NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Tiry na Tory w PKP. Kolej chce rozwijać intermodal

| inf. prasowa 26.08.2016 217

Tiry na Tory w PKP. Kolej chce rozwijać intermodal
Fot. Jędrzej Pilarski
Tiry na Tory w PKP. Kolej chce rozwijać intermodal
Tiry na Tory w PKP. Kolej chce rozwijać intermodal
PKP SA, PKP Cargo oraz Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) - twórca kampanii Tiry na tory – chcą rozwijać transport intermodalny na polskim rynku.
Jak informuje Grupa PKP, w łódzkim Instytucie Spraw Obywatelskich odbyło się spotkanie z udziałem przedstawicieli PKP SA, PKP Cargo oraz Instytutu dotyczące działań wspierających transport intermodalny w Polsce. Kolejowym spółkom zależy zarówno na zwiększeniu wolumenu transportowanych ładunków zwłaszcza tranzytowych, jak i na wykorzystaniu posiadanej infrastruktury bocznicowej i przeładunkowej. Instytut zaś promuje zrównoważony i ekologiczny transport, przede wszystkim pod kątem ochrony mieszkańców miejscowości położonych przy drogach tranzytowych, przez które przebiega duża część transportu kołowego.

– Jednym z głównych celów tworzonej strategii spółki powinno być dążenie do powrotu na tory transportu towarowego. Aby to osiągnąć, musimy nie tylko zaoferować opłacalną dla przedsiębiorcy i wysokiej jakości usługę transportową, ale także współpracować z samorządami i organizacjami przedsiębiorców, tak aby dostosowywać infrastrukturę transportową, przeładunkową czy terminale do ich potrzeb. Skoro w ostatnich dekadach zmieniła się struktura transportu, wymaga to także odpowiednich działań na kolei, a przykłady Szwajcarii, Austrii czy Niemiec, gdzie ładunki wracają na
tory, pokazują, że jest to możliwe. Transport intermodalny łączy w sobie zalety transportu kołowego, takie jak elastyczność, jak też transportu kolejowego, czyli przede wszystkim przyjazność dla
środowiska – mówi dr Michał Beim, Członek Zarządu PKP SA odpowiedzialny za strategię.

PKP SA jest także posiadaczem ponad 500 bocznic oraz ponad 100 tys. działek często położonych bezpośrednio przy torach kolejowych. – Ta infrastruktura, dzisiaj często niedoinwestowana i słabo  wykorzystywana, jest naturalnym zasobem, który może zmienić sposób, w jaki przedsiębiorcy korzystają z kolei – mówi Jarosław Kołodziejczyk, odpowiadający w Zarządzie PKP SA za nieruchomości. – Remonty, inwestycje w bocznice, także z wykorzystaniem pieniędzy unijnych, mogą sprawić, że załadunek kontenera czy naczepy będzie wygodniejszy i bardziej opłacalny niż transport kołowy – podkreśla.

Swojej szansy w transporcie intermodalnym upatruje także PKP Cargo. Adam Zyzman – menadżer reprezentujący spółkę PKP Cargo podczas rozmów podkreśla, że ten rodzaj transportu będzie miał coraz większe znaczenie w polityce handlowej i w strategii spółki, co jest zgodne z koncepcją rozwoju transportu, prezentowaną przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. W projekt angażuje się także Instytut Spraw Obywatelskich – pozarządowa organizacja organizująca od ponad dwóch dekad szeroko rozpoznawalną kampanię „Tiry na tory”. – Cieszy nas, że po 25 latach  kampanii obywatelskiej „Tiry na tory”, Rząd chce realizować jej założenia w praktyce. Z naszych badań wynika, że 80% obywateli uważa, iż idea „Tiry na tory” jest Polsce potrzebna – mówi Rafał Górski, Prezes Instytutu Spraw Obywatelskich (INSPRO).

Jak informuje PKP, współpraca ma opierać się zarówno na skierowanych do opinii publicznej, przedsiębiorców i samorządów działaniach edukacyjnych oraz społecznych, jak i na działaniach kolei zmierzających do szybkiego stworzenia atrakcyjnej oferty intermodalnej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5