Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wciąż czekamy na otwarcie ofert w wielkim przetargu PKP Intercity na piętrowe składy push-pull. Przełomową, bo wspólną ofertę zamierzają w nim złożyć najwięksi polscy producenci: Pesa i Newag. Jak może wyglądać ich wspólny pociąg?

Przetarg PKP Intercity na dostawę 38 piętrowych zestawów push-pull wraz z lokomotywami to największe zamówienie w historii spółki. Za realizację tego projektu chcą zabrać się wspólnie najwięksi polscy producenci taboru: Pesa i Newag. To może być przełom dla rynku, bo firmy te zwykle ze sobą konkurują.

– W obliczu wymagań projektu – nie tylko technicznych, ale przede wszystkim czasowych – podjęliśmy męską decyzję o wspólnym starcie w przetargu – mówi “Rynkowi Kolejowemu” Jacek Konop, wiceprezes Pesy Bydgoszcz ds. technicznych. Czasu na dostawę będzie mało – dostawy zaplanowano do połowy maja 2026 roku. A dostarczyć trzeba 38 lokomotyw, 38 wagonów sterowniczych oraz 228 wagonów środkowych.

Tymczasem PKP Intercity już od kilku miesięcy przekłada otwarcie ofert w przetargu, prawdopodobnie czekając na wyjaśnienie kwestii funduszy z Krajowego Programu Odbudowy, lub też prefinansowania inwestycji przez Polski Fundusz Rozwoju. – Cały czas, na własne ryzyko, pracujemy nad tym zamówieniem wspólnie z Newagiem. Na własne ryzyko biznesowe – zdradził “Rynkowi Kolejowemu” Konop.

W ramach konsorcjum, na Newagu spoczywać będzie większość odpowiedzialności za lokomotywy a na Pesie – za wagony. Jest to zgodne z doświadczeniami obu firm. “Rynek Kolejowy” dotarł do wizualizacji wagonów sterowniczych, które Pesa zaproponuje w ramach przetargu. Będą one pochodzić z nowej platformy producenta Regio 200 opracowanej w ramach nowej strategii.

– Oczywiście, dla przyszłego kształtu pociągów kluczowe znaczenie ma specyfikacja i wymagania zamawiającego, ale istotne są również doświadczenia producenta. Z tego względu zrealizowaliśmy projekt (UX – user experience) i liczymy, że pasażerowie docenią nową jakość nie tylko jeśli chodzi o wystrój, ale przede wszystkim funkcjonalność składów – podsumowuje wiceprezes Pesy.

Jak już pisaliśmy, PKP Intercity nie zdecydowało się zamówić w ramach tego projektu przestrzeni restauracyjnej dla pasażerów. O pozostałych szczegółach specyfikacji piszemy szeroko tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5