Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler zbuduje lokomotywy spalinowo-elektryczne dla Urugwaju

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler zbuduje lokomotywy spalinowo-elektryczne dla Urugwaju
Graf. Stadler
Stadler podpisał kontrakt ze spółką Portren na dostawę siedmiu lokomotyw liniowych dla Urugwaju. To pierwsze zlecenie dla Grupy Stadler z tego państwa.

Portren to spółka należąca do urugwajskiej grupy logistycznej Christophersen i hiszpańskiej firmy Cointer Concesion. Kontrakt z końca 2020 roku zakłada, że fabryka Stadlera w hiszpańskiej Walencji wyprodukuje siedem spalinowych lokomotyw serii Euro 4001 z przekładnią elektryczną. Wcześniej żadna z firmy z grupy Stadler nie otrzymywała zamówień z tego państwa. Dostawy Euro 4001 mają rozpocząć się do końca 2022 r.

Podpisanie umowy miało miejsce po ogłoszeniu w połowie października, że firma UPM wybrała konsorcjum składające się z Cointer Concesiones i Christophersen wraz z Deutsche Bahn International Operations, do obsługi i utrzymania pociągów towarowych między nową fabryką celulozy w Paso de los Toros a portem w Montevideo.

Lokomotywy będą obsługiwały linię o długości 273 km, zwaną Ferrocarril Central. Pociągi mają mieć długość 475 metrów i będą składać się z 26 wagonów. W drodze powrotnej pojazdy będą przewozić chemikalia i paliwo potrzebne do produkcji celulozy.

– Dzięki tej najnowocześniejszej technologii operatorzy lokomotyw będą mogli zapewnić zrównoważone i rentowne usługi kolejowego transportu towarowego. Maszyniści docenią komfortowe środowisko pracy, a mieszkańcy miejscowości zlokalizowanych blisko linii kolejowej docenią obniżony poziom hałasu i emisji spalin. Jesteśmy przekonani, że nasze pojazdy przyczynią się do promocji transportu kolejowego w Urugwaju i w innych krajach Ameryki Południowej – powiedział Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia.

Lokomotywy EURO 4001 z układem osi Co’Co wyposażone są w mocne silniki diesla o mocy 2800 kW, spełniające normę emisji spalin UE, EC 26/2004 Stage V. Wydajne asynchroniczne silniki trakcyjne pomagają zmniejszyć zużycie infrastruktury, a także ograniczyć hałas. Wyposażone są w dwie izolowane akustycznie i termicznie kabiny maszynisty, które zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi normami ergonomii i bezpieczeństwa.

Latem 2020 roku Stadler zaprezentował zupełnie nową lokomotywę Euro 6000. Piszemy o niej tutaj. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5