Stadler dostarczy 14 czteroczłonowych zespołów trakcyjnych do kraju, z którego pochodzi, czyli do Szwajcarii. Pociągi będą jeździć w regionie Vaud w zachodniej części kraju przy granicy z Francją.
Nowe ezt-y zapewnią dobre warunki podróży w ramach sieci pociągów podmiejskich RER Vaud, z których większość rozpoczyna bieg w Lozannie. Kontrakt między państwową spółką kolejową SBB a Stadlerem został podpisany 24 marca 2017 r. Producent ma na wywiązanie się z zamówienia sporo czasu, bo aż 3 lata (wszystkie Flirty mają być dostarczone w 2020 roku). Pociągi będą długie na 75 metrów i mają posiadać 324 stałe miejsca siedzące. Będą posiadały 8 par drzwi na stronę pojazdu trakcyjnego.
RER Vaud posiada już w swoim taborze 23 Flirty podobne do tych, które właśnie zostały zamówione. Przewoźnik chce poszerzyć siatkę połączeń i dogęścić je tam, gdzie w opinii mieszkańców jest ich za mało. W ostatnich latach kanton rozwija się demograficznie i ekonomicznie, toteż rozwój kolei wydaje się nieodzowny.
W ostatnich dniach Stadler Polska pochwalił się wygranym przetargiem na dostawę kolejnych ezt Flirt
dla Kolei Węgierskich (MAV). Zakończył też dostawy dla
włoskiego przewoźnika TPER i bierze udział w przetargu na dostawy ezt
dla Kolei Wielkopolskich.