NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Stadler dostarczy kolejom austriackim pociągi ratunkowe i gaśnicze

| Roman Czubiński 14.01.2021 2,2k

Stadler dostarczy kolejom austriackim pociągi ratunkowe i gaśnicze
Pociąg gaśniczy w Szwajcarii - zdjęcie ilustracyjneBy JoachimKohlerBremen - Own work, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=46708195
Austriacki zarządca infrastruktury kolejowej rozpoczął wymianę swojego parku pociągów gaśniczych. Nowe składy mają być przystosowane do prowadzenia akcji w długich górskich tunelach kolejowych. Ich dostawę powierzono Stadlerowi.
ÖBB Infrastruktur AG złożyła na razie zamówienie na 5 nowych składów gaśniczych i ratunkowych. Jest ono częścią podpisanej pod koniec grudnia ubiegłego roku ramowej umowy między państwowym zarządcą infrastruktury a producentem. W myśl dokumentu docelowo nowych składów może być nawet 20. Wartość całego zamówienia wynosi ok. 240 milionów euro.

Każdy z zamówionych pociągów będzie składał się z trzech wagonów. W jego skład będzie wchodził niskopodłogowy, napędowy człon dowodzenia, cysterna na środki gaśnicze o pojemności 45 tys. litrów oraz wagon dodatkowy do przewozu sprzętu. Łączna długość ma wynosić ok. 66,5 metra.

Wagony są dostosowane do ewakuacji ofiar pożaru. Przewidziano możliwość przewozu nawet 300 osób na miejscach siedzących i stojących (część z nich znajduje się w strefie niskiej podłogi). Prędkość maksymalna składu gaśniczego wynosi 160 km/h. Napęd hybrydowy pozwala na jazdę w trybie elektrycznym, spalinowo-elektrycznym lub bateryjnym, a tym samym – na dojazd i akcję w dowolnym miejscu austriackiej sieci kolejowej.

Pierwsze składy mają zostać wprowadzone do służby najpóźniej w połowie roku 2024. Mają one zastąpić dotychczasowe składy gaśnicze ÖBB. Ich wyróżnikiem jest lepsze przystosowanie do prowadzenia akcji w tunelach, których liczba w Austrii oraz w sąsiadujących z nią krajach w ostatnich latach mocno się zwiększyła. W ubiegłym roku, po 18 latach, ukończono budowę 33-kilometrowego tunelu Koralm. Niemal równocześnie rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka tunelu pod przełęczą Brenner. Trwa też inwestycja pod przełęczą Semmering.

– Współpraca z ÖBB, szczególnie przy tym właśnie zamówieniu, sprawia nam wielką satysfakcję – mówi cytowany w komunikacie Stadlera menedżer ds. sprzedaży dr Ansgar Brockmeyer. – Nasze wieloletnie doświadczenie w budowie specjalistycznych pojazdów na zamówienie będzie pomocne w produkcji tych zaawansowanych technologicznie składów – dodaje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Austria (214)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Austria (214)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5