NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Stadler dostarczy kolejom austriackim pociągi ratunkowe i gaśnicze

| Roman Czubiński 14.01.2021 64

Stadler dostarczy kolejom austriackim pociągi ratunkowe i gaśnicze
Pociąg gaśniczy w Szwajcarii - zdjęcie ilustracyjneBy JoachimKohlerBremen - Own work, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=46708195
Austriacki zarządca infrastruktury kolejowej rozpoczął wymianę swojego parku pociągów gaśniczych. Nowe składy mają być przystosowane do prowadzenia akcji w długich górskich tunelach kolejowych. Ich dostawę powierzono Stadlerowi.
ÖBB Infrastruktur AG złożyła na razie zamówienie na 5 nowych składów gaśniczych i ratunkowych. Jest ono częścią podpisanej pod koniec grudnia ubiegłego roku ramowej umowy między państwowym zarządcą infrastruktury a producentem. W myśl dokumentu docelowo nowych składów może być nawet 20. Wartość całego zamówienia wynosi ok. 240 milionów euro.

Każdy z zamówionych pociągów będzie składał się z trzech wagonów. W jego skład będzie wchodził niskopodłogowy, napędowy człon dowodzenia, cysterna na środki gaśnicze o pojemności 45 tys. litrów oraz wagon dodatkowy do przewozu sprzętu. Łączna długość ma wynosić ok. 66,5 metra.

Wagony są dostosowane do ewakuacji ofiar pożaru. Przewidziano możliwość przewozu nawet 300 osób na miejscach siedzących i stojących (część z nich znajduje się w strefie niskiej podłogi). Prędkość maksymalna składu gaśniczego wynosi 160 km/h. Napęd hybrydowy pozwala na jazdę w trybie elektrycznym, spalinowo-elektrycznym lub bateryjnym, a tym samym – na dojazd i akcję w dowolnym miejscu austriackiej sieci kolejowej.

Pierwsze składy mają zostać wprowadzone do służby najpóźniej w połowie roku 2024. Mają one zastąpić dotychczasowe składy gaśnicze ÖBB. Ich wyróżnikiem jest lepsze przystosowanie do prowadzenia akcji w tunelach, których liczba w Austrii oraz w sąsiadujących z nią krajach w ostatnich latach mocno się zwiększyła. W ubiegłym roku, po 18 latach, ukończono budowę 33-kilometrowego tunelu Koralm. Niemal równocześnie rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka tunelu pod przełęczą Brenner. Trwa też inwestycja pod przełęczą Semmering.

– Współpraca z ÖBB, szczególnie przy tym właśnie zamówieniu, sprawia nam wielką satysfakcję – mówi cytowany w komunikacie Stadlera menedżer ds. sprzedaży dr Ansgar Brockmeyer. – Nasze wieloletnie doświadczenie w budowie specjalistycznych pojazdów na zamówienie będzie pomocne w produkcji tych zaawansowanych technologicznie składów – dodaje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Austria (169)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Austria (169)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5