NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Stadler zbuduje lokomotywy spalinowo-elektryczne dla Urugwaju

| Michał Szymajda 25.01.2021 26

Stadler zbuduje lokomotywy spalinowo-elektryczne dla Urugwaju
Graf. Stadler
Stadler podpisał kontrakt ze spółką Portren na dostawę siedmiu lokomotyw liniowych dla Urugwaju. To pierwsze zlecenie dla Grupy Stadler z tego państwa.
Portren to spółka należąca do urugwajskiej grupy logistycznej Christophersen i hiszpańskiej firmy Cointer Concesion. Kontrakt z końca 2020 roku zakłada, że fabryka Stadlera w hiszpańskiej Walencji wyprodukuje siedem spalinowych lokomotyw serii Euro 4001 z przekładnią elektryczną. Wcześniej żadna z firmy z grupy Stadler nie otrzymywała zamówień z tego państwa. Dostawy Euro 4001 mają rozpocząć się do końca 2022 r.

Podpisanie umowy miało miejsce po ogłoszeniu w połowie października, że firma UPM wybrała konsorcjum składające się z Cointer Concesiones i Christophersen wraz z Deutsche Bahn International Operations, do obsługi i utrzymania pociągów towarowych między nową fabryką celulozy w Paso de los Toros a portem w Montevideo.

Lokomotywy będą obsługiwały linię o długości 273 km, zwaną Ferrocarril Central. Pociągi mają mieć długość 475 metrów i będą składać się z 26 wagonów. W drodze powrotnej pojazdy będą przewozić chemikalia i paliwo potrzebne do produkcji celulozy.

– Dzięki tej najnowocześniejszej technologii operatorzy lokomotyw będą mogli zapewnić zrównoważone i rentowne usługi kolejowego transportu towarowego. Maszyniści docenią komfortowe środowisko pracy, a mieszkańcy miejscowości zlokalizowanych blisko linii kolejowej docenią obniżony poziom hałasu i emisji spalin. Jesteśmy przekonani, że nasze pojazdy przyczynią się do promocji transportu kolejowego w Urugwaju i w innych krajach Ameryki Południowej – powiedział Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia.

Lokomotywy EURO 4001 z układem osi Co’Co wyposażone są w mocne silniki diesla o mocy 2800 kW, spełniające normę emisji spalin UE, EC 26/2004 Stage V. Wydajne asynchroniczne silniki trakcyjne pomagają zmniejszyć zużycie infrastruktury, a także ograniczyć hałas. Wyposażone są w dwie izolowane akustycznie i termicznie kabiny maszynisty, które zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi normami ergonomii i bezpieczeństwa.

Latem 2020 roku Stadler zaprezentował zupełnie nową lokomotywę Euro 6000. Piszemy o niej tutaj. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5