NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

| Jakub Madrjas 20.11.2022 20,9k

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]
rys. Pesa
Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]
Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]
Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]
Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]
Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]
Wciąż czekamy na otwarcie ofert w wielkim przetargu PKP Intercity na piętrowe składy push-pull. Przełomową, bo wspólną ofertę zamierzają w nim złożyć najwięksi polscy producenci: Pesa i Newag. Jak może wyglądać ich wspólny pociąg?
Przetarg PKP Intercity na dostawę 38 piętrowych zestawów push-pull wraz z lokomotywami to największe zamówienie w historii spółki. Za realizację tego projektu chcą zabrać się wspólnie najwięksi polscy producenci taboru: Pesa i Newag. To może być przełom dla rynku, bo firmy te zwykle ze sobą konkurują.

– W obliczu wymagań projektu – nie tylko technicznych, ale przede wszystkim czasowych – podjęliśmy męską decyzję o wspólnym starcie w przetargu – mówi “Rynkowi Kolejowemu” Jacek Konop, wiceprezes Pesy Bydgoszcz ds. technicznych. Czasu na dostawę będzie mało – dostawy zaplanowano do połowy maja 2026 roku. A dostarczyć trzeba 38 lokomotyw, 38 wagonów sterowniczych oraz 228 wagonów środkowych.

Tymczasem PKP Intercity już od kilku miesięcy przekłada otwarcie ofert w przetargu, prawdopodobnie czekając na wyjaśnienie kwestii funduszy z Krajowego Programu Odbudowy, lub też prefinansowania inwestycji przez Polski Fundusz Rozwoju. – Cały czas, na własne ryzyko, pracujemy nad tym zamówieniem wspólnie z Newagiem. Na własne ryzyko biznesowe – zdradził “Rynkowi Kolejowemu” Konop.

W ramach konsorcjum, na Newagu spoczywać będzie większość odpowiedzialności za lokomotywy a na Pesie – za wagony. Jest to zgodne z doświadczeniami obu firm. “Rynek Kolejowy” dotarł do wizualizacji wagonów sterowniczych, które Pesa zaproponuje w ramach przetargu. Będą one pochodzić z nowej platformy producenta Regio 200 opracowanej w ramach nowej strategii.

– Oczywiście, dla przyszłego kształtu pociągów kluczowe znaczenie ma specyfikacja i wymagania zamawiającego, ale istotne są również doświadczenia producenta. Z tego względu zrealizowaliśmy projekt (UX – user experience) i liczymy, że pasażerowie docenią nową jakość nie tylko jeśli chodzi o wystrój, ale przede wszystkim funkcjonalność składów – podsumowuje wiceprezes Pesy.

Jak już pisaliśmy, PKP Intercity nie zdecydowało się zamówić w ramach tego projektu przestrzeni restauracyjnej dla pasażerów. O pozostałych szczegółach specyfikacji piszemy szeroko tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5