Partnerzy serwisu:
Biznes

Rada ds. Transportu Intermodalnego rozpoczęła prace

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
22-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
sg, Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Rada ds. Transportu Intermodalnego rozpoczęła prace
Dziś po raz pierwszy zebrała się Rada ds. Transportu Intermodalnego, utworzona przy Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Jak wyjaśnia Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu, rada ma pracować nad poprawą warunków dla rozwoju intermodalu poprzez „likwidację istniejących barier, zarówno prawnych jak i organizacyjnych, hamujących rozwój tej gałęzi transportu oraz wskazanie działań koniecznych dla zapewnienia rozwoju transportu intermodalnego”.

W połowie grudnia minister Sławomir Nowak powołał do życia Radę do spraw transportu intermodalnego. – Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, biorąc pod uwagę rosnące wymagania rynku transportowego, jak również unijny priorytet zrównoważonego rozwoju, podejmuje działania zmierzające do zwiększenia konkurencyjności proekologicznego transportu kolejowego – mówi Mikołaj Karpiński i zaznacza: – Należy pamiętać, że jest to jednak proces długofalowy, który wymaga czasu i dużych nakładów finansowych.

Rada liczy 12 członków. Są to przedstawiciele przewoźników kolejowych, operatorów intermodalnych, zarządcy infrastruktury kolejowej oraz przedstawiciele innych instytucji związanych z transportem intermodalnym (np. zrzeszenia kolejowych przedsiębiorstw transportowych i logistycznych).

W skład Rady weszli przedstawiciele Grupy PKP, Instytuty Kolejnictwa, PKP Polskich Linii Kolejowych, PKP Cargo, Instytutu Spraw Obywatelskich INSPRO w Łodzi, PCC Intermodal, Polzug Intermodal Polska, Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych, Izby Gospodarczej Transportu Lądowego, Instytutu Logistyki i Magazynowania, Krajowej Izby Gospodarczej i Polskiej Izby Spedycji i Logistyki.

– Obecnie trwają prace nad projektem Założeń do projektu ustawy o transporcie kolejowym oraz niektórych innych ustaw – mówi Rzecznik MTBiGM. – Wprowadzone zmiany umożliwią przyznawanie przez zarządcę przewoźnikom kolejowym realizującym przewóz kombinowany ulg w opłacie podstawowej. Zaproponowana regulacja, umożliwi preferencyjne traktowanie przewozów intermodalnych, co jest jednocześnie „realnym” wsparciem jego rozwoju – dodaje.

Transport intermodalny ma duży potencjał rozwoju. Według danych UTK w III kwartale 2012 roku przewoźnicy kolejowi przetransportowali blisko 157,5 tysiąca sztuk jednostek, co w przeliczeniu stanowiło 255,7 tysiąca TEU. W porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku ich liczba wzrosła o 21% (wg TEU o 22,4%).

Spotkanie krótko podsumowała kampania Tiry na Tory na Facebooku: "UTK udowodnił, że opłaca się obniżenie stawek o intermodalu o 70%, ale kompromisowo można się zgodzić na obniżkę tylko o 50% z gwarancją braku zmian na 5 lat" - czytamy na profilu kampanii. Więcej na ten temat wkrtóce.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hupac i DB Cargo Polska przewiozły 3 mln ton towarów

Infrastruktura

Hupac i DB Cargo Polska przewiozły 3 mln ton towarów

Elżbieta Pałys 21 lipca 2020

Tiry na Tory w PKP. Kolej chce rozwijać intermodal

Prawo i polityka

Na Opolszczyźnie tiry wjadą na tory

Biznes

Na Opolszczyźnie tiry wjadą na tory

Michał Szymajda 13 kwietnia 2016

Tiry na tory: Przewoźnicy drogowi powinni płacić za siebie

Prawo i polityka

Tiry na tory: Przewoźnicy drogowi powinni płacić za siebie

Tiry na tory/Rynek Infrastruktury 05 listopada 2012

Tory na Tiry - czyli spojrzenie na kolej z zewnątrz

Blog KDP

Zobacz również:

Hupac i DB Cargo Polska przewiozły 3 mln ton towarów

Infrastruktura

Hupac i DB Cargo Polska przewiozły 3 mln ton towarów

Elżbieta Pałys 21 lipca 2020

Tiry na Tory w PKP. Kolej chce rozwijać intermodal

Prawo i polityka

Na Opolszczyźnie tiry wjadą na tory

Biznes

Na Opolszczyźnie tiry wjadą na tory

Michał Szymajda 13 kwietnia 2016

Tiry na tory: Przewoźnicy drogowi powinni płacić za siebie

Prawo i polityka

Tiry na tory: Przewoźnicy drogowi powinni płacić za siebie

Tiry na tory/Rynek Infrastruktury 05 listopada 2012

Tory na Tiry - czyli spojrzenie na kolej z zewnątrz

Blog KDP

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5