Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Captrain zamawia 11 lokomotyw Euro 6000 od Stadlera. To zupełnie nowy pojazd

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Captrain zamawia 11 lokomotyw Euro 6000 od Stadlera. To zupełnie nowy pojazd
Fot. Stadler Rail
Captrain zamawia dla swojego hiszpańskiego oddziału jedenaście silnych lokomotyw elektrycznych Stadlera, do prowadzenia ciężkich pociągów na Półwyspie Iberyjskim i poza nim.

Sześcioosiowe lokomotywy Stadler Euro 6000 to pojazdy produkowane w Walencji. Elektrowozy zostały opracowane jeszcze przez Vossloha, a po przejęciu tego zakładu przez Stadlera, są sprzedawane pod tą drugą marką. Dotychczas ten stosunkowo nowy produkt był sprzedawany w wersji wyłącznie dieslowsko-elektrycznej (pod nazwą Eurodual), po raz pierwszy znalazł klienta w wersji elektrycznej.

Zamówienie podzielono na dwie części. W pierwszej Captrain zamówi 5 elektrowozów wielosystemowych, które będą poruszały się na obsługiwanych przez operatora trasach pomiędzy Hiszpanią, Francją a Luksemburgiem. Będą to oczywiście lokomotywy z wózkami przygotowanymi do pracy na rozstawie torów 1435 mm. Te pojazdy będą stacjonować w Barcelonie i Tarragonie.

Na zamówienie składa się też sześć lokomotyw przygotowanych do pracy na najszerszym europejskim torze, tzw. iberyjskim, o rozstawie 1668 mm. Pojazdy te będą pracować pod napięciem 25 kV, Captrain kupuje je z myślą o obsłudze przewozów towarowych przez budowany właśnie 25-kilometrowy Tunel Pajares, przez Góry Kantabryjskie na pograniczu Leonu i Asturii. Pierwsze pociągi mają przez niego przejechać w 2021 roku. Wtedy też właśnie Captrain oczekuje dostaw elektrowozów, biorąc pod uwagę rozszerzenie „iberyjskiego” zamówienia o 10 kolejnych.

Sześcioosiowe lokomotywy są przystosowane do ciągnięcia ładunków o łącznej masie 1800 ton. Captrain jest pierwszym klientem, który zakupił te lokomotywy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5