NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Captrain zamawia 11 lokomotyw Euro 6000 od Stadlera. To zupełnie nowy pojazd

| Michał Szymajda 09.07.2020 62

Captrain zamawia 11 lokomotyw Euro 6000 od Stadlera. To zupełnie nowy pojazd
Fot. Stadler Rail
Captrain zamawia dla swojego hiszpańskiego oddziału jedenaście silnych lokomotyw elektrycznych Stadlera, do prowadzenia ciężkich pociągów na Półwyspie Iberyjskim i poza nim.
Sześcioosiowe lokomotywy Stadler Euro 6000 to pojazdy produkowane w Walencji. Elektrowozy zostały opracowane jeszcze przez Vossloha, a po przejęciu tego zakładu przez Stadlera, są sprzedawane pod tą drugą marką. Dotychczas ten stosunkowo nowy produkt był sprzedawany w wersji wyłącznie dieslowsko-elektrycznej (pod nazwą Eurodual), po raz pierwszy znalazł klienta w wersji elektrycznej.

Zamówienie podzielono na dwie części. W pierwszej Captrain zamówi 5 elektrowozów wielosystemowych, które będą poruszały się na obsługiwanych przez operatora trasach pomiędzy Hiszpanią, Francją a Luksemburgiem. Będą to oczywiście lokomotywy z wózkami przygotowanymi do pracy na rozstawie torów 1435 mm. Te pojazdy będą stacjonować w Barcelonie i Tarragonie.

Na zamówienie składa się też sześć lokomotyw przygotowanych do pracy na najszerszym europejskim torze, tzw. iberyjskim, o rozstawie 1668 mm. Pojazdy te będą pracować pod napięciem 25 kV, Captrain kupuje je z myślą o obsłudze przewozów towarowych przez budowany właśnie 25-kilometrowy Tunel Pajares, przez Góry Kantabryjskie na pograniczu Leonu i Asturii. Pierwsze pociągi mają przez niego przejechać w 2021 roku. Wtedy też właśnie Captrain oczekuje dostaw elektrowozów, biorąc pod uwagę rozszerzenie „iberyjskiego” zamówienia o 10 kolejnych.

Sześcioosiowe lokomotywy są przystosowane do ciągnięcia ładunków o łącznej masie 1800 ton. Captrain jest pierwszym klientem, który zakupił te lokomotywy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Hiszpania (126)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Hiszpania (126)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5