Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Flirty dla kolei norweskich powstają w Siedlcach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Flirty dla kolei norweskich powstają w Siedlcach
fot. mg, rynek-kolejowy.pl
Podgrzewana podłoga, zgarniacze o specjalnej konstrukcji, a także specjalna konstrukcja czoła, ułatwiająca naprawy po zderzeniach z reniferami – to charakterystyczne cechy Flirta 3 dostarczanego od kilku lat dla kolei norweskich. Przewoźnik zamówił pojazdy w dwóch wersjach: podmiejskiej oraz regionalnej. W polskim zakładzie Stadlera trwa budowa ostatniej serii, liczącej 26 egzemplarzy.

Zamówiona przez norweskie koleje państwowe (NSB) partia pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych liczy 107 pojazdów. Poszczególne egzemplarze różnią się wyposażeniem i sposobem aranżacji wnętrza. 71 z nich to pojazdy przeznaczone do ruchu podmiejskiego w okolicach Oslo. Czas podróży nimi ma w założeniach nie przekraczać półtorej godziny. 36 pozostałych zespołów, przeznaczonych do ruchu na południu kraju, ma bardziej regionalny charakter. W ich przypadku pojedynczy kurs może trwać nawet do 3 godzin. W obydwu wersjach przewidziano liczne udogodnienia dla szczególnych grup pasażerów: rodzin z dziećmi, osób starszych oraz niepełnosprawnych.

Prędkość maksymalna Flirtów dla Norwegii ma wynosić 200 km/h. Producent zapewnia o ich dostosowaniu do surowych warunków klimatycznych, panujących w Norwegii zimą (pojazdy mają m.in. podgrzewaną podłogę i kluczowe elementy wózków oraz specjalnie zaprojektowane zgarniacze). Odporność pierwszego zbudowanego zespołu na niskie, ale także wysokie temperatury już w 2011 r. została przebadana w tunelu klimatycznym Rail Tec Arsenal w Wiedniu. Konstrukcja czoła ma do minimum skrócić naprawy po częstych w Norwegii zderzeniach z reniferami. Nacisk położono również na wygłuszenie wnętrza. Udział niskiej podłogi (80 cm nad główką szyny) wynosi 70%.

Wersja podmiejska ma 235, a regionalna – 192 stałe miejsca siedzące, rozmieszczone w układzie 2+3. Pozwala na to większa, niż w przypadku innych pojazdów z rodziny Flirt, szerokość aluminiowego pudła (na sieci kolei norweskich, mimo standardowego rozstawu szyn 1435 mm, obowiązuje większa skrajnia).

Poprzednie 81 zespołów, wyprodukowanych w szwajcarskim zakładzie Stadler Bussnang, weszło już do eksploatacji na sieci NSB. O ukończeniu pierwszego z 26 zbudowanych w Siedlcach EZT informowaliśmy w marcu. Dostawy mają trwać do końca przyszłego roku. Ramowe zamówienie na 150 pojazdów zostało złożone w roku 2008.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

Stadler Polska zdobywa pierwsze zamówienie na Flirty dla Litwy

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi dla linii wokół Wezuwiusza

Tabor i technika

Stadler Polska zdobywa pierwsze zamówienie na Flirty dla Litwy

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5