biura Marketingu ŁKA.
Przekłada się to na ok. 540 pasażerów w każdy dzień obsługi. – Jest to wartość o ok. 10%. Wyższa niż średnia z okresu wrzesień – grudzień 2024 r. (Przed wydłużeniem relacji) dla pociągów kursujących do i ze Skarżyska-Kamiennej w zbliżonych godzinach – wylicza nasza rozmówczyni. Na chwilę obecną spółka nie planuje zmian w ofercie na opisywanej linii. W kolejnych miesiącach pasażerowie wciąż będą mieli do dyspozycji dwa kursy w każdym kierunku realizowane wyłącznie w dni wolne.
Trasa, którą realizowane są połączenia ŁKA, jest częściowo niezelektryfikowana. Pociągi korzystają bowiem z odcinka linii 25 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Skarżyskiem, którego elektryfikacja jest dopiero planowana. Na razie ruch jest więc prowadzony dwutrakcyjnymi jednostkami Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu.
Realizacja przewozów przebiega bez problemów, co wynika z bezawaryjności eksploatowanego taboru. – W pierwszym kwartale 2025 r. wskaźnik niezawodności pojazdów 36WEha Impuls 2 wyniósł blisko 100 proc. (99,95%) – usłyszeliśmy od Iwony Borowińskiej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.