NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Captrain zamawia 11 lokomotyw Euro 6000 od Stadlera. To zupełnie nowy pojazd

| Michał Szymajda 09.07.2020 62

Captrain zamawia 11 lokomotyw Euro 6000 od Stadlera. To zupełnie nowy pojazd
Fot. Stadler Rail
Captrain zamawia dla swojego hiszpańskiego oddziału jedenaście silnych lokomotyw elektrycznych Stadlera, do prowadzenia ciężkich pociągów na Półwyspie Iberyjskim i poza nim.
Sześcioosiowe lokomotywy Stadler Euro 6000 to pojazdy produkowane w Walencji. Elektrowozy zostały opracowane jeszcze przez Vossloha, a po przejęciu tego zakładu przez Stadlera, są sprzedawane pod tą drugą marką. Dotychczas ten stosunkowo nowy produkt był sprzedawany w wersji wyłącznie dieslowsko-elektrycznej (pod nazwą Eurodual), po raz pierwszy znalazł klienta w wersji elektrycznej.

Zamówienie podzielono na dwie części. W pierwszej Captrain zamówi 5 elektrowozów wielosystemowych, które będą poruszały się na obsługiwanych przez operatora trasach pomiędzy Hiszpanią, Francją a Luksemburgiem. Będą to oczywiście lokomotywy z wózkami przygotowanymi do pracy na rozstawie torów 1435 mm. Te pojazdy będą stacjonować w Barcelonie i Tarragonie.

Na zamówienie składa się też sześć lokomotyw przygotowanych do pracy na najszerszym europejskim torze, tzw. iberyjskim, o rozstawie 1668 mm. Pojazdy te będą pracować pod napięciem 25 kV, Captrain kupuje je z myślą o obsłudze przewozów towarowych przez budowany właśnie 25-kilometrowy Tunel Pajares, przez Góry Kantabryjskie na pograniczu Leonu i Asturii. Pierwsze pociągi mają przez niego przejechać w 2021 roku. Wtedy też właśnie Captrain oczekuje dostaw elektrowozów, biorąc pod uwagę rozszerzenie „iberyjskiego” zamówienia o 10 kolejnych.

Sześcioosiowe lokomotywy są przystosowane do ciągnięcia ładunków o łącznej masie 1800 ton. Captrain jest pierwszym klientem, który zakupił te lokomotywy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Hiszpania (130)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Hiszpania (130)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5