Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe piętrowe pociągi push-pull dedykowane głównie obsłudze Warszawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowe piętrowe pociągi push-pull dedykowane głównie obsłudze Warszawy
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Wiemy więcej a propos planów wykorzystania nowego taboru piętrowego, jaki kupi PKP Intercity. Nowymi pociągami ma być obsługiwana głównie stolica i linie dojazdowe do niej.

Pytania dotyczące nowego taboru przesłaliśmy zarówno do Ministerstwa Infrastruktury jak i do PKP Intercity. Wiemy, że piętrowe push-pulle, będą wykorzystywane do realizacji połączeń w ramach świadczenia usług publicznych w kategorii IC.

– Obecnie planowane inwestycje zakładają przede wszystkim zakupy pojazdów o prędkości maksymalnej 200 km/h, aby w perspektywie dalszego rozwoju infrastruktury przewoźnik posiadał tabor w pełni wykorzystujący przepustowość sieci – napisał Szymon Huptyś, rzecznik ministerstwa infrastruktury.

Piętrusy do obsługi linii dojazdowych do Warszawy

Jak dodaje, podstawowym założeniem trasowania składów typu push-pull jest realizacja przewozów około-aglomeracyjnych na liniach najbardziej obciążonych przewozami tego typu obecnie i w przyszłości.

– Naturalnym i głównym celem codziennych podróży jest Warszawa. Obecnie obserwujemy istotny udział PKP Intercity w dowozach do Warszawy na linii nr 1 (Łódź, Skierniewice, Żyrardów). Wzrasta udział ruchu około-aglomeracyjnego na linii nr 3 (Kutno, Łowicz, Sochaczew) oraz linii nr 2 (Łuków, Siedlce, Mińsk Mazowiecki). Mając na uwadze dotychczasowe doświadczenia oraz efekty, jakie przyniosą prowadzone prace modernizacyjne na liniach kolejowych, planowane jest uruchamianie składów piętrowych na wszystkich liniach wlotowych do Warszawskiego Węzła Kolejowego z kierunku Łodzi, z kierunku linii nr 9 (Gdynia/Olsztyn), z kierunku linii nr 8 (Kraków – Kielce – Radom), z kierunku linii nr 7 (Lublin), z kierunku linii nr 6 (Białystok), linii nr 3 (Bydgoszcz – Toruń – Włocławek – Kutno) oraz linii nr 2 (Terespol – Biała Podlaska – Łuków – Siedlce) – napisał rzecznik. Intercity doprecyzowuje tą informację.

– Składy push-pull, według obecnych planów, będą przeznaczone do obsługi połączeń m.in. w relacjach z Łodzi do Warszawy i do Gdyni czy z Olsztyna do Krakowa przez Warszawę – napisało biuro prasowe spółki.

PKP Intercity podkreśla ponadto, że wybór rozwiązania w postaci składów push-pull pozwoli na elastyczne zarządzanie zestawieniami pociągów, a co za tym idzie na dostosowanie długości pociągów przewoźnika do aktualnego popytu na usługi. Odpowiada też, dlaczego przewoźnik oczekuje dopuszczenia do ruchu wyłącznie na terenie Czech, a nie np. w krajach bałtyckich, dokąd za dwa lata mają dotrzeć pociągi PKP Intercity.

– Nasze analizy wskazują, że w relacjach z krajami bałtyckimi nie przewiduje się intensywnych potoków pasażerskich, dla których konieczne byłoby zastosowanie składów piętrowych – czytamy w odpowiedzi.

Bez barowego, za to z automatami

W nowych piętrowych push-pullach nie będzie aneksu barowego, jak we Flirtach czy Dartach. Będą za to automaty do sprzedaży przekąsek i napojów.

– Przeznaczenie części powierzchni pociągów piętrowych na przedział barowy czy restauracyjny kolidowałoby z podstawowym przeznaczeniem tego typu taboru, którym jest przewiezienie w komfortowych warunkach maksymalnej liczby pasażerów bez wykorzystania składów dłuższych niż perony na trasie przejazdu. PKP Intercity planuje zapewnienie usługi gastronomicznej w składach push-pull w postaci zastosowania maszyn vendingowych jako rozwiązania optymalnego – powiedział Szymon Huptyś.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Fotorelacje

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Jakub Madrjas 20 listopada 2022

Wagony piętrowe dla PKP Intercity nie mogą się rozpędzić

Tabor i technika

PKP Intercity wraca do pomysłu zakupu piętrowych zestawów Push-pull

Tabor i technika

Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie

Tabor i technika

Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie

Artur Bogdanowicz/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 07 marca 2017

Zobacz również:

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Fotorelacje

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Jakub Madrjas 20 listopada 2022

Wagony piętrowe dla PKP Intercity nie mogą się rozpędzić

Tabor i technika

PKP Intercity wraca do pomysłu zakupu piętrowych zestawów Push-pull

Tabor i technika

Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie

Tabor i technika

Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie

Artur Bogdanowicz/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 07 marca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5