Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Stadler przenosi działalność z Białorusi

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Autor:

simetra

Data publikacji:
22-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Stadler przenosi działalność z Białorusi
fot. Homoatrox CC BY-SA 3.0
Rosyjska agresja na Ukrainę ma przełożenia także na działania producentów taboru kolejowego. W przypadku objętej sankcjami Rosji sytuacja jest jasna, ale komplikuje się w przypadku Białorusi, która użyczyła swojego terytorium do ataku na Ukrainę, ale nie została objęta sankcjami. Stadler zdecydował się na przenoszenie działalności z tego państwa.

Stadler podkreśla, że obecnie nie realizuje żadnych kontraktów dla odbiorców rosyjskich (choć w przeszłości dostarczył 11 EZT Kiss dla RŻD i 23 tramwaje dla Petersburga. Szwajcarska spółka jest jednak obecna w Fanipolu koło Mińska na Białorusi gdzie działa jego fabryka, wybudowana w formule joint venture z państwową firmą Biełkommunmasz. Fabryka w Fanipolu działa od ośmiu lat, a w swoim najlepszym okresie zatrudniała ok. 1,5 tys. osób.

„Stadler jednoznacznie opowiada się za pokojową międzynarodową współpracą i kategorycznie odrzuca jakąkolwiek formę przemocy zbrojnej. Ogłoszone dotychczas sankcje wobec Białorusi ograniczają dalszą działalność i zaburzają łańcuchy dostaw. Stadler podjął zatem działania, które obejmują m.in. przenoszenie zamówień z Białorusi do zakładów w Unii Europejskiej i Szwajcarii. W chwili obecnej w zakładzie produkcyjnym w Fanipolu realizowanych jest niespełna 2% portfela zamówień o wartości około 18 miliardów franków szwajcarskich (stan na 31 grudnia 2021 r.). Kontynuacja lokalnej działalności operacyjnej odbywa się przy zapewnieniu najwyższego bezpieczeństwa pracowników i ścisłym przestrzeganiu sankcji. Terminowa realizacja zamówień naszych Klientów jest naszym najwyższym priorytetem. Obecnie nie przewiduje się żadnych znaczących opóźnień” – informuje w oświadczeniu przekazanym redakcji Rynku Kolejowego Stadler.

O pierwszych reakcjach producentów taboru na rosyjską agresję pisaliśmy w tekście pt. Branża kolejowa wycofuje się z Rosji. Co z Białorusią?

Warto przypomnieć, że krótko przed wojną Stadler zaangażował się w rozmowy z Ukrainą na temat ewentualnej budowy fabryki w tym kraju.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5