Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Resort Infrastruktury odpowiada AllRail w sprawie nowych push-pulli dla PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-11-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Resort Infrastruktury odpowiada AllRail w sprawie nowych push-pulli dla PKP Intercity
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
W ubiegłym tygodniu Allrail – organizacja reprezentująca europejskich prywatnych operatorów kolejowych, przedstawiła swoje zastrzeżenia w stosunku planowanego zakupu aż 38 piętrowych zestawów push-pull przez PKP Intercity. Ministerstwo Infrastruktury odpowiedziało organizacji.

Przypomnijmy: Allrail zarzuca dysponentowi środków unijnych oraz PKP Intercity, że będzie korzystać z zupełnie nowych pojazdów kupionych w ramach pomocy publicznej, a do tego kursowanie ich w ramach siatki połączeń IC także będzie finansowane z publicznych pieniędzy. To, zdaniem Allrail, szkodzi pozostałym przewoźnikom, którzy mogliby kursować na tej trasie na własne ryzyko ekonomiczne. Tak w sezonie kursowały już pociągi Kolei Mazowieckich, starania o wejście na trasę podjęła też Arriva. Wszystkie uwagi w stosunku do tej sytuacji Allrail sformułował tutaj. 

Poprosiliśmy się o odniesienie się do treści pisma organizacji zarówno PKP Intercity jak i Ministerstwo Infrastruktury. W poniedziałek Szymon Huptyś, rzecznik resortu, wysłał nam stanowisko ministerstwa. Wyjaśnia w nim mechanizm kompensacyjny, ale nie odnosi się do zarzutów Allrail, dotyczące planowanego zakupu 38. piętrowych zestawów i wynikających z tego zagrożeń dla rynku.

– Zachowanie konkurencyjności na rynku kolejowych przewozów pasażerskich zapewni objęcie składów push-pull obowiązkiem rozliczenia tzw. nadrekompensaty. Oznacza to, że po zakończeniu aktualnie obowiązującej umowy o świadczenie transportu publicznego (stanie się to dopiero w 2030 roku – dop. red.), PKP Intercity będzie musiała przekazać Skarbowi Państwa część taboru odpowiadającą wartości niezamortyzowanego grantu, który spółka otrzymała od państwa albo spłacić to zobowiązanie. Mechanizm ten został uzgodniony z Komisją Europejską w kontekście przekazywania spółce grantów z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – napisał rzecznik.

W praktyce nie oznacza to żadnych zmian w zaplanowanych zasadach eksploatacji taboru do czasu zakończenia dziesięcioletniej umowy z PKP Intercity. Przypomnijmy: w ramach 10-letniej umowy, która będzie obowiązywać do grudnia 2030, ministerstwo dofinansuje (już to robi) przewoźnika łączną kwotą 21 miliardów złotych. Piszemy o tym tutaj.

Czekamy na stanowisko PKP Intercity w tej sprawie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Fotorelacje

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Jakub Madrjas 20 listopada 2022

Nowe piętrowe pociągi push-pull dedykowane głównie obsłudze Warszawy

Tabor i technika

Wagony piętrowe dla PKP Intercity nie mogą się rozpędzić

Tabor i technika

PKP Intercity wraca do pomysłu zakupu piętrowych zestawów Push-pull

Tabor i technika

Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie

Tabor i technika

Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie

Artur Bogdanowicz/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 07 marca 2017

Zobacz również:

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Fotorelacje

Tak będą wyglądać push-pulle Pesy i Newagu? [wizualizacje]

Jakub Madrjas 20 listopada 2022

Nowe piętrowe pociągi push-pull dedykowane głównie obsłudze Warszawy

Tabor i technika

Wagony piętrowe dla PKP Intercity nie mogą się rozpędzić

Tabor i technika

PKP Intercity wraca do pomysłu zakupu piętrowych zestawów Push-pull

Tabor i technika

Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie

Tabor i technika

Niemcy stawiają na push–pulle. Chcą kupować 20 pociągów rocznie

Artur Bogdanowicz/Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 07 marca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5